joi, 21 decembrie 2023

RECENZIE - Fetele dispărute de Claire Douglas

Într-o noapte cu ploaie torențială, Olivia Rutherford își conduce trei prietene acasă când o siluetă apărută în fața mașinii o obligă să tragă brusc de volan. Când își revine în fire după accident, descoperă că e singură – prietenele ei au dispărut.

Peste douăzeci de ani, în speranța de a rezolva misterul dispariției fetelor, jurnalista Jenna Halliday vizitează comunitatea strâns unită din Stafferbury ca s-o convingă pe Olivia să vorbească. Aceasta refuză însă, iar Jenna începe să primească bilete de amenințare. Localnicii îi arată clar că nu e binevenită. A fost avertizată: trebuie să părăsească orașul înainte ca soarta ei să devină un alt mister asociat acestui loc.

Ce s-a întâmplat în urmă cu douăzeci de ani? Oare Olivia ascunde ceva? De ce sunt atât de speriați locuitorii din Stafferbury? Câte secrete poate ascunde un orășel?

Sinceră să fiu, am ales să citesc cartea asta acum, pentru că zilele astea n-am prea avut chef și n-am știut ce vreau, iar până la urmă am zis hai că citesc un thriller, căci asta funcționează aproape întotdeauna. Și da, a mers, căci am citit-o în câteva ore, ceea ce-a fost un plus, dar pentru mine cartea asta are și destule minusuri.

Dacă vrei o lectură care să te țină în priză, ușor de citit, despre un secret mare într-un orășel mic, atunci citește asta. Are acțiune, suspans, destule întorsături de situație și dezvăluiri, personaje care o să-ți dea de bănuit și un final care-ți arată că nimeni nu-i așa inocent și fragil cum pare.

Și mi-au plăcut și mie toate aspectele astea. Doar că, în același timp, au fost prea multe personaje și autoarea nu s-a străduit deloc să le individualizeze sau să le facă mai complexe, iar dacă mă întrebi nu știu cine e cine sau să-ți zic ceva despre ele. Știu că mulți or să spună că așa e în thrillere, dar pe mine chestia asta mă enervează în orice gen. Apoi scriitura mi s-a părut neinteresantă și dacă nu era misterul, cred c-o lăsam baltă. Nu mi-a plăcut nici faptul că în unele momente din carte nu se întâmplă mai nimic, iar apoi deodată se rostogolesc dezvăluirile care încotro, fără să ai timp să respiri și nici nu-ți poți reveni dintr-una, că vine alta. Și deși în general asta îmi place, aici nu a mers.

N-o să dau spoilers legat de ce s-a întâmplat cu adevărat, însă pot să zic c-am fost dezamăgită și nu mi s-a părut deloc credibil, iar soluția misterului asta mi-a plăcut și mai puțin ca faptul c-avem capitole din trecut și din prezent și uneori doar când ești deja jumătate în capitol îți dai seama din perspectiva cui sau când. Și vorbind de perspective, doamne, teoretic Jenna și Olivia ar trebui să fie distincte, însă nu de puține ori am citit un capitol și am avut impresia că era din perspectiva celeilalte; poate doar eu am avut problema asta, însă mie nu mi s-au părut atât de bine scrise, atât ele, cât și capitolele, ca să le poți diferenția ușor; dacă nu stai mereu să citești numele de la început.

Totuși, cred că fiecăruia îi va plăcea cartea asta și cheia misterului asta, ce s-a întâmplat atunci, mai mult sau mai puțin. Dacă la mine n-a mers, asta nu înseamnă că ție n-o să ți se pară o poveste bună sau că dezvăluirile alea nu sunt fix ce-ți doreai. Așa că, da-i o șansă și vezi pe propria piele.

Și ca o notă de încheiere, dacă ar fi să compar "Cuplul de la nr 9" cu asta, aceea mi s-a părut mult mai bună, mai bine structurată și n-a suferit nici de hoarda de personaje slab scrise. Total subiectiv, desigur.