miercuri, 3 ianuarie 2024

RECENZIE - Beladona (Beladona #1) de Adalyn Grace

De când se știe, oamenii din viața ei s-au stins asemenea stelelor...

Signa Farrow, rămasă orfană în fragedă pruncie, a fost crescută de un șir de tutori, cu toții interesați mai degrabă de averea decât de bunăstarea ei – și cu toții având parte de un sfârșit prematur. Ultimele ei rude rămase sunt cei din excentrica familie Hawthorne, care trăiește pe strălucitoarea, dar totodată sumbra moșie de la Thorn Grove. Capul familiei, Elijah, își îneacă suferința provocată de moartea soției, Lillian, dând petreceri udate din belșug cu băutură, în vreme ce fiul cel mare, Percy, se luptă pentru a restabili reputația clanului, iar fiica, Blythe, este chinuită de aceeași misterioasă boală care i-a ucis mama. Atunci când spiritul fără de odihnă al lui Lillian ia legătura cu Signa și îi povestește că a fost ucisă prin otrăvire, tânăra își dă seama că familia pe care contează ar putea fi în primejdie și se vede nevoită să-i ceară ajutorul unui grăjdar cam morocănos pentru a-l prinde pe criminal.

Totuși, cea mai bună soluție pentru a-l descoperi pe ucigaș este o alianță cu Îngerul morții, o umbră fascinantă și periculoasă care nu a părăsit-o niciodată. Deși i-a transformat viața în iadul pe pământ, Îngerul îi dovedește Signei că legătura lor poate fi mai puternică – și mai irezistibilă – decât a îndrăznit ea să-și imagineze.

"Beladona" chiar a fost o carte pe care am citit-o în câteva ore și mă bucur să spun că m-a prins și că mi-a plăcut; deși dacă ar fi fost să judec după primele capitole nu părea să fie așa. Mi-a luat foarte mult timp să mă atașez de personaje și să-mi pese de ce li se întâmplă sau de încotro se îndreptă povestea. Mai ales că părea să se citească că multe alte povești asemănătoare și a durat ceva până povestea și-a găsit tonul și nu mai era doar ceva generic.

Cred că "Beladona" e lectura perfectă și pentru iubitorii de fantasy, dar și cei care vor puțin romance, însă și un pic de paranormal și o atmosferă mai întunecată sau doar puțin gotică. Chiar pot să spun că atmosfera și descrierile din cartea asta mi-au plăcut tare mult și am putut să-mi imaginez totul, de la locurile și interioarele prin care a umblat Signa și până la pădurile și colțurile mai puțin primitoare.

Însă pe lângă atmosferă, "Beladona" a fost plină și de suspans, acțiune, destule dezvăluiri și întorsături de situație și chiar dacă descrierea oferă destule informații (poate prea multe), pot să spun că tot mi-a menținut curiozitatea și chiar m-a intrigat până la ultima propoziție din carte.

Personajele au fost și ele interesante și bine scrise și, chiar dacă la început nu par cine știe ce, reușesc să te ia prin surprindere măcar puțin odată cu evoluția firului narativ și al întorsăturilor de situație. Nu pot să zic că mi s-a părut că s-au schimbat sau au crescut prea mult de-a lungul poveștii, însă avem ocazia să-i cunoaștem mai bine și să vedem de ce sunt în stare.

Mă bucur c-am citit în sfârșit "Beladona" și pentru mine a fost amestecul perfect de mister, puțin romance, un pic de fantasy, personaje complexe și tot felul de relații și alianțe sau comploturi, care să mă țină ghicind și dorind să rezolv totul înaintea dezvăluirii soluției. Iar acel final mă face să vreau să citesc următorul volum și mai repede.

Iar dacă vreți s-aveți parte de-o lectură pe cinste nu mai așteptați. Signa și Îngerul Morții v-așteaptă.