marți, 24 octombrie 2023

RECENZIE - Terapeutul de B.A. Paris

Când Alice și Leo se mută într-o casă proaspăt renovată din proiectul rezidențial Cercul, o comunitate închisă cu locuințe exclusiviste, consideră că și-au împlinit visul. Însă aparențele pot fi înșelătoare…

Pe măsură ce începe să-și cunoască vecinii, Alice descoperă un secret devastator despre noua ei casă și începe să se simtă foarte legată de Nina, terapeuta care a locuit acolo înainte.

Alice devine obsedată să afle ce se petrecuse în casă cu doi ani în urmă. Însă nimeni nu vrea să vorbească despre asta. Vecinii ei au secrete, lucrurile nu sunt perfecte cum par… iar viața ei atârnă de un fir de păr.

Nu pot să zic că regret c-am citit cartea asta, însă în niciun caz nu-mi place că mi-luat o săptămână să o citesc și că mai mult am tras de mine. Recunosc că poate am avut ceva așteptări, deoarece sună bine, dar și pentru că autoarea e cunoscută și, vina mea, m-am gândit că are și de ce. Și poate că are, însă pentru mine asta n-a mers. Atât pentru că am citit-o foarte greu, dar și pentru că ultimele dezvăluiri și finalul m-au lăsat un pic pe gânduri… și încă mă gândesc dacă în sensul bun.

Da, sunt obișnuită ca unele cărți să aibă finaluri șocante sau întorsături de situație de îți cade fața, dar se potrivesc. Aici parcă n-au mers. Sau poate că a fost scriitura mai mult și e fiindcă mi s-a părut repezit totul, de am rămas cu un sentiment că ceva nu e ok, dar momentan nu pot să-i dau nume.

Chiar a fost interesant să citesc un thriller britanic și mi-a luat un pic să mă obișnuiesc, însă cred că mai mult eu și cu stilul autoarei nu ne potrivim sau Terapeutul doar n-a fost cartea mea. Însă n-a ajutat nici că deși au fost multe personaje și au fost scrise relativ bine, eu n-am simțit nimic indiferent ce s-a întâmplat și cui. Și ținând cont că romanul ăsta s-a axat foarte mult pe neliniște, manipulare, minciuni, tot felul de bănuieli, discuții șoptite și toată lumea bănuind pe toată lumea, nici aia n-a ieșit.

Aș zice că Terapeutul a fost ok pentru mine, sigur că voiam mai mult și deși finalul nu-mi displace complet, poate l-aș fi văzut scris altfel. Personajele au fost interesante, diferite și chiar vii, imperfecte și totuși complexe, iar Cercul mi-a dat impresia unui loc ce chiar ar exista. Chiar aș spune c-a fost o carte oarecum atmosferică și dacă vrei ceva mai mult pe linia de bârfe, vecini, crime domestice, investigații care nu-s făcute de poliție, oameni cu mai multe fețe, un roman ce te face să bănui pe toată lumea și să-i spui personajului să plece d-acolo iar și iar… atunci citește asta.

Cred c-o să mai citesc de la autor, însă nu mai iau și așteptările cu mine.