marți, 9 septembrie 2014

RECENZIE -Legăminte (Legăminte #1) de Ally Condie

În lumea în care trăieşte Cassia, nimic nu este lăsat la voia întâmplării. Cineva - Societatea - hotărăşte pentru toţi: ce să mănânce, cu ce să se îmbrace, cu cine să se căsătorească sau unde să lucreze. Când Cassia află că cel mai bun prieten al ei îi va fi Pereche, consideră această alegere perfectă. Nu pentru mult timp însă, căci imaginea care-i apare pentru o fracţiune de secundă pe microcardul ce conţine date despre Perechea ei aparţine unui alt băiat... Viaţa ei de până acum, atât de atent rânduită, este complet dată peste cap, iar consecinţele acţiunilor ei nu se lasă mult aşteptate.

Legăminte este prima carte dintr-o trilogie despre riscurile asumate în numele iubirii, despre prietenie, speranţă şi curaj.

Am seria asta de ceva timp pe raft şi voiam s-o citesc, pentru că sună extreme de bine, dar de fiecare dată aud despre ea doar lucruri rele. Cititorii o urăsc, spun că-i rea, plictisitoare etc. Dar ghici ce? Mi-a plăcut extrem de mult! Sunt fericită c-am citit-o şi abia aştept să citesc şi următoarele volume.

Habar n-am ce-au găsit ei plictisitor în cartea asta; pentru că lumea e frumoasă şi interesantă, aflăm o mulţime de lucruri despre cum merg lucrurile şi nimic nu-i lăsat ne-explicat. Stilul autoarei e aşa de frumos şi totuşi simplu, şi cursiv şi impresionant. Poţi simţi toate sentimentele şi emoţiile.

Am iubit fiecare personaj. Cassia, Xander şi Ky sunt atât de simpatici şi puternici şi ambiţioşi, şi chiar dacă ascultă de reguli, apparent, ei fac ce vor, caută răspunsuri, vor să fie liberi, să simtă totul şi orice emoţie.

Şi ghici ce? N-am avut nicio problemă cu faptul că există un triunghi amoros! N-a fost cliseic, nu mi-a scos ochii, personajele s-au purtat normal, băieţii n-au încercat să pară perfecţi sau puternici, deştepţi, ca să o impresioneze pe Cassia. Au fost ei înşişi şi totul a fost aşa de natural şi bine scris. Iar dacă eu ar trebui s-aleg zău, că n-aş ştii pe cine. E o decizie grea.

Aşa că, vă rog, nu ţineţi cont de majoritatea care spune că-i rea sau de recenziile negative. Nu-i o serie rea. Mi-a plăcut foarte mult şi sigur voi devora şi următoarele două volume. Nu-mi pasă de ce zic ceilalţi, dar dacă o carte ca asta – superbă, unică, interesantă, frumoasă – e plictisitoare, atunci mă întreb care o fi adevărul despre cele “geniale”. Aşa că, daţi-i o şansă, pentru că merită şi sigur va fi una din preferatele mele, pe anul ăsta!

5/5