vineri, 12 aprilie 2013

Recenzii scurte #1

Sal'tare!

V-am intrebat la un moment dat pe facebook daca v-ar interesa o rubrica in care sa vorbesc pe scurt despre anumite carti. Adica sunt unele carti pe care le citesti si-ti plac, insa cand e sa incepi o recenzie ti se pare cam putin ce reusesti sa zici. Asa ca m-am gandit, ca sa nu las parerile sa se piarda, sa creez aceasta rubrica in care sa vorbesc despre anumite carti citite care mi-au placut, insa despre care nu pot sa zic prea multe, din diverse motive. O sa postez in rubrica de fiecare data cand se vor strange cateva, adica nu mi s-ar parea normal sa postez doar pentru una sau doua carti. Sper sa va placa rubrica, sa apreciati parerile si sa mi le lasati pe alte voastre, daca v-au placut cartile, daca nu sau ce mi-ati recomanda. Sa-ncepem:)

Paranormal (Paranormal, vol. 1)

Paradoxal, deşi lucrează pentru Agenţia Internaţională de Securitate pentru Paranormali, Evie s-a considerat întotdeauna o fiinţă normală. Desigur, cea mai bună prietenă a ei este o sirenă, fostul ei iubit este silf, iar ea se îndrăgosteşte de un metamorf…
Numai că fiinţele paranormale încep să moară, iar visele lui Evie sunt bântuite de voci obsedante şi profeţii misterioase.
Curând, ea îşi dă seama că ar putea să existe o legătură între abilităţile ei şi valul brusc de crime…Cam mult pentru o fiinţă normală!

Parere: Nu e prima serie de genul pe care o citesc si nici cea mai buna din ele, insa pot sa zic ca, totusi, a avut ceva ce m-a facut sa termin volumul si sa vreau sa-l citesc pe urmatorul. As zice ca personajele sunt ok, actiunea e buna si pe alocuri e cam previzibil. Insa per ansamblu a fost o lectura simpatica.

4/5

Supranatural (Paranormal, vol. 2)

Evie ajunge să trăiască viaţa normală pe care şi-a dorit-o, dar descoperă uluită că este oarecum... plictisitoare.
Tocmai când începe să ducă dorul zilelor petrecute la Agenţia Internaţională de Securitate pentru Paranormali, i se oferă şansa să lucreze din nou pentru aceasta.
Însă misiunile dezastruoase la care participă se ţin lanţ, aşa că Evie se întreabă dacă a făcut o alegere bună.
Când fostul ei iubit silf, Reth, îi face dezvăluiri devastatoare privind trecutul ei, ea îşi dă seama că cele două Curţi ale silfilor pregătesc o luptă care ar provoca haos în lumea paranormală. Miza? Însăşi Evie!
S-a zis cu normalitatea...

Parere: Continuand aventurile din primul volum care au fost bune, dar nu iesite din comun, povestea urmareste viata "normala" a lui Evie sau ce incearca ea sa traiasca si-si dorise de mult. Insa va reusi? Nu pot sa zic ca volumul acesta mi-a placut mai mult ca primul, poate ca da, insa la capitolul emotii transmise a fost mult mai slabut, iar pe la final m-a cam lasat in urma. Sunt curioasa cum va fi ultimul.

3.5/5

13 plicuri albastre

13 plicuri, 4 reguli, 1 000 de dolari, un rucsac si... toata Europa la picioarele ei. Se anunta o vacanta de vara perfecta pentru Ginny, o americanca in varsta de 17 ani. In realitate, nu-i chiar asa: nu e simplu sa te trezesti de una singura pe un continent aflat la mii de kilometri distanta de casa, unde nu toata lumea vorbeste engleza si unde nu toti sunt dispusi sa-ti fie prieteni. Dar Ginny nu poate abandona misiunea pe care o are, aceea de a merge in toate destinatiile mentionate in scrisori si de a respecta intocmai instructiunile primite in cele 13 plicuri. Distractia se poate transforma oricand in corvoada si... invers.

Parere: Imi doream de ceva vreme sa citesc cartea si chiar daca nu mai am eu varsta pentru astfel de carti pot sa zic ca m-am simtit bine cele cateva ore in care am citit-o. Nu e o carte care sa te surprinda, insa te relaxeaza, iti arata prin mici intamplari ca increderea nu creste pe marginea drumului, ca ajutorul apare de nicaieri si mai ales ca avand incredere in tine vei reusi. Au fost dragute scrisorile si unele sarcini, insa finalul nu a fost chiar cum ma asteptam eu. Insa a fost o carte buna.

4/5

Blestemul din Swoon, vol. 1

Nevoita sa se mute din fascinantul New York, orasul ei natal, in Swoon, un orasel din Connecticut, in care nu se intampla niciodata nimic, Dice se resemneaza cu viata ei plictisitoare. Pana cand verisoara ei, Pen, cade dintr-un copac, moment in care in trupul ei patrunde spiritul unei fantome...

Sinclair Youngblood Powers - pe scurt, Sin - vine din secolul al optsprezecelea pentru a se razbuna... Curand, lucrurile o iau razna: Dice il elibereaza din greseala pe Sin din trupul verisoarei sale, locuitorii din Swoon incep sa fie pedepsiti pentru pacate ale stramosilor lor si, pentru ca situatia sa se complice si mai mult, Dice se indragosteste de Sin.

Parere: O alta carte pe care-mi doream sa o citesc de cand a aparut la noi. Pot sa zic ca dupa ce-am terminat-o am ramas cu sentimente amestecate legate de ea, a fost cum am crezut si totusi n-a fost, mi-a placut mult, insa am vrut la un moment dat sa o arunc pe geam. Nu stiu daca a fost din cauza personajelor sau a anumitor intamplari sau din cauza limbajului, insa ceva mereu m-a sacait si m-a facut sa fiu undeva la mijloc intre a o ura si a o iubi. Nu se diferentiaza cu mult de alte carti paranormal, fantasy, pentru adolescenti, insa as zice ca e putin, putin mai matura. Sunt curioasa de urmatorul volum. Daca vreti sa o cititi puteti incerca si poate va va placea, si eu am intalnit atat pareri bune, dar si proaste despre ea. Per total nu-mi pare rau c-am citit-o, dar nici nu sar de bucurie.

3.5/5

Sper ca v-au placut recenziile mele scurte si v-astept la comentarii!:)