luni, 23 iulie 2012

RECENZIE Casa de sticla (Vampirii din MorganVille #1) de Rachel Caine

Descriere:

Morganville este un mic oras universitar din inima Texasului, plin de personaje ciudate... unele chiar malefice.

 Atunci cand studenta Claire Danvers se muta din campus intr-una dintre cele mai vechi case din Morganville, ea descopera ca persoanele cu care imparte locuinta nu dau prea multe semne de viata. 

Cu toate acestea, ele o vor apara pe Claire, atunci cand cele mai tainice secrete ale orasului vor iesi la lumina, lacome de sange proaspat.

RECENZIE:

Îmi propusesem de ceva timp sa incep aceasta serie pentru ca am auzit diverse pareri, atât bune cat si mai puţin bune, si merg pe ideea ca propria parere e cea mai sincera. Aşa ca am zis sa incep, dar nu o detin si mă tot bătea gandul sa cumpar măcar primele doua, trei volume. Insa am avut norocul sa le gasesc la biblioteca judeteana si n-am stat pe gânduri – le-am imprumutat.

Primul volum, cel de fata, l-am inceput aseara si acum o ora sau doua l-am terminat. De mult timp o carte n-a reusit sa mă facă atât de curioasa incat sa n-o mai pot lasa din mana si mai ales sa mă gandesc cu fiecare capitol ce urmeaza sa se intample. Îmi place stilul autoarei, simplist si ca nu incearca sa infloreasca nimic, adica sa dramatizeze fara rost sau sa victimizeze vreun personaj ca doar te-ai atasa de el. Personajele sunt perfect normale, sau cat se poate de normale si personajul principal Claire, o adolescenta nu e deloc eroina neinfricata. E chiar foarte sensibila, fricoasa, insa nu lipsita de curaj atunci când trebuie sa-si ajute prietenii sau sa facă un lucru bun.

Mi s-au parut simpatici si Eve, chiar daca nu mă dau in vant dupa tipele goth, Shane cu tot acel caracter al sau de tip „nu-mi pasa si nu mă intereseaza”, insa care e mai mult o masca si o consecinta a unui fapt din trecutul sau. Si Michael, un personaj destul de matur pentru varsta lui, personajele au intre 17 si 18 ani, iar Claire parca 16 jumatate. Insa el mai ascunde si altceva. Si da, apar si vampiri in acest volum, caci seria are si aceste creaturi. Insa nu sunt vampiri fosforescenti sau care sunt simpatici si iubitori. Sunt vampiri care se apropie cat de cat de insemnatatea acestui cuvant. Iar acest lucru si altele, ca si trecutul lui Shane, ce pateste Claire si cum ajunge la Casa de sticla aflati citind acest volum. Eu vi-l recomand.

5/5

5 comentarii:

Diana spunea...

Ma intreb de ce aproximativ toate personajele din carti fantasy au varsta cuprinsa intre 17-18. Ma intreb de ce nu au scris despre cei de 13-14.

!Melamine spunea...

Am aceasta serie , dar pana acum nu am avut ocazia sa o citesc :) Trebuie sa stea la rand.

Andreea spunea...

Chiar o recomand.Este seria mea de suflet.De la prima pagina m-a atras si mai sa nu o mai dau jos din maini.Superba<3.Il ador pe Shane<3

Diana spunea...

Si pe mine m-a atras seria. Cred ca fanii seriei au fost toti "sedusi" de Shane.:)

!Melamine spunea...

Sunt de acord cu voi fetelor in ceea ce priveste aceasta serie si in special pe Shane :D