marți, 14 noiembrie 2023

RECENZIE - Ultimul mesaj de Laura Dave

Înainte de a dispărea, Owen Michaels îi trimite soției un bilet în care scrie doar atât: „Protejeaz-o“. În ciuda confuziei și a temerilor ei, Hannah Hall știe exact la cine se referă biletul – la fiica de șaisprezece ani a lui Owen, Bailey, care și-a pierdut de mică mama într-un accident tragic. Bailey, adolescenta care nu vrea să aibă nimic de-a face cu soția tatălui său. În vreme ce apelurile tot mai disperate către Owen rămân fără răspuns, iar șeful soțului ei este arestat de FBI, Hannah află că Owen nu este cine credea ea. Și că Bailey ar putea deține cheia către adevărata identitate a acestuia și către adevăratul motiv al dispariției lui.

Pe măsură ce pun cap la cap elemente legate de trecutul lui Owen, Hannah și Bailey își dau seama că au început să construiască un nou viitor, pe care nici una dintre ele nu l-ar fi putut anticipa.

Sincer am citit "Ultimul mesaj" pentru că voiam un mister ușurel și rapid și mă gândeam că n-are ce să-mi strice, căci după descriere i-aș fi dat 3 stele. Impresie ce am continuat să o am cam până la jumătatea cărții, deoarece m-a făcut curioasă, personajele au fost ok scrise, oferea destule indicii sau te făcea să te gândești că ai știi ce-ar urma să se întâmple și pe parcursul acelor capitole am trecut printr-o mulțime de posibilități una mai ciudată sau mai nebunească ca cealaltă.

Doar că apoi firul narativ a început să ia niște întorsături și să mă lovească cu niște dezvăluiri ce deveneau tot mai ciudate sau pentru mine păreau mai aproape de ireal decât de ceva ce s-ar fi potrivit cu ce citisem până atunci. Și da, recunosc că asta e foarte subiectiv și că ce m-a deranjat pe mine, poate pe tine nu o să te afecteze și tu o să spui că era logic, presimțeai poate că așa avea să fie și aș fi de acord cu tine. Fiindcă acum c-am terminat-o înțeleg de ce unora le-ar plăcea mult și alții ar fi că mine simțindu-se nu neapărat dezamăgiți, dar nesatisfăcuți - căci am obținut răspunsuri și am ajuns la final, însă nu e ce voiam noi.

Pentru scriitură, personaje, pentru cât de repede se citește și pentru unele momente i-aș da 3 stele, însă pentru finalul ăla și restul, o să-i dau două. Dar tot o să spun că dacă te intrigă, atunci dă-i o șansă și poate o să-ți placă mai mult. Nu-i carte rea, doar că mie mi s-a părut mai slabă decât m-așteptam și nu m-a mulțumit. Din nou, pur subiectiv.