marți, 4 iunie 2013

Fascinatie ( Fascinatie #1) de Melissa Marr

Regula nr. 3: Nu te holba la zane invizibile. Aislinn a vazut dintotdeauna zane. Fiinte puternice si periculoase, ei nu se arata lumii muritoare. Aislinn se teme de cruzimea lor - mai ales daca ar descoperi ca le poate vedea si isi doreste sa fie la fel de nestiutoare de prezenta si existenta lor ca ceilalti adolescenti. 

Regula nr. 2: Nu vorbi cu zane invizibile. Acum zanele o urmaresc. Unul dintre ei, Keenan, care este deopotriva inspaimantator si atragator, incearca sa vorbeasca cu ea, ii pune intrebari. Lui Aislinn ii e frica sa-i raspunda. 

Regula nr. 1: Nu le atrage niciodata atentia. Dar e prea tarziu. Keenan este Regele Verii care si-a ales regina pentru noua secole. Fara ea, vara va disparea cu siguranta. El este hotarat sa o transforme pe Aislinn in Regina Verii cu orice pret - indiferent de dorintele sau planurile ei. Dintr-odata nici una dintre aceste reguli care au protejat-o pana acum pe Aislinn nu mai functioneaza si sunt in joc multe: libertatea ei, prietenul ei bun, Seth, viata ei, totul. Intrigile zanelor, iubirea muritoare si ciocnirea dintre legile stravechi si asteptarile se combina in acest basm al secolului XXI.


Parere: Nici eu nu stiu la ce m-asteptam cand am inceput sa o citesc. Nefiind prima carte cu zane pe care o citesc deja nu mai pot fi luata usor prin surprindere si, intr-un fel, mi-a parut rau cand totul a parut sa se rezolve mult mai usor decat se anunta la inceput.

Cred ca m-asteptam ca personajele sa fie descrise mai mult, conturate mai bine caracterele lor, dar si din punct de vedere fizic, intriga sa fie mai complexa, binele si raul sa nu se contopeaza si confunde asa des. Inteleg ca, poate, zanele sunt si bune si rele, insa cand dusmanul iti devine brusc prieten si cel care te voia doar pentru el, accepta sa te imparta cu cel pe care-l iubesti...adica ok, il ajuti si devii regina, salvezi lumea, dar el? 

Regina iernii mi s-a parut... ok, la inceput mi s-a parut rea, apoi treptat am avut impresia ca era rea doar din vorbe si chiar daca avea spioni peste tot nu si-a dat seama, sau n-a facut nimic, ca s-o impiedice pe Donia. Keenan mi s-a parut mai mult un copil decat un rege, adica da, lupta sa-si salveze regatul, sa aduca vara si sa renasca natura, dar parca n-are nicio tarie. Sau e doar din cauza ca-i regele verii si asta nu-l face prea rau? Uneori am avut impresia ca daca Aislinn n-ar fi acceptat sa-l ajute totul s-ar fi sfarsit. Totusi e fiinta supranaturala, chit ca tanti iarna ii cam luase puterile. 

Sincer nu stiu la ce sa ma mai astept de la urmatoarele volume pentru ca am avut impresia ca in afara de chestia cu regele verii si regina iarna, cartea asta seamana cu alte doua carti/serii pe care le-am citit, tot cu zane. Intr-un fel sunt curioasa daca povestea va aduce ceva nou sau doar va schimba decorul si ideea va fi aceeasi, cu curti malefice, si asa mai departe, insa in alt fel nu ma prea grabesc sa le citesc.



3.5/5

1 comentarii:

meduza spunea...

Si eu vreau demult sa o citesc, dar n-am ajuns. Am mai citit decat o carte cu zane, in care de fapt, zanele apareau foarte putin, deci o astfel de carte ma incanta :D