duminică, 23 februarie 2014

RECENZIE - Uite, asa arata fericirea de Jennifer E. Smith

Graham Larkin si Ellie O'Neil nu s-au intalnit niciodata, dar ajung sa se cunoasca - fie si numai virtual - atunci cand Graham ii trimite ei, accidental, un e-mail despre purcelusul sau, pe care-l tine ca animal de companie. Intre cei doi tineri de saptesprezece ani - care locuiesc in parti opuse ale tarii si nici macar nu-si cunosc prenumele adevarate - debuteaza o relatie sincera si spirituala, prin corespondenta electronica.

Graham si Ellie isi impartasesc detalii despre vietile, sperantele si temerile lor. Insa nu-si destainuie unul altuia totul. Graham nu cunoaste secretul din familia lui Ellie, iar Ellie n-are habar ca viata lui Graham se desfasoara in lumina reflectoarelor.

Cand Graham profita de ocazia de a-si petrece o bucata de timp in Henley, oraselul lui Ellie, din statul Maine, el incearca sa mute relatia din mediul online in cel personal. Dar e posibil ca doua persoane apartinand unor lumi atat de diferite sa fie impreuna?

Intinzandu-se pe perioada unei veri caniculare, si surprinzand un punct de rascruce din existenta celor doi protagonisti, actiunea noului roman al lui Jennifer E. Smith dovedeste, intr-o maniera subtila si fermecatoare, ca viata -la fel ca si dragostea - este plina de neprevazut.

Citind anul trecut Probabilitatea statistica de a te indragosti la prima vedere (recenzie ) si placandu-mi foarte mult, anul acesta am citit urmatoarea carte a autoarei, adica aceasta. Daca va plac romanele care se citesc usor, insa nu sunt repezite sau plictisitoare, si in niciun caz prea siropoase, ci doar dulci, amuzante, pline de prietenie, zambete si iubire pura si simpatica, atunci cartile acestea sunt pentru voi.

Personal nu sunt o fana inraita a romanelor romantice, insa Jennifer E. Smith reuseste sa ma convinga mereu; cred ca as citi orice carte scrisa de ea (abia astept sa pun mana pe The Geography of You and Me , chit ca o voi citi in engleza, atunci cand apare in strainatate). Stilul autoarei e simplist, te face sa razi si sa zambesti prin glume simple sau spunand fraze pe care, pana la urma, orice adolescent le spune. Nu pare nimic fortat, si eu de fiecare data cand ii citesc cartile pot sa zic ca ma simt in realitate; nu e ca si cum citesti fictiune, ci parca iti povesteste cineva, ceva real.

Da, multi veti spune ca ideea cartii e cliseica, irealista, plicticoasa etc, dar mie mi-a placut, m-am simtit bine citind-o, mi-au placut personajele si tot ce s-a intamplat de-a lungul celor 340-si-ceva de pagini. Cred ca avem nevoie si de astfel de carti si mai ales avem nevoie sa credem ca asa ceva e posibil. Adica, ce mai e in ziua de azi, cand toti stam pe internet, sa primim un e-mail gresit. Nu poti sa spui ca e doar fictiune. Acum, ca acel e-mail nu e de la un actor cunoscut sau de la o persoana cunoscuta, e alta poveste.

Nu v-as povesti mai multe despre carte pentru ca vreau sa o cititi, ca tot vin Dragobetele, si primavara, si totul incepe iar sa fie frumos si dragalas si adorabil, si sa va bucurati de poveste. Sunt sigura ca va vor placea Graham si Ellie, si ca veti fi alaturi de ei, in mica lor "plimbare", care e pe atat de simpla, pe atat de complicata.

Asa ca luati-va niste fursecuri sau o cutie cu bomboane de ciocolata si treceti la citit!:)

4/5