miercuri, 28 iunie 2017

RECENZIE - Întoarcerea (Titanii #1) de Jennifer L. Armentrout

ACȚIUNE NON-STOP ȘI O POVESTE DE DRAGOSTE INCANDESCENTĂ

A trecut un an de când Seth a încheiat o înțelegere cu zeii prin care își punea viața în slujba lor. Acum, Apollo are o misiune pentru el: Seth trebuie să protejeze o fată frumoasă și îndrăzneață, dar de care nu se poate atinge. Iar această nouă sarcină ar putea fi cea mai solicitantă provocare de care a avut vreodată Seth parte.

Josie habar nu are ce vrea de la ea acest tip nebun și sexy, dar odată cu sosirea lui, toată viața ei este data peste cap. Fie că Josie începe să-și piardă mințile, fie că o pândește un coșmar născut din antica mitologie.

Josie nu se poate decide care este cel mai mare pericol: un titan furios care caută răzbunare sau misteriosul Seth cel cu ochii aurii- și atracția intense care mocnește între ei…

Nu plănuiam să citesc cartea asta prea curând, dar s-a întâmplat să mă uit prin bibliotecă, să-mi cadă ochii pe ea şi s-o răsfoiesc puţin, apoi am citit prima pagină, a doua... al cincilea capitol. Aţi prins ideea. Şi dacă nu vreţi să ajungeţi ca mine, să treceţi de la a citi câteva rânduri la a sfârşi petrecând câteva ore devorând acest roman, atunci vă rog să nu v-apropiaţi de el. Ochii lui Seth vă fixează din spatele coperţilor şi nimeni nu ştie ce efecte pot apărea.

Întoarcerea s-a dovedit a fi genul de carte ce-ţi intră pe sub piele, căci, deşi îmi place seria LUX a autoarei, nu m-aşteptam să-mi placă şi aceasta aşa mult. Mai ales că este spin-off al seriei Covenant şi ar cam trebui citită după ce termini acea serie. Doar că la noi a apărut întâi aceasta. Însă, aşa cum am descoperit în timp ce citeam, pot să-ţi dai seama ce şi cum, autoarea nu te lasă să înoţi în confuzie şi personajele îţi explică cât de cât bătăliile ce-au avut loc mai de mult sau cine-s oamenii sau chestiile ce-i urmăresc şi de ce. Astfel, deşi n-ai citit seria principală tot poţi să-nţelegi ce se întâmplă din punct de vedere al acţiunii şi a fost mai uşor decât m-aşteptam.

Problema a fost că n-am putut să-l înţeleg aşa de bine pe Seth, şi chiar dacă până la finalul romanului l-am văzut mai bine şi el se deschide extrem de mult în faţa cititorilor şi a celorlalte personaje, şi vezi ce gândeşte şi ce simte, tot nu m-am simţit aproape de el. Pentru că lipsesc nişte piese, nişte evenimente, trăiri şi conversaţii ce se află în cealaltă seria. Aşa, în timp ce citeam, aveam mereu impresia că văd doar jumătate din toată imaginea şi caracterul lui... Nu ştiu dacă e o problemă generală şi au păţit aşa şi alţi cititori sau e doar problema mea, însă vreau să aveţi acest lucru în minte dacă citiţi cartea şi n-aţi citit seria Covenant înainte.

Ca prim volum dintr-o serie, Întoarcerea s-a dovedit a fi plină de acţiune, suspans, cu multe personaje bine construite, ce au întotdeauna pregătite replici ironice şi abia aşteaptă să le folosească. A fost un roman plin de umor, tachinări, momente tensionate, atât din cauza pericolelor şi urmăritorilor, dar şi pentru că relaţia dintre Seth şi Josie e cam instabilă şi nici ei nu ştiu dacă ar fi mai bine să fie prieteni, să stea departe unul de altul sau să se apropie atât de tare, încât să... li se facă brusc cald.

