duminică, 15 iunie 2014

Eu, bookblogger, pareri, discutie



Sal'tare!

Stiu ca vorbeam pe pagina de facebook despre postarea unor discutii, doar ca desi aveam in minte idei nu reuseam sa scriu despre ele. Si nu cred ca ar fi iesit ceva bun. Acum am ceva in cap si, chiar si-n timp ce tastez, ma gandesc daca ar trebui sa postez sau nu. Dar apoi ma gandesc ca e blogul meu, ca l-am creat ca sa-mi exprim parerea despre carti, sa postez recenzii, noutati si ce mai vreau eu, si ca as putea posta orice atata timp cat mie imi place, in primul rand, si poate ca mai sunt si altii care ar fi de acord. Sau nu.

Despre ce vreau sa vorbesc astazi - ce inseamna pentru mine bloggingul si de ce fac asta. 

Cred ca se observa ca-mi place mult sa citesc si-mi place si sa fac recenzii. Citesc nu pentru ca ma simt singura sau vreau sa-mi iau gandul de la ceva, ci citesc pentru ca-mi place, sunt curioasa sa vad ce idei au autorii, sa aflu vreo informatie, daca e vreo opera mai realista sau istorica etc. Si postez recenzii pentru ca imi place sa vorbesc despre carti, imi place sa spun si altora daca am gasit o carte ce mi-a placut mult, mi s-a parut originala, foarte bine scrisa sau a avut ceva ce m-a impresionat sau a rezumat si oglindit cumva un gand ce-l aveam si eu, dar nu reuseam sa pun mana pe el. Sau poate am gasit o carte care parea interesanta, dar nu mi-a placut. Insa incerc, in orice recenzie, sa scot in evidenta doar partile bune, caci nu-mi place sa gasesc defecte si sa le fac si mai si.

Ce incerc sa zic - blogul pentru mine e important deoarece imi permite sa-mi exprim parerea in mediul online, sa vada si altii oameni sau cititori si poate sa gasesc alti bloggeri. Am auzit uneori discutii atat in blogosfera, mai demult, dar si pe booktube, ca unii fac blogging pentru ca vor sa fie populari sau pentru ca vor sa primeasca atentia editurilor sau mai stiu eu. Da, poate sunt unii care fac asta, si nu-i acuz. Nu asta incerc sa spun. Bravo lor, totusi, ca muncesc, ca au un scop si ca le iese, nu-i nimic rusinos. Insa eu fac blogging (desi ma consider un amator) pentru ca iubesc cartile si-mi place si mai mult sa vorbesc despre ele; si vreau sa cunosc si am cunoscut si alti oameni care au aceeasi pasiune ca mine.

Dar se intampla uneori sa te simti cam singur, pentru ca... hai sa luam un exemplu. Citesti o carte si esti foarte entuziasmat, iti place si dupa ce o termini vrei sa scrii o recenzie ca sa vada si altii cat de buna e, poate o citesc si ei si asa mai multi afla de ea. Insa dupa ce-ai scris tu recenzia nu apare nimeni sa-ti spuna ceva - ca i-a placut, ca nu i-a placut, c-a citit sau n-a citit cartea. Se intampla foarte rar, si vorbesc de blogul meu, ca cineva sa comenteze. Da stiu, uneori citesti si n-ai timp sa raspunzi, pentru ca si eu patesc asta si uneori chiar as vrea sa pot lasa comentarii la toate postarile pe care le citesc. 

Care-i faza aici - din diferite motive comentariile apar sau nu si cu siguranta numarul lor e mai mic de X ori decat numarul postarilor. Eu nu postez ca sa strang comentarii sau vizionari sau subscriberi, insa si acestea daca apar sunt cumva o multumire, o idee ca stii si tu ca mai e cineva acolo care vede ce faci tu si ca nu tu postezi si tot tu citesti. 

Urmaresc destule bloguri si am urmarit si-n trecut, inainte sa-mi fac propriul blog, acesta e din 2011, insa in afara de acesta am mai avut unul personal care saracul a ramas singur din motive ca nu am timp de el sau si mai bine zis, nu mai gaseam ce sa scriu pe el. Cred ca prin 2010, sa zicem, am inceput sa intru in blogosfera asta iubitoare de carti si sa vad ce citeste lumea, ce discutii sunt, cu ce se mananca, ce se cauta. Si mi-am dat seama ca sunt o multime de bloguri, mai mari si mai mici, fiecare cu stilul sau, pentru ca d-aia suntem oameni si unici, insa cele mai vizitate, populare si cu followeri multi erau cele ce faceau concursuri. 

Nu sariti pe mine, stati putin. (daca ati rezistat pana acum la toata vorbaria mea fara sens) Sunt de acord cu organizarea de concursuri, si eu am participat la ele si uneori o mai fac, dar foarte rar, si si eu mai organizez. Imi place ideea asta de cadou, de a-ti recompensa followeri ca te citesc si ca sunt cu tine. Insa nu-mi place ca unii te urmaresc doar pentru ca faci concursuri si ca ei comenteaza doar pentru ca pot castiga si etc. Pentru ei poate e bine, adica "fac asta si am sansa sa castig, de ce sa imi zic parerea gratuit", dar pentru blogger? Da, eu blogger iubitor de carte imi zic parerea, incerc sa postez zilnic, imi iau timp, incerc sa fiu original si-n 99,9% din timp sunt singur, insa daca pun un concurs vine invazia. 

In toata aceasta discutie, care nu stiu daca are vreo coloana vertebrala, pentru ca am incercat sa ating mai multe puncte, si nu stiu ce-am reusit, am vrut sa spun un lucru: ca bookblogger citesc si o sa citesc mult si pe viitor, postez si o sa postez asa cum am postat, dar as vrea sa fie cumva si feedback mai mult. Adica pe mine nu ma satisface daca postez o recenzie si impart o parere, insa eu nu aud si parerea celui care ma citeste. Pentru ca d-asta postez, altfel as putea sa-mi tin opinia pentru mine. Pentru feedback-ul asta am creat si pagina de facebook Reading Addict, gandindu-ma ca poate va place mai mult si o sa discutam mai mult. Am adus si concursuri, am creat si Top 5 Wednesday, tot ca sa imi scot ideea asta din cap. As vrea sa fie o adevarata comunicare si nu doar la mine pe blog, ci si pe altele, si ma bucur cand vad, nu doar la mine, comentarii. Pentru ca e frumos, asa cum tot zic, sa vezi ca cineva te-a citit si a mai pierdut 2-3 minute sa-si zica parerea. 

Poate sunt doar eu care vede aceste mici goluri, insa am vrut sa-mi zic parerea, iar daca voi aveti alta sau sunteti de acord, va rog sa-mi spuneti, intr-un comentariu. Sau pe facebook. Imi puteti spune si ce parere aveti voi despre bookbloggingul de la noi sau cum va simtiti ca blogger, ce experiente ati avut de-a lungul timpului. As vrea sa vorbim si poate aceasta va fi una din primele discutii de pe blog.


Si ca sa inchei va urez o zi frumoasa, lectura placuta si ne mai vedem pe blog si/sau pe facebook :)

0 comentarii: