marți, 9 septembrie 2014

RECENZIE – RĂZVRĂTIREA (EVE #3) de Anna Carey

IUBIRE, SUFERINŢĂ ŞI CURAJ ÎNTR-O DISTOPIE EXCELENT SCRISĂ

În spectaculoasa încheiere a epopeii de iubire şi sacrificiu scrisă de Anna Carey, Eve trebuie să aleagă pe cine să abandoneze, pe cine să salveze şi împotriva cui să lupte.

Când şi-a pierdut sufletul-pereche, pe Caleb, Eve a simţit că lumea ei a pierit. Acum, captivă în palat, mireasă şovăielnică şi prinţesă nefericită, Eve simte că întreaga ei viaţă este o minciună.

Tot ce o determină să continue este amintirea lui Caleb… şi revoluţia declanşată de el. Eve plănuieşte să distrugă Noua Americă, începând cu capitala: Oraşul de Nisip. Va izbuti ea oare să clădească o lume nouă, liberă, când va fi chemată să comită actul suprem de răzvrătire – să-l ucidă pe propriul ei tată, regele?

“Eve” e una din trilogiile mele preferate asa ca abia asteptam sa citesc ultimul volum si mai ales eram foarte curioasa de ce avea sa se mai intample.

Nu stiu daca volumul asta mi s-a parut cel mai bun, pentru ca au fost unele momente in care am simtit ca ma plictisesc un pic, dar au fost si altele in care abia asteptam sa dau paginile ca sa aflu cum se vor incheia anumite lucruri. De povestit nu va povestesc ce se intampla, ci va las pe voi sa aflati, insa per total pot sa zic c-a fost un volum bun, cu multa actiune si suspans, cu destule intorsaturi de situatie si o multime de emotii pentru cititor, dar si pentru Eve.

Pe tot parcursul volumului am asteptat ceva, iar acel ceva l-am primit in ultimele randuri din carte. Serios? Nu puteai sa-mi zici si mie mai repede ca sa nu-mi mai rod unghiile si sa-mi fac ganduri negre si sa mor aici de tristete? Adica, aveam o banuiala, pentru c-ar fi fost imposibil ca lucrurile sa ramana asa, dar cand totul arata asa si toti spun lucrul ala, si tu esti singurul nebun ce zice invers, cam incepi sa te indoiesti.

Daca veti vrea vreodata sa cititi o trilogie buna young-adult, distopica, realista, foarte bine scrisa, ce vorbeste despre prietenie, supravietuire, iubire si mai are si suspans mult, actiune cu nemiluita si intorsaturi de situatie atunci asta e pentru voi. De personajele puternice care merita cunoscute si care au evoluat de-a lungul cartilor nu va mai zic, pentru ca deja v-ati dat seama probabil.

Lectura placuta!