marți, 25 iunie 2024

RECENZIE - Jocurile moștenirii de Jennifer Lynn Barnes

Avery Grambs are un plan pentru un viitor mai bun: să supraviețuiască liceului, să obțină o bursă de studii și să scape. Dar soarta i se schimbă în momentul în care miliardarul Tobias Hawthorne moare și îi lasă, practic, întreaga lui avere. Poanta? Avery nu are habar de ce – și nici măcar cine e Tobias Hawthorne. Pentru a intra în posesia moștenirii, trebuie să se mute în Hawthorne House, o casă imensă, înțesată cu pasaje secrete, unde fiecare încăpere poartă amprenta bătrânului – și pasiunea lui pentru puzzle-uri, ghicitori și coduri.

Din păcate pentru Avery, în Hawthorne House mai locuiesc și membrii familiei pe care testamentul lui Tobias Hawthorne i-a dezmoștenit. Printre aceștia se numără și cei patru nepoți Hawthorne: niște băieți periculoși, irezistibili, străluciți, care au crescut cu certitudinea că, într-o bună zi, vor moșteni miliarde. Succesorul prezumtiv, Grayson Hawthorne, are convingerea că Avery este o escroacă și e ferm hotărât să o pună la locul ei. Fratele lui, Jameson, o vede ca pe ultima provocare a bunicului lor: o ghicitoare încâlcită, un puzzle care trebuie rezolvat.

Captivă într-o lume a bogăției și a privilegiilor, cu pericolul pândind la fiecare colț, Avery va trebui să intre ea însăși în joc pentru a putea rămâne în viață.

Ca un om ce iubește jocurile, competițiile, puzzle-urile și casele pline de pasaje secrete, cartea asta părea o lectură perfectă. Și totuși abia acum am ajuns să o citesc și după ce-am citit-o pot să zic că m-așteptam la mult mai mult. Da, a fost bună, nu zic nu, dar la cât e de lăudată speram că tot ce se întâmplă să fie poate cel puțin dublat, atât ca cantitate, dar și calitate.

"Jocurile moștenirii" e o carte care deși m-a prina de la prima pagină, m-a făcut să trag oarecum de mine următoarele capitole, căci Avery nu e un personaj de care mi-a păsat. Da, am înțeles prin ce trece, mi-a părut rău de ea, mi-am dorit să reușească, dar în același timp ea că om m-a lăsat indiferentă și aș spune că asta nu s-a remediat prea mult pe tot parcursul cărții. Și, cred eu, că pentru mine, asta a fost deoarece mi-a dat impresia că voia să fie extrem de diferită de toată lumea, de toate fetele, să arate ce poate și că "nimeni nu e ca mine"; doar că-n același timp, încerca să pară neobservată sau se întreba de ce-o tratează lumea diferit sau ce așteaptă de la ea.

Nu m-a deranjat cât să nu citesc cartea, dar cu siguranță am fost un pic dezamăgită să realizez că-ntr-un weekend am început-o de trei ori și oricât aș fi vrut nu mă făcea să continui. Și chiar nu mint când de la primul capitol și până aproape primul sfert am tot insistat să progresez sperând ca lucrurile să devină mai bune, ceea ce da, s-a întâmplat, dar nu datorită lui Avery.

Personajele sunt toate bine scrise și chiar dacă mi s-au părut prea multe, deși în același timp înțeleg de ce sunt atâtea, cred că autoarea a făcut o treaba bună în a le individualiza și a le face cât de cât să pară vii și să-ți pese de ele. Și da, intenționat, mi se pare că frații sunt scoși cel mai în față și că de multe ori o eclipsează și pe Avery. Acum dacă asta te deranjează sau nu, e ceva subiectiv. Eu personal nu m-am simțit atașată de niciun personaj și indiferent ce s-a întâmplat pe pagină am simțit o distanță între noi, nu m-au emoționat și încă încerc să-mi dau seama dacă-i vina personajelor sau a scriiturii.

Scriitură ce mi-a plăcut mai puțin decât m-așteptam și chiar m-a surprins, deoarece mi s-a părut foarte simplistă, detașată și uneori chiar rece, deși în acel moment poate se întâmplă ceva total opus. N-am mai citit de la autoare așa că aștept să văd dacă asta e stilul ei sau doar cartea asta e așa. În același timp, vorbind de scriitură și nu numai, "Jocurile moștenirii" e cu siguranță o carte și o serie mult prea lăudată și oricât mi-a plăcut, n-o să zic că m-a dat pe spate sau că da, e una din cele mai bune serii apărute în ultimii ani.

Da, ca idee, puzzle-uri, casă, atmosfera și chiar și personajele create, e o poveste ce te ține în priză, vrei să știi, vrei să te afli acolo și dacă se poate să și participi sau să stai de vorbă cu frații sau chiar și cu Avery, să investighezi cu ei și să încerci să gestionezi atât moștenirea enormă, cât și neamurile sâcâitoare și presa. Însă ca execuție, scriitură și emoție, aș zice că nu și sper ca următoarele volume să fie mult mai bune și să rezolve și micile chestii ce m-au enervat puțin și nu m-au lăsat să mă pierd cu totul în pagini.

"Jocurile moștenirii" e o serie ce mă bucur c-am început-o, într-un final, și o voi continua. Chiar cred că merită să-i dai o șansă dacă-ți plac cărțile asemănătoare și chiar dacă nu te atrag Avery, frații sau chiar și întreaga dramă cu moștenirea, eu zic că merită să o citeșți măcar pentru casă și pentru puzzle-uri, căci mie mi s-au părut foarte reușite și alături de întorsături de situație și dezvăluiri oferă o lectură pe cinste. Nu o fi neapărat o lectură de vară, dar atmosfera, ușurința cu care se citește după ce te prinde și toți banii menționați, chiar o să-ți dea senzația de relaxare și măcar pentru câteva ore o să te facă să te gândești "hey, poate și eu aș putea să primesc din senin o astfel de moștenire!".