luni, 18 septembrie 2023

RECENZIE - Finlay Donovan e mortală (Finlay Donovan #1) de Elle Cosimano

Divortață și rămasă cu doi copii, stresată și fără prea mult succes ca autoare, viața lui Finlay Donovan este un adevărat haos: noua carte pe care i-a promis-o agentului său literar nu este scrisă, fostul ei soț a concediat bona fără să o anunțe, iar în această dimineață a trebuit să-și trimită fetiţa de patru ani la grădiniță cu părul lipit de cap după un incident cu foarfeca.

Când Finlay e auzită discutând intriga noului ei thriller cu agentul său la prânz, ea este confundată cu o criminală și acceptă, în mod necugetat, o ofertă de a scăpa de un soț problematic în schimbul unei sume de bani, care pare că o va ajuta să rămână fără datorii și fără griji...

În curând, Finlay descoperă că delictul din realitate este mult mai dificil decât omologul său fictiv, pe măsură ce devine implicată într-o anchetă a crimei din viața reală.

În sfârșit am citit "Finlay Donovan e mortală" și pot să spun c-a fost pe cât de bună, pe atât de ridicolă uneori. Însă în mare, zic asta în sensul bun.

"Finlay Donovan e mortală" e perfectă dacă vrei o carte ce te prinde imediat, câte te ține în priză și care te face să râzi sau să chicoteșți, pe cât te șochează crimele și tot ce face Finlay ca să ducă la capăt ce-și propune, dar și să supraviețuiască și să nu fie descoperită.

În același timp, dacă din descriere îți sună că Finlay e haotică și de multe ori abia face față și cu greu are grijă de copiii ei, darămite să mai și scrie sau să se asigure că are cu ce-și plăti facturile, atunci să știi că dacă citeșți cartea, lucrurile sunt mai rele decât par. E băgată până peste cap și de multe ori chiar mă gândeam că n-are cum să mai scape de data asta... însă i-a reușit?

Sincer m-așteptam să-mi placă romanul asta, dar nu știam cât de în serios să-l iau și chiar și acum după ce am citit-o, tot nu știu ce să spun. Aș considera-o mai mult un fel de cozy mystery, poate puțin mai complicat și cu mai multă moarte, decât un mister sau un thriller. Căci sunt destule momente ce te fac să-ți dai ochii peste cap sau îți vine să râzi și nu să te temi, căci sunt scrise în așa fel și-s așa incredibil de greu de crezut că n-ai cum... adică m-am tot gândit dacă Finlay chiar se pricepe, are noroc sau doar merge înainte și fie ce-o fi, că mai rău de cum e acum, n-are ce să fie. Nu?

Cred că poți să citești "Finlay Donovan e mortală" chit că-ți plac misterele sau nu, ori dacă de obicei citești romance și de data asta vrei încă ceva pe lângă comedie și un pic de elemente de romance, ori vrei pur și simplu o carte ușoară, o poveste care te lasă să iei o pauză și îți permite să urmărești pe cineva ce încearcă să-și rezolve problemele, doar că-n loc să îi fie mai bine, prima dată trebuie să treacă prin mai rău și mai rău, și apoi încet să se îndrepte.

Also, dacă ți-a plăcut "O nuntă (un pic) mortală" sau îți plac comediile cu mult umor negru sau cărțile ce nu au neapărat un ton serios, atunci asta e perfectă pentru tine! Eu îi dau 4 stele, dar sigur o să citesc următoarele volume și sper să fie chiar mai bune ca acesta.

4/5