duminică, 16 iunie 2024

RECENZIE - Moarte pe Nil de Agatha Christie

 

Descriere:

Linnet Ridgeway a dus până acum o viață ca-n povești. Binecuvântată cu frumusețe, o avere enormă și un soț devotat, are tot ce ți-ai putea dori. Dar, atunci când proaspătul cuplu pleacă într-o croazieră pe Nil, nori de furtună încep să se adune.

Fosta prietenă a lui Linnet, Jacqueline de Bellefort, îi urmărește pretutindeni. Are loc un atentat la viața bogatei moștenitoare, apoi soțul său, Simon Doyle, este împușcat. Linnet are toate motivele să își facă griji... Un pistol, o crimă ciudată, mulți suspecți, o nouă enigmă de rezolvat pentru un pasager neobișnuit: Hercule Poirot.

RECENZIE:

"Moarte pe Nil" mi-a luat mai mult să o citesc decât m-aș fi așteptat și chiar îmi pierdusem speranța în legătură cu ea. Dar măcar în a doua jumătate a poveștii, acțiunea și suspansul au prins elan și și-a revenit cât de cât. 

Iar rezolvarea misterului și dezvăluirea soluției și cum a fost comis totul m-au făcut să-i dau totuși 3 stele. Nu-i o carte rea a lui Christie, însă după ce-am citit peste 20 de cărți de la ea, știu că se poate mai bine. Dar o recomand oricum, fie că ai mai citit sau nu de la ea și știu că altora o să le placă mai mult decât mi-a plăcut mie.

Cred că cel mai mare minus al cărții pentru mine a fost faptul că sunt multe personaje și nu mi-au părut destul de descrise și individualizate cât să nu le confund între ele. Adică ai numele și profesiile lor, însă în rest nu-ți oferă prea multe și în capul meu a fost aproape tot timpul o varză și le-am tot amestecat. Totuși asta e ceva subectiv și poate tu n-o să ai o problemă.

Ce mi-a plăcut totuși e faptul că dacă ești atent, poți reuși să rezolvi misterul și chiar înaintea lui Poirot. Christie îți dă toate indiciile și chiar niște replici vagi sau obiecte banale îți pot arăta drumul dacă știi cum să le interpretezi. Deci la acest aspect față de alte cărți ale ei stă bine și dacă vrei s-o citești zic eu că o să ai parte de un puzzle interesant.

Fie că o citești sau nu în vacanță, "Moarte pe Nil" e o carte bună atât pentru iubitorii de thriller, dar și pentru alții ce vor doar ceva ușor, rapid, atmosferic și care tinde să fie o combinație între o vacanță în Egipt și rezolvarea unei crime. 

0 comentarii: