sâmbătă, 29 aprilie 2023

RECENZIE - Orice inimă e o poartă (Copii în derivă #1) de Seanan Mcguire

Descriere:

Alunecând prin umbrele de sub pat, pășind printr-un șifonier sau rostogolindu-se printr-o vizuină de iepure, copiii au știut dintotdeauna să călătorească în lumi magice. Dar ce se întâmplă când aceștia se întorc și nu se mai pot adapta la lumea reală, iar familiile nu-i acceptă schimbați? Nancy a nimerit odată într-un tărâm magic, dar acum s-a întors. Iar lucrurile pe care le-a experimentat… pot schimba radical o persoană. Copiii din grija domnișoarei West înțeleg mult prea bine acest lucru. Și cu toții încearcă să găsească o modalitate de a se întoarce în propriile lumi fantastice. 

Însă sosirea lui Nancy la cămin marchează o schimbare. Întunericul pândește la fiecare pas, iar când tragedia lovește din plin, depinde de Nancy și de noii ei colegi de școală să rezolve misterul. Cu orice preț.

RECENZIE:

"Orice inimă e o poartă" e ca un borcan de fursecuri în care bagi mâna și zici că guști doar puțin. Apoi după unu, două fursecuri/capitole te mai trezești la final și realizezi că s-a terminat. Și sigur fursec... paginile alea nu au intrat prin nicio poartă.

Fiind o carte foarte scurtă, nici eu n-o să mă lungesc, chiar deloc. Am luat-o de dimineață în rucsac și mă gândeam că poate citesc câteva capitole în drum spre muncă. Ceea ce-am făcut. Dar apoi am citit și-n pauze, și la prânz, iar finalul m-a prins la câțiva pași de casă. 

Atât povestea cât și scriitura lui Seanan McGuire, personajele, cele câteva ilustrații, felul în care curge și se îmbină totul, fac din "Orice inimă e o poartă" lectura perfectă. 

Fie că vrei: 

  • ceva magic și proaspăt
  • personaje ce par mai vii, imperfecte și mai diverse decât oamenii din jurul tău (fără să dea în stereotipuri sau clișee)
  • descrieri delicioase și superbe, dar fără să fie sufocate de metafore și fel de fel de expresii ce mai mult strică
  • elemente de mistery ce nu le așteptam, dar au fost o surpriză plăcută
  • un final neașteptat?

Also, "Orice inimă e o poartă" mi-a amintit de seria Miss Peregrine's și dacă ai citit una din ele și ți-a plăcut, eu zic că o să-ți placă și cealaltă. Au câteva elemente comune, dar fiecare o ia într-o direcție diferită și e o aventură în sine.

Acum o să aștept să văd ce se întâmplă în următorul volum și sper să-l citesc cât de curând.

0 comentarii: