joi, 29 iunie 2023

RECENZIE - Iubire ca la carte de Emily Henry

O vară. Doi rivali.

O răsturnare de situație pe care nu au prevăzut-o...

Nora este o agentă literară dură, aflată pe val. Pentru ea, cărțile înseamnă totul. Charlie este un director editorial cu un har special în crearea de bestsellere. În plus, este coșmarul profesional al Norei. Nora a trecut prin suficiente despărțiri încât să știe că ea este aceea cu care bărbații se întâlnesc înainte de a-și găsi adevărata fericire. Ca să prevină încă o întâlnire fără rost, sora Norei o convinge să-și lase biroul din oraș pentru o lună de vacanță în Sunshine Falls.

Este un orășel desprins parcă dintr-un roman de dragoste, însă, în loc să cunoască tăietori de lemne sexy, doctori arătoși sau barmani drăguți, Nora dă mereu peste... Charlie. Ea nu este o eroină. El nu este un erou. Ar putea ei să-și scrie propria pagină dintr-o carte complet diferită?

"Iubire ca la carte" mi-a plăcut foarte mult, deși romance e genul din care citesc cel mai puțin, căci extrem de rar povestea, personajele sau firul narativ sunt pe gustul meu.

Am citit-o într-o zi, în drum spre muncă și înapoi acasă și m-am simțit într-o mini vacanță alături de Nora și de toți locuitorii orășelului. E o poveste plină de viață și de emoții, de mici momente care au impact mai mare decât pare, plină de oameni imperfecți care încearcă să-și trăiască viața, să-i înțeleagă pe alții și să-și găsească locul.

"Iubire ca la carte" este despre iubire, dar aș spune și că e despre familie, frați, despre noi înșine și despre imaginea pe care o arătăm lumii sau nouă în oglindă. Despre cum poți face rău când crezi că faci bine, cum te poți ține pe loc, când sau dacă e bine să îndrăznești, despre cărți și câtă muncă intră în ele, despre cât comfort oferă. Despre viață cu bune și cu rele.

Mi-a plăcut faptul că toate personajele sunt realist scrise, iar Charlie și Nora nu m-au făcut să-mi dau ochii peste cap, nu și-au pierdut mințile sau brusc să-și schimbe personalitatea odată ce a apărut dragostea și n-au încetat în a-și urmări idealurile. Mi-au plăcut mult și toate conversațiile lor și cum întotdeauna a apărut că se întâlnesc la jumătatea drumului, oferind fiecare ce are și fără să încerce să-l fure pe celălalt sau să-l manipuleze or să-l mintă.

"Iubire ca la carte" e un roman perfect fie că vrei o poveste de iubire, dar și doar dacă vrei o carte cu și despre oameni, despre relații de tot felul și despre viață, cum trecutul își bagă coada și cum poți alege să trăiești acolo sau în prezent or să fugi spre viitor. Iar dacă tot a venit vara, zic că-i bună și pentru o lectură pe plajă sau oriunde mergi în concediu.

4/5