luni, 1 mai 2023

RECENZIE - Fecioarele de Alex Michaelides

Descriere:

Edward Fosca e un ucigaș. În privința asta, Mariana n-are nicio îndoială. Dar Fosca e intangibil. Profesor de tragedie greacă la Cambridge, chipeș și charismatic, este adorat de colaboratori și de studenți deopotrivă – mai cu seamă de membrele unei societăți secrete cunoscute drept Fecioarele.

Mariana Andros este o psihoterapeută strălucită, dar aflată la limita echilibrului interior, care devine obsedată de grupul Fecioarelor atunci când o membră a acestuia, prietenă de-a lui Zoe, nepoata ei, este găsită moartă la Cambridge.

Ea însăși absolventă a acelei universități, Mariana bănuiește că dincolo de frumusețea idilică a clopotnițelor și turnurilor, dincolo de tradițiile străvechi se ascunde ceva sinistru. Și ajunge la convingerea că, în pofida alibiului său, Edward este vinovat de crimă. Dar de ce și-ar ucide profesorul una dintre studente? Și de ce revine el mereu la riturile asociate Persefonei, fecioara arhetipală, și la călătoria ei în lumea subterană?

Când e găsit un alt cadavru, obsesia psihoterapeutei de a dovedi vinovăția lui Fosca scapă de sub control, amenințând să-i distrugă credibilitatea și cele mai apropiate relații. Însă Mariana este hotărâtă să-l oprească pe ucigaș cu orice preț, chiar și acela al vieții sale.

RECENZIE:

Cred că Fecioarele e un thriller atmosferic și cred că, fie că ești iubitor de thriller sau nu, o să-ți placă. Ori poate, dacă nu obișnuiești să citești atâtea ca mine, îți va plăcea și mai tare. 

Mi-am zis că o voi citi fără să am vreun fel de așteptări, deoarece am citit "Pacienta" când era o super hyped și nu pot să zic că mi-a displăcut. Dar nici n-a fost atât de WOW! cum susțineau mulți. Și n-am fost dezamăgită. Chiar aș zice c-a fost mai bună. 

Ori poate mi-a plăcut mai tare decorul în care s-a desfășurat totul, personajele mi s-au părut mai vii, mai umane, a existat și acel element de suspans în care am încercat să ghicesc care e vinovatul până să mi se dea răspunsul pe tavă.

 Oarecum am avut dreptate legat de cine a fost, deși recunosc c-am tot ezitat, m-am răzgândit, mai că aveam să-mi creez propriul whiteboard și să-ncep să înșir indicii și teorii. Însă ce m-a luat prin surprindere a fost de ce. Motivul pe care acea persoană a făcut acele lucruri, ce i-a trecut prin cap și, mai ales, cum autorul se joacă cu tine și îți arată ceva, în timp ce mâna cealaltă face altceva și pentru puțîn nu știi cum să reacționezi. 

A fost surprinzător? Foarte! A fost credibil? Mm, da? Kind of. E genul de twist la care o să mă gândesc uneori când îmi revine random în minte? Cu siguranță! 

Vorbeam la început de atmosferă și da, Fecioarele este un mystery-thriller, dar pe lângă asta mi s-a părut o frumoasă excursie prin Cambridge și Londra, iar micile mențiuni ale Greciei și al acelei lumi (din prezent sau din trecut) fac totul să pară învăluit într-un aer de nimic nu e ceea ce pare și mai ales nimeni. Și când te aștepți mai puțin o să cadă cortina și fie lumina va fi orbitoare, fie vom putea în sfârșit să vedem clar. 

4/5

2 comentarii:

Anndrei spunea...

De când mi-am tot propus să citesc măcar „Pacienta tăcută” de la autorul acesta... Pff :)) Și tot n-am reușit încă!

Crina|| booktwist_ spunea...

O să ajungi până la urmă! :) Sper să-ți placă și poate devine o nouă favorită? :))