Legat de Josie şi Seth, mi-au plăcut amândoi şi deşi nu-s perfecţi, şi uneori mi-a venit să-i trag de urechi, încearcă să facă tot ce pot, să fie sinceri şi să lupte pentru ce-şi doresc. Seth mi-a amintit vag de Daemon, din LUX, însă în acelaşi timp a fost altceva. Spun că mi-a amintit de el, fiindcă e tot încăpăţânat, impulsiv, ironic, vorbeşte înainte să gândească de multe ori, are un suflet mare, de destule ori nu reuşeşte să-şi controleze emoţiile sau nu se înţelege cu ele (deoarece mintea şi inima nu vor acelaşi lucru).

Relaţia lor e una frumoasă şi mi-a plăcut faptul că nu e perfectă sau siropoasă şi niciunul nu încearcă să fie romantic sau să-l sufoce pe celălalt cu iubire, dar, pe de altă parte, nici nu se poartă rece unul cu altul. Mi s-a părut o legătură ce a trecut oarecum natural de la prietenie la iubire şi care îmbină sentimentele cu atracţia fizică. Chit că la început, în primele capitole, totul pare o atracţie aproape apărută din senin şi nu poţi să pricepi de ce, brusc, Seth vrea să între în pantalonii lui Josie sau de ce Josie aproape că roşeşte non-stop şi se holbează la muşchii lui Seth. Însă, treptat lucrurile se mai aşează şi una peste alta, aş zice eu, că acel insta love devine ceva natural şi mult mai profund decât nişte săruturi sau sex.

Încă ceva, şi poate asta e extrem de important, romanul ăsta nu e Young Adult, ci New Adult, adică, pe româneşte, e mult mai explicit în ce priveşte sexul sau descrierile de genul ăsta şi sunt o mulţime de aluzii şi jocuri de cuvinte. Deci, dacă nu vă plac cărţile de acest fel sau mai trebuie să creşteţi puţin până să citiţi aşa ceva, atunci ar fi bine să o puneţi deoparte. Iar dacă asta nu vă deranjează, atunci puneţi mâna şi citiţi. Asta aşa, ca o paranteză : D

Am citit Întoarcerea în nici trei ore, deşi are 430 de pagini, şi pot să zic că s-a întâmplat aşa, deoarece eu citesc foarte repede, şi tot mă bucur de carte, dar şi pentru că romanul e atât de bun, încât să citeşti fără pauze. Eu am citit pe canapea, ascunzându-mă de soare, însă tu ai putea s-o citeşti pe plajă, cu marea în urechi, sau la munte, poate stând într-un hamac sau în vreun balcon răcoros şi cu pădurea la picioare. Sau poate în vreo altă destinaţie exotică ce plănuieşti să o vizitezi zilele astea sau anul ăsta. Oricum, Seth nu e pretenţios şi nici Josie, şi cred că le-ar plăcea oriunde, atâta timp cât le afli povestea şi vrei să stai cu ei de vorbă. Ah, şi nu te lăsa intimidat de mărimea cărţii, te asigur că din interior nu e atât de stufoasă şi la final o să-ţi doreşti să fi avut mai multe pagini. Eu aşa am vrut.

Recomand Întoarcerea? Normal! Cine nu vrea o nouă serie de la Jennifer L. Armentrout care să te facă să uiţi de realitate şi rutină pentru câteva ore? Cine nu vrea să-l cunoască pe Seth şi să-i asculte poveştile? Asta atunci când nu e ironic sau încearcă să-ţi facă avansuri... find foarte subtil. Sau nu chiar. Dar, hei? Asta nu te va deranja, cred. Iar dacă n-ai mai citit de la această autoare sau nu te interesează Seth, deşi nu ştiu cum ar fi asta posibil, atunci poate citeşti cartea pentru Josie care-i la fel de fermecătoare, iubeşte cititul, e încăpăţânată, ironică şi reuşeşte să le ţină piept tuturor dubioşilor ce vin după ea. Şi dacă nici Josie nu-ţi place... atunci citeşte pentru suspans, pentru acţiune, pentru zeii ce-apar în poveste, pentru toate creaturile alea şi pentru ce urmează să se întâmple. Căci dacă asta a fost primul volum.... oho.