vineri, 1 decembrie 2023

RECENZIE - Fată cuminte, răzbunare cruntă (Crima perfectă #2) de Holly Jackson

Pip nu mai e detectiv de ocazie. Cu ajutorul iubitului ei, Ravi, adolescenta a lansat un podcast despre uciderea lui Andie Bell și a lui Sal Singh, caz pe care l-au anchetat împreună cu un an în urmă.

Cu toate că serialul se bucură de mare succes, Pip jură că a terminat-o pentru totdeauna cu joaca de-a investigatorul neobosit și plin de zel. Socoteala de acasă, însă, nu se potrivește cu cea din târg, căci fata va fi nevoită să își calce promisiunea chiar mai curând decât își imagina. Asta, pentru că Jamie Reynolds, fratele mai mare al prietenului ei, Connor, dispare fără urmă chiar în noaptea în care orașul ține să marcheze în mod public șase ani de la moartea lui Andie și a lui Sal.

Cum poliția nu face nici cel mai mic efort pentru a-l găsi pe Jamie, Pip hotărăște să se implice. Ancheta e dificilă și plină de neprevăzut, iar adolescenta descoperă alte câteva secrete întunecate ale orașului. Va izbuti însă Pip să dea de urma lui Jamie înainte de a fi prea târziu?

Recitesc cărți extrem de rar, însă plănuiesc să citesc volumul trei cât de curând și am vrut să-mi reamintesc. Plus că mi-au plăcut acest volum și primul așa de mult, încât chiar nu mi-a părut rău că le-am citit, ba chiar de data asta am putut și mai bine să mă bucur de poveste și să observ detalii ce-mi scăpaseră prima dată. Și cu ocazia asta scriu și o recenzie, căci aparent după ce-am devorat acest volum anul trecut, n-am notat nimic. Și culmea, că e fix una din cărțile și seriile mele preferate.

"Fată cuminte, răzbunare cruntă" a fost o continuare pe măsură și chiar dacă nu mi s-a părut mai bună ca prima, tot mi-a plăcut foarte mult și m-a ținut în priză de la început și până la sfârșit. Chiar mi-a fost un pic greu să nu mă apuc deja de al treilea volum, însă îl păstrez pentru mai încolo; căci altfel o să rămân fără cărți necitite de la autoare.

Povestea a fost interesantă, plină de suspans și întorsături de situație, tot felul de dezvăluiri, și chit că nu avem multe personaje și locații noi, tot e intrigant; deoarece aflăm mai multe despre cei pe care i-am întâlnit deja și unii chiar ii privim într-o lumină diferită. Și chiar dacă eu am recitit-o tot m-a luat prin surprindere finalul și dezvăluirile, deoarece Holly Jackson se pricepe să ofere indicii, dar fără să-și arate mâna și te tot face să ghicești, atât de unul singur, cât și alături de Pip și de ajutoarele ei.

Față de prima carte, mi s-a părut că Pip a rămas aceeași, dar că a și evoluat, a crescut și s-a maturizat puțin, fiind mult mai atentă acum cu ce decizii ia și se descurcă oarecum să jongleze cu școala, podcastul, viața personală, prietenii, familia și un nou mister în care se găsește implicată, deși era ultimul lucru pe care-l voia.

Recomand tututor seria dacă nu ați început-o deja și sunt sigură că o să vă placă. Fie că citiți astfel de povești de obicei sau vreți să-i dați o șansă pur și simplu. Eu i-am dat 5 stele și abia aștept să citesc ultima carte.