miercuri, 24 septembrie 2014

RECENZIE - Regatul furtunilor (Grisha #2) de Leigh Bardugo

Descriere:

Intunecatul, conducatorul Grishei, a supravietuit bataliei din Falia Umbrei si reapare cu o putere inzecita si un plan diabolic. Cu ajutorul lui Sturmhond, un corsar faimos, Alina Starkov se intoarce in tara pe care a parasit-o, hotarata sa lupte cu fortele ce ameninta Ravka.

 Dar pe masura ce puterea ei creste, se vede prinsa tot mai mult in jocul de magie interzisa al Intunecatului, ce o indeparteaza de Mal. Alina trebuie sa aleaga intre tara ei, puterea pe care o are si dragostea pentru Mal - altfel risca sa piarda totul in fata asaltului iminent.


RECENZIE:

Am avut ceva probleme la inceput, cu volumul asta, pentru ca citeam si nu puteam intra in poveste. Primele capitole sunt spuse si-ntr-un fel ce mie mi s-a parut confuz si parca ma dadeau afara in loc sa ma invite inauntru. Insa dupa ce-am luat o mica pauza de cateva minute si am tras aer in piept, aruncandu-ma cu capul inainte, a fost mai bine. 

Nu vorbesc despre ce se intampla, pentru ca-i volumul doi si citind acum descrierea realizez cate spoilere ofera. Eu personal n-am citit descrierea inainte sa incep cartea; prefer sa aflu totul odata cu personajele. 

Ma bucur ca apar personaje noi, dar sunt pastrate si cele vechi; cel mai mult din cele noi imi place Nikolai. Are un caracter complex si e foarte alunecos. Reuseste sa se schimbe dupa bunul plac si incearca sa rezolve din vorbe inainte sa sara la bataie. E o arta si asta - sa reusesti sa-ti atingi scopul, facandu-l pe celalalt sa creada ca va castiga, dar sa-ti tragi tie mai mult. Plus c-a fost foarte interesant, de-a lungul povestii, sa aflam cat mai mult despre el, si pot spune ca a avut o viata tare imbelsugata. Cel mai enervant personaj mi s-a parut Mal. Uneori sa zicem ca-l inteleg, dar de cele mai multe ori nu. El vrea pur si simplu sa aiba o viata simpla si fericita si daca se poate Alina sa stea dupa el.

Pai, nu prea merge, ca ea momentan are o multime de chestii in carca. Si nu esti un pic cam egoist fortand-o sa plece din lumea in care apartine? Chit ca Alina a avut si ea momente mai proaste, dar incearca sa-i multumeasca pe toti, sa ajute cat poate, incearca sa evolueze, sa invete si sa devina cat mai puternica, pentru a putea riposta. Asa ca, nu inteleg de ce te-ai plange. Ca nu mai are mereu timp sa stea cu tine la povesti si ca-i reprosezi ca nu mai e ca inainte...pai scuza-ma, odata cu responsabilitatile si intrarea in razboi, se mai schimba si omul. 

Desi-mi plac Alina si Nikolai, n-as zice c-am renuntat la iubirea mea pentru Intunecat si intr-un fel ciudat ma bucuram cand isi facea aparitia. O fi el malefic si deranjat, dar nu poti sa zici ca n-are farmec, nu? Sau sunt singura care-l gaseste atractiv?:)) 

Inchei recenzia spunandu-va ca acest volum mi-a placut, diferit de primul, pentru ca e mult mai plin de lupte, intrigi, strategii, fuga, defensiva si alte lucruri, si ca abia astept sa-l citesc pe ultimul. Si sa aflu cine moare, cine scapa si cum se termina povestea. Iar daca inca n-ati inceput trilogia, imi pare rau de voi, pentru ca pierdeti toata distractia.


5/5

0 comentarii: