vineri, 19 aprilie 2013

Recenzii scurte #2

Sal'tare!

Stiu ca e oarecum devreme pentru o noua postare in cadrul acestei rubrici, dar cum pofta mea de lectura devine din ce in ce mai vie de ce sa nu profit? Poate ca-i de vina caldura de afara... sau examenele ce se apropie. Dupa cum am zis si data trecuta voi formula cate o scurta parere pentru fiecare carte citita, dar careia nu reusesc sa-i fac o recenzie adevarata . Sa vedem:)

P.S. cartile sunt puse in ordinea in care le-am citit; unele le-am citit in engleza, de aici si descrierea.

Intr-un viitor indepartat, in Orasul Religiilor Disparute, singura speranta de a evada din derizoriul cotidian este elegantul Magazin de sinucideri al familiei Tuvache. Aici se gasesc toate cele necesare unei sinucideri stilate, personalizate, teatrale, care sa faca cinste sinucigasului - pesti otravitori, decoruri si costume de harakiri, cocktailul letal al zilei, sarutul mortii.

Toti membrii familiei - care poarta numele unor sinucigasi celebri - impartasesc parerea ca viata e o mare deziluzie si ca trebuie curmata cat mai repede. Toti, in afara de mezinul Alan, care este de un optimism incurabil. Treptat, sumbrul Magazin de sinucideri tinde sa se transforme intr-un coltisor vesel si luminos. Iar comertul cu lipsa de speranta pare sa se duca de rapa.

Parere: Cartulia s-a dovedit a fi una simpatica si-n ciuda temei pe care o trateaza mi-a placut. Chiar daca uneori mi s-a parut ciudat sa citesc despre cum unii vin sa-si ia otravuri sau sfori sa se omoare, umorul negru si glumele reusesc sa mai lumineze putin atmosfera. Iar Alan e tare simpatic si chiar daca-i enerveaza pe ceilalti pentru ca nu-i deloc ca ei si e ca un mic soare ce incalzeste acel loc plin de umbre. Iar finalul... neasteptat.

3/5

Privite din perspectiva femeii, iubirile şi căsniciile sunt eliberate de tabuuri şi nu ezită să surprindă.

Soţia unui imam, a unui pitic, a unui ţigan, a unui beţiv, a unui negustor, a unui poet, a unui incapabil, soţia a doua, soţia tânără, soţia înţeleaptă – sunt toate diferite, dar spun o singură poveste: a eternului feminin care învinge toate piedicile. Fără nicio legătură între ele, poveştile-scenarii ţesute de Hatice Meryem alcătuiesc un superb mozaic al destinelor, aşezat pe un fundament cultural exotic şi miraculos.

Parere: A fost o carte mica si draguta, iar unele povestioare chiar mi-au placut. Altele n-au reusit sa ma surprinda sau sa-mi transmita ceva. Ideea insa mi s-a parut interesanta si cred ca merita sa o cititi daca vreti s-aveti parte de o lectura usoara si totusi colorata.

2/5

In ultima noapte petrecuta in scoala de fete unde este eleva, Eve descopera ceea ce se intampla in realitate cu absolventele - si soarta cumplita care le asteapta.
Evadand din singurul camin pe care il cunoscuse vreodata, ea porneste intr-o calatorie lunga, presarata cu piedici inselatoare, in cautarea unui loc in care sa poata supravietui. Pe drum il intalneste pe Caleb, un baiat rebel si dur, care traieste in salbaticie. Separata de barbati intreaga viata, Eve fusese invatata sa se teama de acestia, dar Caleb ii castiga treptat increderea… si inima.
Cand soldatii incep sa ii vaneze, Eve trebuie sa aleaga intre adevarata dragoste si propria ei viata.

Parere: Am auzit pareri atat bune cat si rele despre serie si acest volum, iar eu pot sa zic ca ma situez la jumatate. Cartea mi-a placut, insa nu prea am patruns in poveste, n-am simtit trairile si emotiile lor, unele descrieri mi s-au parut putin simpliste. Nu zic ca nu e o carte buna, dar comparata cu alte distopii mi s-a parut destul de slabuta. Poate volumul II va fi mai bun.

3/5

Dionysus, Greek god of wine and theater, is the world’s original playboy. But lately, he has been restless, moody, and he knows something is wrong. His carefree and bacchanal lifestyle is starting to feel like one long string of meaningless, sexual escapades. Even worse, he is suddenly aroused by the idea of marriage. And to top it all off, Josie Marino, the mouthy, disheveled, and eternally annoying woman who serves him coffee at the local bakery, sets him on fire.

Josie, a Toronto baker of Italian heritage, is not looking for love or lust. Especially not with Dionysus Iros, the most aggravating, demanding customer she'd ever had to serve. With his rippling muscles and sexy, knowing eyes, he's obviously trouble with a capital T. Unfortunately, he's also the star of her every X-rated dream. She’s known players like Dionysus before, and one of them almost got the better of her. Josie determines she will not fall for his considerable physical charms, come hell or high water.

But Dionysus turns strangely protective when a sinister character arrives at Josie's bakery, and they can no longer deny their unwanted feelings for one another. They are forced to embark on a bizarre, sexually-charged journey to hell itself, which threatens to either change them for the better, or destroy them.

Parere: Uneori simt nevoia sa citesc si altceva in afara de carti serioase sau distopii asa ca citesc contemporary. Nu ma dau in vant dupa cartile ce contin elemente de mitologie, dar aici au fost doar cat sa explice anumite situatii si cat sa facem o plimbare pe taramul mortilor. Foarte romantic. Ideea e oarecum cliseica, tanara se indragosteste de tanarul chipes, istet care umbla cu o tona de femei si brusc il loveste iubirea. Si se indragosteste fix de ea. Personajele au fost dragute, actiunea la fel si chiar a fost o lectura placuta.

4/5

Madison Daniels has worshipped her brother's best friend since they were kids. Everyone thinks she and Chase Gamble would make the perfect couple, but there are two major flaws in their logic. 1) Chase has sworn off relationships of any kind, and 2) after blurring the line between friends and lovers for one night four years ago, they can't stop bickering.

Forced together for her brother's wedding getaway, Chase and Madison decide to call a truce for the happy couple. Except all bets are off when they're forced to shack up in a tacky 70's honeymoon suite and survive a multitude of "accidents" as the family tries to prove their "spark" can be used than for more than fighting. That is, if they don't strangle each other first…

Parere: Da, o alta carte contemporary, de aceasta data primul volum dintr-o trilogie. (cred) Aceasta cred ca mi-a placut putin mai mult decat cea de dinainte, poate si pentru ca decorul este altul si personajele au fost mai mature, atat la propriu cat si la figurat. Maddie si Chase se stiau de mici, avusesera si o tentativa de relatie, insa din diferite motive n-a mers. Si se reintalnesc dupa ani la nunta fratelui lui Maddie, respectiv prietenului sau din copilarie. A fost mai interesant faptul ca cei doi erau deja atrasi de altul, insa cand ai un orgoliu cat desertul Sahara sau mai intelegi si gresit unele lucruri... atunci situatia se complica. Asa ca v-o recomand si eu astept sa citesc volumul urmator.

4/5