luni, 9 octombrie 2023

RECENZIE - Iubire de probă de Alex Light


Descriere:

Becca Hart este o adolescentă de 17 ani care nu a avut niciodată un iubit. Ei nu-i displace să fie singură, dar nu-i place deloc că prietena ei cea mai bună o tachinează mereu pe chestia asta. Așa că se pretinde ca este îndrăgostită, în secret, de cineva.

Brett Wells are tot ce-și poate dori la vârsta lui. Este căpitanul echipei de fotbal și unul dintre cei mai populari tipi de la școală, așa că găsirea unei iubite n-ar trebui să reprezinte o problemă. Este foarte preocupat de viitor și nu de cine-l va însoți la balul de absolvire, așa că decide să devină misteriosul iubit al colegei sale.

E soluția perfectă: el scapă de cei care îl bat la cap că nu iese cu nimeni, iar ea poate continua cu păcăleala. Dar să se prefacă a fi un cuplu perfect nu este chiar ușor, mai ales când abia se cunosc unul pe celălalt. Puțin câte puțin, cei doi încep să-și dea seama că au mai multe în comun decât și-au închipuit vreodată.

La un moment dat granița dintre real și fals începe să se destrame, iar adolescenții sunt siliți să răspundă la întrebarea: nu cumva această iubire de probă e singurul lucru adevărat din viețile lor?

RECENZIE:

Am crezut că “Iubire de probă” n-o să-mi placă, dar mă bucur că n-am avut dreptate.

“Iubire de probă” a fost o carte ușoară, scurtă, plină de momente ce m-au făcut să zâmbesc, fie pentru că au fost amuzante, simpatice sau m-au emoționat. Și cred că dacă e citită când ești mai aproape de vârsta personajelor, atunci va fi și mai savuroasă și te vei simți și mai aproape de Becca, Brett și prietenii lor.

Deși a fost o carte subțire ca număr de pagini, a fost destul de densă și bine scrisă și n-am simțit că i-a lipsit ceva, m-a trecut prin destule emoții și stări și prin personaje și situațiile cu care se confruntă, mi-a adus aminte de destule altele asemănătoare prin care am trecut sau pur și simplu mi-a amintit cum eram eu la vârsta lor sau cum era în liceu.

Aș spune că “Iubire de probă” e o carte romance sau cu elemente romantice, dar e și viața de liceu, despre probleme cu care se confruntă tinerii și părinții, despre prietenie, iertare, greșeli, despre a te uita bine la alții și la tine, despre a știi ce vrei și despre vise și aparențe. Iar toate astea au creat o lectură bună, care prin personaje și scriitură a devenit și mai bună, astfel încât ii dau 4 stele, deși m-așteptam să fie maxim 3.

Sincer personajele chiar au ridicat cartea asta pentru mine, de la cele principale și până la cele episodice și chit că unele sunt clișee sau te fac să zici “ah, știu ce rol joacă și-mi amintește de” mi s-a părut că aici a mers. Și mi-a plăcut și faptul că Becca e cititoare și chiar citește (căci uneori e menționat în povești x citește, dar apoi nu se întâmplă niciodată), iar relația ei cu cărțile e una complexă, cunoscută și care e contrastată cu interesul lui Brett pentru fotbal. Mi-a plăcut mult că s-au simțit vii, umani, relatable, și nu doar cuvinte pe o pagină.

Recomand tuturor cartea și cred că fiecare vom lua măcar ceva din ea sau vom știi cui să i-o dăm mai departe.

0 comentarii: