miercuri, 14 februarie 2024

RECENZIE - Rivali în croazieră de Angie Hockman

 

Descriere:

Jonglând în permanență cu obositoarele cursuri de la masterat și solicitanta sa slujbă la o agenție de turism, Henley Evans abia are timp pentru ea, darămite pentru familie, prieteni sau întâlniri. Însă când ajunge pe lista scurtă pentru promovarea la care visează, pare că toate sacrificiile pe care le-a făcut au meritat.

Dar există o problemă! Graeme Crawford-Collins, colegul care se ocupă de rețelele de socializare, candidează pentru același post. Deși nu s-au întâlnit niciodată în persoană, bătăliile lor prin e-mailuri și mesaje telefonice sunt la ordinea zilei.

Când șeful le încredințează sarcina de a elabora câte o propunere pentru a crește numărul de rezervări în Galápagos, miza e uriașă: autorul celui mai bun proiect va câștiga promovarea. Există însă un șiretlic: cei doi rivali trebuie să plece într-o croazieră în insulele Galápagos… împreună. Când în sfârșit se întâlnesc pe navă, Henley este șocată să descopere că adevăratul Graeme nu este deloc așa cum și l-a imaginat ea. Pe măsură ce explorează insulele în tandem, tânăra descoperă curând că limita dintre ură și iubire e mai subțire decât o carte poștală.

Țintind în continuare să avanseze în carieră, în timp ce e tot mai atrasă de rivalul ei, Henley începe să-și pună la îndoială alegerile pe care le-a făcut în viață. Pentru că ce rost are să lucrezi tot timpul dacă nu trăiești niciodată?

RECENZIE:

Sincer cartea asta mi-a întrecut așteptările, căci mi-a plăcut foarte mult, m-a prins repede și pentru câteva ore am fost pierdută cu personajele într-o călătorie exotică, plină de peisaje, momente de tot felul, emoții, animale, și o poveste de iubire ce m-a făcut să simt mai mult decât aș fi vrut. Și zic că mi-a întrecut așteptările, fiindcă sinceră să fiu, nu credeam că o să fie mai mult decât un alt romance plin de clișee și dramă, personaje pe care le-am mai întâlnit și-n alte cărți și pentru sute de pagini iar n-o să simt nimic și n-o să-mi pese. Dar mă bucur că autoarea și cartea mi-au arătat că mă înșelam.

Mie "Rivali în croazieră" mi-a amintit de romanele Christinei Lauren, Tessei Bailey,  ale lui Ali Hazelwood, Trish Doller, și ale lui Emily Henry, însă cred că poți să o citeșți și dacă n-ai citit de la ele sau eșți în căutare de romane cam în același stil. 

Spuneam că pentru mine cartea a fost ca o vacanță, căci am lăsat realitatea și grijile în urmă și m-am relaxat, dar să știi că pentru Henley și Graeme nu e doar timp liber și distracție. Pentru că merg ei în Galapagos, dar sunt acolo pentru a vedea cine câștigă postul și nu e tocmai ușor să ai în minte asta; nu când toți și toate fie te fac să vrei să te distrezi, să iei o pauză, să-ți înfrunți temerile, poate să te îndrăgosteșți. Nu când competiția e așa de aproape și, cu timpul, nu mai știi ce simți și cum ar trebui să acționezi sau ce contează cu adevărat.

Pentru mine "Rivali în croazieră" a fost o carte ce m-a binedispus, m-a făcut să râd, mi-a dat impresia că-s plecată cu niște prieteni sau colegi cu care mă înțeleg, deoarece Henley, Graeme și ceilalți mi s-au părut bine scriși, realiști, complecși și mai mult decât niște cuvinte pe-o pagină, m-a făcut să simt multe. A fost o poveste de dragoste frumoasă și plăcută, dar și mai mult de atât. Căci pe lângă relația celor doi, în carte sunt expuse și discutate și teme ca familia, prietenia, legăturile sănătoase și toxice, fie că-i vorba de cele personale sau profesionale, ambiția, înfruntarea temerilor, natura și animalele din Galapagos, turismul și multe altele.

Nu încape îndoială că recomand "Rivali în croazieră"și nu cred că-i nevoie să citești romance în general ca să-ți placă, fiindcă pentru mine a fost o poveste de dragoste, dar și mai mult de atât. Nu doar. Cred că dacă-ți plac cărțile ce te fac să simți, care te fac cel puțin să zâmbești, care-ți dau impresia că ești departe, deși nu te miști de pe canapea, atunci o să-ti placă și asta. Iar personajele, acțiunea, suspansul și chiar întorsăturile de situație doar îmbunătățesc această carte. Aș putea vorbi ore întregi despre ea, dar n-o s-o fac. Căci tu poți folosi acel timp ca să o citești, iar eu o să mă apuc de altă carte. 

0 comentarii: