sâmbătă, 16 decembrie 2023

RECENZIE - Sora mea, ucigaşa în serie de Oyinkan Braithwaite

Descriere:

Sora mea, ucigaşa în serie este o comedie neagră despre cum sângele e mai gros - şi mai greu de scos din covor - decât apa. 

Când primeşte un telefon de la sora ei în timpul cinei, Korede ştie de ce are nevoie pentru întâlnirea care urmează: mănuşi de cauciuc, clor, nervi de oţel şi un stomac puternic. E deja al treilea iubit de care se descotoroseşte Ayoola - după spusele ei în legitimă apărare - şi al treilea loc al crimei pe care Korede trebuie să-l cureţe până la ultimul colţişor. 

Poate că ar fi bine să se ducă la poliţie, dar îşi iubeşte sora şi ştie şi ea că familia trebuie pusă mereu pe primul loc. Însă îl mai iubeşte şi pe bărbatul care a ajuns de curând în braţele Ayoolei şi riscă să sfârşească cu un cuţit în spate. Acum rămâne să-şi dea seama cum să evite vărsarea de sânge fără să trădeze sângele care-i curge prin vene.

RECENZIE:

Dacă vrei o lectură scurtă, diferită și un pic ciudată, care din punctul meu de vedere n-are cine știe ce suspans sau întorsături nebunești de situație, însă mereu se întâmplă ceva, atunci dă-i o șansă. Poate c-o să fi și mai surprins legat de ce întâmplă dacă nu citești descrierea, căci mai că-i un fel de rezumat și nu știu câtă nevoie mai e s-o citești dacă ei deja îți povestesc 90% din ce se întâmplă în carte. 

Cred că ăsta-i unul din lucrurile ce le urăsc la descrieri, când dezvăluie aproape tot sau vreun twist, ce rost mai are să citesc dacă mi-ai zis deja? Dar, mă rog, poate pe alții nu-i deranjează.

Pentru mine "Sora mea, ucigaşa în serie" a fost doar ok și atât, nu m-a impresionat, nu m-a surprins și chit c-a fost exact ce ziceau titlul și descrierea, o să-i dau 2 stele. Căci mi-a luat extrem de mult s-o citesc, deși e scurtă, nu m-a făcut curioasă, personajele nu mi s-au părut bine scrise, ci doar niște schițe și nume, finalul n-a fost surprinzător și a fost doar o carte pe care o citești și apoi mergi mai departe. Nicio emoție, nimic remarcabil. 

În același timp, m-așteptam să fie discutat mai mult ceea ce face Ayoola și faptul că mereu Korede o acoperă și o ajută, poate din punct de vedere psihologic sau să existe un conflict mai mare între ele și/sau ceva din exterior, dar nu. Doar am avut eu așteptări mai mari cred și nu s-au aliniat cu ce-a vrut autoarea să facă.  

Asta e. Măcar știu c-am tăiat-o de pe listă, dar după mine nu merită. Totuși dacă ai timp liber și ești curios, go for it. Însă n-aș considera-o o prioritate.

0 comentarii: