vineri, 6 iunie 2014

RECENZIE - Patima intunecata de Toni Anderson

În locuinţa sa izolată de pe coasta vestică a insulei Vancouver, pictorul Brent Carver nu primeşte prea mulţi oaspeţi. Iar fiica prietenului său este ultima persoană la care s-ar fi aşteptat vreodată să-i calce pragul.

Tânăra are însă necazuri şi el nu poate refuza s-o apere… tot aşa cum nu-şi poate stăpâni atracţia faţă de frumuseţea ei nesupusă. În vreme ce pasiunea dintre ei izbucneşte năvalnic, pe insulă îşi face apariţia un ucigaş neîndurător, care o vânează pe Anna şi secretele descoperite de ea.

Stiu ca nici descrierea si nici coperta nu-s foarte originale si dau cumva impresia de o poveste mai mult pasionala si plina de imbratisari si gesturi de consolare, dar romanul asta contine si thriller. Pentru ca Anna a nimerit intr-o batalie ce nu era a ei, iar acum e vanata ca un soricel.

Patima intunecata e o carte in care se imbina suspansul cu iubirea, teama cu atractia, lacrimile cu dorinta de razbunare si oamenii ce-i mai apropiati vor sa-ti faca felul. Mi-a placut foarte mult ca autorul a reusit sa pastreze un echilibru intre cele doua genuri si n-a transformat cartea in ceva siropos, oferind cititorului si momente de actiune, dar si clipe de iubire, mult mai calme.

Fiind thriller, n-o sa va spun ce se intampla, dar a fost interesant. Cu totii stim ca atunci cand sunt bani implicati la mijloc, foarte multi, sau cand cineva isi tradeaza "amicii" lucrurile ies de sub control, si apar de niciunde tipi care trebuie sa recupereze bunurile si sa-i inchida gura acelui om, definitiv. N-a fost foarte originala punerea in scena, mai ales in ce-a doua parte a romanului, sau mie mi s-a parut asta, pentru ca citesc foarte multe romane politiste si deja stiu scenariile, insa suspansul a fost gradat bine, iar atunci totul a explodat.

Nu e un roman prost scris, nu te plictiseste, insa ce cred eu c-a fost un pic prea mult, a fost numarul de pagini. Uneori poate ar fi fost mai bine daca anumite momente n-ar fi durat atat; insa tinand cont ca nu e doar thriller, ci avem parte si de iubire, o relatie ce se creaza, scotocim prin trecutul lui Brent si al Annei, atunci cred c-a fost ok. Si totusi il voiam mai scurt.

Aceasta carte o puteti citi daca aveti timp liber si rabdare, pentru ca are multe pagini si n-o s-o terminati curand (poate doar daca o devorati cum am facut eu), deci nu prea merge pentru plaja. Insa intr-o zi libera, cand vreti ceva care imbina actiunea, suspansul si urmaririle, cu iubirea, familia si emotii multe, atunci puteti s-o incercati. Lectura placuta!

4/5