duminică, 3 septembrie 2023

RECENZIE - Regatul celor Malefici (Regatul celor Malefici #1) de Kerri Maniscalco

Emilia și sora ei geamănă, Vittoria, sunt streghe, vrăjitoare care trăiesc în secret printre oameni, încercând din răsputeri să treacă neobservate și evitând astfel să fie persecutate.

Într-o noapte, Vittoria nu ajunge să servească cina la renumitul restaurant sicilian al familiei. La scurt timp după, Emilia găsește corpul iubitei sale surori profanat într-un mod barbar.

Cu sufletul bucăți, pornește pe urmele celui care i-a ucis geamăna, dornică să-i răzbune cu orice preț moartea, chiar dacă asta înseamnă să recurgă la magia neagră, care a fost de mult interzisă.

Apoi Emilia îl întâlnește pe Wrath, unul dintre prinții conducători ai Iadului, în privința căruia însă a fost avertizată încă din copilărie. Wrath pretinde că este de partea Emiliei și că a fost însărcinat de stăpânul său să rezolve misterul crimelor în serie care tulbură insula.

Totuși, când vine vorba de cei Malefici, nimic nu este așa cum pare…

"Regatul celor Malefici" e una din seriile alea pe care le vezi peste tot și toți o iubesc cu o pasiune ce rar mi-e dat să văd. Nu cred c-am văzut vreodată pe cineva zicând că nu i-a plăcut sau să nu rămână șocat când îi zici că n-ai citit-o sau că nu prea te tentează. Așa că după ce-am tot ignorat-o ani de zile, până la urmă am zis fuck it, și-am pus mâinile pe ea. Măcar dacă o citeam știam dacă-mi place or ba.

Sinceră să fiu a fost o întreagă luptă cu cartea asta și după ce-am citit primele 3 capitole și nu m-a prins, am lăsat-o deoparte pentru vreo două zile. Și m-am întors la ea doar pentru că sunt genul de om ce-și termină cărțile. Așa că azi am continuat de unde am rămas și am dat-o gata în câteva ore, deși mai mult ambiția m-a făcut să trec prin ea, decât curiozitatea, personajele ce m-au vrăjit, fermecatorii și periculoșii Prinți ai Iadului sau Wrath, după care sunt toți înnebuniți. Eu n-am fost.

"Regatul celor Malefici" e o carte extrem de populară, al cărui hype eu nu-l înțeleg și care mi s-a părut doar ok. N-am simțit nimic pentru niciun personaj și oricât de pline de emoție au fost paginile, am simțit întotdeauna că există o distanță între noi și că orice aș fi făcut nu ținea de mine. Toate personajele mi s-au părut unidimensionale, nu cred că le-am cunoscut mai bine după tot ce-am trecut prin carte împreună și nici nu mi s-a părut credibilă relația sau atracția dintre Wrath și Emilia; oricât de sexy, angst filled și puternică a fost descrisă și prezentată în carte.

Și da, Wrath pe hârtie e chipeș, periculos, inteligent, are toate calitățile fizice și nu numai să te dea pe spate și să te facă să-l placi. La mine n-a funcționat și mi s-a părut doar un personaj masculin ce-a bifat calitățile unui "book boyfriend" clișeu și nimic altceva. Și nu zic că asta e ceva rău, ci aș fi vrut că el să fie mult mai mult de atât, să nu fie doar un clișeu umblător. Însă țînând cont că Emilia și ceilalți au fost la fel... ce să cer?

Acum, dacă nu m-au cucerit personajele și nici n-am simțit nimic cât am citit, măcar mi-a plăcut firul narativ și m-am bucurat să văd cum încet lucrurile încep să se miște mai repede și am avut parte și de câteva întorsături de situație. A fost interesantă și toată partea cu magia și informațiile pe care le-am aflat, dar și întâlnirile cu ceilalți... Finalul a fost previzibil și da, m-a făcut să vreau să o citesc pe următoarea, însă în același timp nu mă grăbesc.

"Regatul celor Malefici" e o carte ce-a luat mințile multora, însă nu și mie. A fost o carte ok, nimic special, aș fi fost bine și dacă n-o citeam, iar faptul că e scrisă simplist, într-un stil alert și-ar trebui să te facă să o devorezi în câteva ore e o mare minciună - mi-a luat trei zile și și atunci pentru că eu am tras s-o citesc; nu că m-ar fi vrăjit înapoi.

Îmi pare rău c-am citit-o? Nu. Își merită hype-ul? Nu. Dar măcar n-a fost la fel de meh ca "Prințul nemilos". Totuși nu cred că asta e ceva extraordinar oricum, țînând cont că și aia a fost o dezamăgire totală. Poate-ar trebui să mă învăț minte și să pricep că genul ăsta de cărți nu-s pentru mine și că, cu cât lumea le laudă și ți le bagă pe gât, eu ar trebui să o iau în cealaltă direcție.

3/5