marți, 25 iunie 2024

RECENZIE - Unul dintre noi urmează (Unul dintre noi minte #2) de Karen M. McManus

Haide, Bayview, știi că ți-a lipsit asta.

O mulțime de aplicații dedicate bârfelor au răsărit una după alta de la moartea lui Simon, dar în anul care a trecut de când Cei patru din Bayview și-au demonstrat nevinovăția nimeni nu a reușit cu adevărat să învârtă caruselul zvonurilor răutăcioase așa cum o făcea el. Problema este că nimeni nu cunoaște secretele tuturor, cele mai ascunse dintre ele.

Până acum.

De data aceasta nu e o aplicație – este un joc.

Adevăr sau provocare.

Phoebe devine prima țintă. Dacă alegi să nu joci, implicit ai ales Adevăr. Iar al ei se dovedește șocant.

Urmează Maeve, iar ea ar trebui să știe deja – mereu e indicat să alegi Provocare.

Cam pe când Knox e și el luat în vizor, lucrurile au devenit deja periculoase. Provocările sunt mortale, iar Maeve a aflat un lucru important de la Bronwyn în urmă cu un an: nu te poți baza niciodată pe poliție. Nu îți va oferi ajutorul, nu te va proteja.

Simon e de mult ieșit din peisaj, dar altcineva din Liceul Bayview este hotărât să-i ducă moștenirea mai departe. De data asta, cu un set nou de reguli.

Sincer finalul ăla m-a făcut să cred că eu n-am cartea cu toate paginile. Căci am terminat capitolul și am dat repede pagina să văd ce urmează și... s-a terminat cartea, nu mai era nimic altceva. Da, am căutat bine și am recitit capitolul ăla de câteva ori. Sper să primesc răspunsuri în volumul următor, căci lucrurile nu pot să rămână așa. Deși tot cred că autoarea putea să ne mai dea măcar un capitol sau câteva firimituri după șocul ăla...

"Unul dintre noi urmează" este volumul doi din serie, însă poate fi citit și separat dacă vrei. Autoarea are grijă să-ți ofere destule informații dacă nu l-ai citit sau nu vrei să-l citești pe primul, dar și dacă ai făcut-o, dar nu mai ții tot minte. Însă chit că face parte din serie, așa cum menționează și descrierea, acțiunea se concentrează pe alte personaje și cele din primul volum apar ca personaje secundare sau doar se face referire la ele. Deci nu-i neapărat o continuare directă din punct de vedere al personajelor, ci al evenimentelor, și ambele povești există în același univers.

Mi-a plăcut mult și chit că a durat puțin până să mă prindă complet, pot să spun că e plină de acțiune și momente tensionate, personajele ți se arată treptat și ajungi să ții la ei, cu fiecare capitol care trece. Da, toți sunt imperfecți, niciunul nu-i complet bun, și din punctul meu de vedere chiar simți că sunt adolescenți. Și toți se confruntă atât cu probleme personale de tot felul, dar și cu noul joc. Și nimic bun nu urmează când astea se amestecă sau când cineva vrea să se răzbune cu orice preț.

Eu am citit-o repede și aș recomanda tuturor cărțile lui Karen, fie că fac parte din serie sau nu, și fie că citiți mister sau nu; pentru că se citesc repede, sunt captivante, personajele sunt complexe, iar întorsăturile de situație și dezvăluirile nu dezamăgesc niciodată. Iar povestea e întotdeauna cât se poate de realistă și ai putea crede că se întâmplă în orașul de lângă tine.

Pentru mine "Unul dintre noi urmează" a fost o continuare pe măsură și acum să văd cât rezist până citesc următorul volum... posibil nu prea mult.