luni, 1 iulie 2013

Ma sinucid alta data de Kerstin Gier



Geri are aproape treizeci de ani si vede viitorul in negru: e nemaritata, nu are copii, locuieste cu chirie in apartamentul unei matusi si ramane brusc fara serviciu. Dezamagita, hotaraste sa-si incheie socotelile cu viata. Scrie scrisori de adio tuturor cunoscutilor, in care le spune pe sleau ce crede despre ei, apoi le expediaza. Isi cumpara o rochie rosie, se coafeaza si inchiriaza o camera la un hotel scump, caci vrea sa sfarseasca in stil mare... insa figura cu somniferele si vodca nu-i iese si pace. Asa se face ca viata lui Geri devine brusc palpitanta: cum va mai da ochii cu cei care acum ii cunosc toate secretele?





Parere: Am citit aceasta carte ieri si am devorat-o in cateva ore pentru ca este si scurta, dar se citeste si foarte repede, e scrisa intr-un mod usor, cursiv care te atrage si te face sa dai pagina dupa pagina. Trebuie sa recunosc ca m-a surprins in mod placut si ca mi-a lasat o impresie foarte buna mi-a inselat asteptarile, care erau destul de slabute. 

Ceea ce face aceasta carte sa fie asa de buna, de amuzanta, de colorata si de placuta o reprezinta limbajul. Pentru ca nici eu nu stiu cum am putut rade asa de mult, chiar de la a doua pagina a cartii. Limbajul, dar mai ales replicile, discutiile pe care le au personajele sau gandurile lui Gerri te fac sa razi si sa nu te poti abtine, iar pentru asta inseamna foarte mult. Nu mai tin minte de cand n-am mai ras asa la o singura carte. 

Chiar nu stiam cum se va termina povestea lui Gerri dupa ce n-a reusit sa se sinucida si mai ales ma intrebam cum va face fata tuturor rudelor si prietenilor ei dupa ce le zisese toate vorbele acelea in scrisori; dar pana la urma ele erau adevaruri. Insa ce durea mai rau decat acele adevaruri era felul in care erau spuse: simplu si direct, ca un cutit in ochi. Dar se pare ca Gerri e lovita de noroc si lucrurile se schimba, in multe "domenii" ale vietii ei. Insa nu am de gand sa va povestesc, ci va las pe voi sa descoperiti pentru ca doar asa va puteti bucura cu adevarat de carte.

Ca o concluzie pot sa zic ca aceasta carte mi-a placut foarte mult, m-a surprins intr-un mod placut, a fost relaxanta, amuzanta, intriganta, chiar daca nu e cine stie ce intriga sau actiune, tot va veti intreba ce urmeaza, iar cand mai dati si peste vreo scrisoare cu siguranta veti rade. Si tot citind-o veti descoperi ca niciodata nu se stie unde te duce viata si de cine te poti lovi sau cine iti poate intra in viata altfel decat l-ai cunoscut tu. Iar familia si prietenii lui Gerri... as zice ca-s o specie tare ciudata si exotica. V-o recomand daca vreti ceva rapid, usor, amuzant si de vara. Pentru ca sigur va va incarca bateriile!


4/5

1 comentarii:

Miruna Copoiu spunea...

Asta chiar pare teribil de interesantă!
Another book to my tbr list! :D