vineri, 28 februarie 2014

RECENZIE - Nu-i timp de ramas-bun de Lynwood Barkclay

Ce este mai rau? Sa descoperi ca familia ti-a fost ucisa fara mila de un asasin in serie sau sa afli ca toti ai tai te-au parasit?

Cynthia Bigge, o adolescenta dificila, se trezeste mahmura dupa o noapte de petrecere si nu-si mai gaseste familia - tatal, mama si fratele ei Todd au disparut fara a lasa nici o urma, nici un indiciu, nici macar un bilet de ramas-bun. Dupa douazeci si cinci de ani, disparitia familiei Bigge ramane acelasi mister de nepatruns. Cynthia angajeaza un detectiv particular, apeleaza la o emisiune de televiziune gen reality-show, cu speranta ca, undeva, cineva ar putea sti totusi ceva. Demersurile ei declanseaza o avalansa de semne care spun unul si acelasi lucru: daca scormonesti trecutul, risti sa afli sau sa patesti ceva ce nu-ti doreai.

Linwood Barclay, jurnalist, umorist si scriitor canadian, este un celebru autor de thrillere devenite bestselleruri internationale. Nu-i timp de ramas-bun, tradus in douazeci si cinci de limbi, a fost cel mai bine vandut roman in Marea Britanie in anul 2008, fiind nominalizat la Arthur Ellis Award si Barry Award si declarat unul dintre cele mai bune romane de catre International Thrillers Writers. Alte recente romane de succes purtand semnatura lui Barclay sunt Too Close to Home (2008) si Fear the Worst (2009).

Cartea o gasiti de la editura LEDA, in colectia Thriller. 


RECENZIE:

Aceasta carte se afla la mine pe raft de ceva vreme, asa ca ieri era si timpul sa o citesc. Chiar nu stiu de ce a durat atat de mult sa o incep, pentru ca suna foarte bine si stiu ca-mi doream sa o citesc. Daca urmariti blogul de ceva timp, si recenziile mele, atunci stiti ca imi plac foarte mult cartile gen thriller si ca mereu ma bucur cand dau peste una buna, mai ales cand ma ia prin surprindere, pentru ca nu am nicio asteptare de la ea.

Nu-i timp de ramas-bun a fost una din aceste carti. Un roman ce m-a facut curioasa de la primele pagini, care nu m-a lasat sa iau decat pauze foarte mici, pentru ca voiam sa aflu mai multe si care a fost nu bun, ci foarte bun, pana la ultima fraza. Sincer, am incercat sa-i gasesc puncte slabe, insa n-am reusit. Are suspans, actiune din plin, nu e nici un capitol pe care sa spui ca te-ai plictisit citindu-l si personajele mi s-au parut bine conturate. Autorul a reusit sa creeze o poveste buna si mai ales sa o faca reala, a transmis atat emotii din cauza dinamismului, dar si prin felul in care a fost scrisa sau datorita personajelor.

Inca un plus al acestei carti este scriitura. Autorul are un fel de a scrie ce te atrage, te face curios si-n acelasi timp e ca un film, poti vedea tot ce ti se descrie si vezi aievea personajele. Nu mi se intampla foarte des sa-mi placa o carte atat de mult, atat pentru povestea in sine, cat si pentru felul in care e scrisa. Dar aceasta mi-a placut. Plus ca ideea mi s-a parut extrem de originala si foarte bine pusa in practica.

Nu o sa va povestesc despre ce se intampla in carte, daca Cynthia reuseste sa-si gaseasca familia si cum, cine este vinovatul, daca ea este cumva vinovata. Va las pe voi sa aflati, sa cititi romanul, sa banuiti pe toata lumea, asa cum am facut eu, si sa va bucurati de o poveste buna.

V-o recomand!


5/5

0 comentarii: