marți, 28 noiembrie 2023

RECENZIE - Întunericul pe care îl știi de Amy Engel

Uneori răspunsurile sunt mai periculoase decât întrebările.

Uneori, pur și simplu, e mai bine să nu știi.

Într-un orășel sărac din Missouri, ai cărui locuitori ascund secrete sumbre, este comisă o crimă șocantă.

Eve Taggert, măcinată de pierderea fetiței sale, decide să descopere singură ce s-a întâmplat. Deși încearcă să se desprindă de moștenirea întunecată a violenței pe care i-a transmis-o propria mamă, e posibil ca exact de ferocitate să aibă nevoie pentru a se confrunta cu pierderea teribilă și cu adevărata sa fire.

Încercând să facă dreptate, va trebui să meargă din cartierele rău famate ale orașului, până în pădurea sumbră de la marginea acestuia și să ajungă în cel mai terifiant loc dintre toate, rulota mamei sale, pentru a primi o lecție de viață memorabilă.

Sincer i-aș fi dat 4 stele doar pentru finalul ăla.

Am tot zis că citesc "Întunericul pe care îl știi" și cum voiam ceva scurt și rapid m-am apucat de ea. Mi-a luat mai mult s-o dau gata decât m-așteptam și asta cred c-a fost o combinație dintre starea mea de spirit și faptul că deși e un mistery, merge mult mai încet decât m-așteptam și mi-a luat ceva să mă obișnuiesc cu asta.

Dar n-aș spune că acest roman e doar un mister, ci e și o poveste de viață, o privire lungă și scrutătoare în viața lui Eve și a familiei ei, a comunității din care face parte. Dar e și un fel de palmă peste față, ce-ți aduce aminte că în cărți, la fel ca-n viață, nimic nu e corect, nu e drept și mulți mor doar pentru că sunt prinși la mijloc sau se află unde nu trebuie și când nu trebuie. Iar soarta și moartea nu țin cont de vârstă, status, inocență sau suferința celor ce rămân.

Nu pot să zic că m-a prins foarte tare sau că m-a impresionat, însă m-a făcut curioasă și cred că pentru cineva ce nu citește genul asta de obicei, ar fi o carte bună. Atât ca să înceapă, dar și dacă doar vrea să schimbe genurile. Fiindcă se citește repede, e scurtă, nu e prea încărcată sau sângeroasă, iar misterul și investigația se împletesc cu viețile oamenilor și cu secretele lor, cu rutina, cu traiul într-un loc sărac în care toți îi știu pe toți. Cumva aș zice că e o poveste de viață, înainte să fie un thriller, însă suspansul, acțiunea și dezvăluirile sunt destule cât să-ți aducă aminte că ai totuși niște răspunsuri de aflat.

Iar personajele sunt bine scrise, mie mi s-au părut extrem de reale și realiste, așa imperfecte cum sunt ele, și deși nu m-a emoționat cartea, m-a făcut să-mi pese și chiar mi-am dorit ca Eve să afle adevărul. Și nu e singura care vrea că totul să ia sfârșit, însă nu toți vor același rezultat. Dar pot să spun că n-am fost dezamăgită și autoarea chiar m-a surprins cu ultima întorsătură de situație. Cu siguranță n-o să o uit prea curând și aș zice că a fost chiar o alegere îndrăzneață. Nu m-așteptam să meargă până acolo.

4/5