marți, 9 septembrie 2014

RECENZIE - Raspantii (Legaminte #2) de Ally Condie

In cautarea unui viitor care s-ar putea sa nu existe si obligata sa decida alaturi de cine vrea sa traiasca, Cassia calatoreste in Provinciile Exterioare, pe urmele lui Ky rapit de catre Societate si trimis la moarte sigura, doar ca sa descopere ca el a evadat, lasand insa mai multe indicii.

Cautarea aceasta o face sa puna la indoiala tot ce are mai scump chiar atunci cand descopera sclipirile unei alte vieti dincolo de granita. Dar cand Cassia este aproape sigura de viitorul ei alaturi de Ky, o invitatie de a se alatura revoltei, o tradare neasteptata si o vizita-surpriza din partea lui Xander care ar putea detine cheia Rebeliunii si a inimii Cassiei schimba din nou cursul jocului.

La marginea Societatii, acolo unde raspantiile ingreuneaza drumul, nimic nu este asa cum te-ai astepta sa fie.

Spuneam ca prima carte mi s-a parut foarte buna, dar asta a fost extraordinary de buna. Acest volum e un sequel solid si nu doar un volum ca sa fie acolo, si are foarte multa actiune.

Suntem in afara Orasului si invatam atat de multe lucruri despre lume, despre situatia si conflictul care exista, si cum diferite tipuri de oameni incearca sa supravietuiasca. Cum Societatea foloseste Aberatiile ca sa insele Inamicul, punandu-le in pericol sau ucigandu-le; dar Societatii nu-i pasa de ei, le vad doar ca pe gunoi.

Aceasta lume e asa de frumoasa in uratenia ei, din cauza razboiului, a mortilor, din cauza distrugerii satelor si a pamantului sarac si uscat. E un peisaj atat de puternic si trist. Dar aceasta lume e si frumoasa, datorita oamenilor pe care personajele ii intalnesc si se imprietenesc cu ei. Chiar daca situatia in care sunt e asa de rea si periculoasa, emotii ca prietenia, iubirea, compasiunea si altele, exista si iti fac inima sa se topeasca.

‘Raspantii’ e un rollercoaster de suspans si actiune, din cauza lucrurilor ce se intampla si a calatoriilor; dar si din cauza noilor personaje ce apar. Acest volum e foarte complex, povestea este enorma si detaliata, iar lumea la fel. Plus ca fiecare personaj nou este individualizat si simti ca fiecare e important si are un rol.

As vrea sa va spun atatea despre aceasta carte, dar nu pot! Pentru ca nu vreau sa ofer spoilere, dar si pentru ca-i al doilea volum. Dar trebuie s-o cititi datorita povestii, lumii originale care-i urata si frumoasa, a personajelor, a actiunii si suspansului. Am urat si iubit toate personajele, incepand cu Ky si Cassia si continuand cu Xander, Indie, Eli si ceilalti. Ei sunt si buni si rai, egoisti si altruisti, onesti si mincinosi, din cauza motivelor lor, din cauza a ce vor sau a ce gandesc. Si tu, ca cititor, esti ca fel de confuz, pentru ca bine sir au nu exista, ci doar un amestec intre cele doua.

RECOMAND SI IAR RECOMAND ACEASTA CARTE/SERIE, PENTRU CA E EXTRAORDINARA SI UNICA, FRUMOASA SI INTERESANTA! Trebuie s-o cititi, pentru ca eu cred ca nu merita toate notele alea mici si recenziile negative. Personal sunt indragostita de aceste carti, de personaje, si cu fiecare capitol si volum le iubesc si mai tare. Si abia astept sa citesc ultima carte, desi cumva nu vreau, nu vreau ca povestea sa se termine si sa trebuiasca sa las aceste personaje sa plece. CITITI-O!

5/5