duminică, 13 octombrie 2024

RECENZIE - Crimă în familie de Cara Hunter

 

Descriere:

Un thriller care te absoarbe cu totul, scris ca un scenariu de televiziune și care îl face pe cititor să-și pună întrebări și să cerceteze fotografii, hărți, rapoarte de autopsie și alte dovezi. Dar poate să-și dea seama cine minte?

A fost o crimă care a ținut o țară întreagă cu sufletul la gură. În decembrie 2003, Luke Ryder, tatăl vitreg al celebrului regizor Guy Howard, a fost găsit mort în grădina casei, iar poliția nu a arestat niciun suspect. Însă unele cazuri nu pot fi date uitării niciodată… Iar emisiunea Notoriu lansează o serie dedicată investigării — și poate rezolvării — misterului și aduce o echipă de experți să revadă dovezile. Iar rezultatele sunt șocante. Oare echipa știe mai multe decât lasă să se vadă?

Adevărații iubitori ai genului crime pot examina dovezile și mărturiile în același timp cu experții. Oare pot să rezolve cazul înaintea lor?

RECENZIE:

Oricât m-a intrigat cartea asta, recunosc că mi-a luat ceva să mă obișnuiesc cu modul în care e scrisă și structurată; pentru că oricât îmi plac mie poveștile ce conțin articole de ziar, elemente de podcast sau mass media, n-am mai citit până acum una care este scrisă complet astfel. Adică descrierea nu exagerează când spune că e scrisă ca un scenariu de televiziune și chiar ai parte, în mare, doar de dialog și foarte puțin altceva. Așa că, nu pot să spun că va fi pe placul tuturor și dacă nu știi cum ți s-ar părea, aș spune să o răsfoiești un pic înainte, dacă ai ocazia.

Sincer, eu am citit-o repede și, pentru că m-am concentrat doar pe mister și pe investigație, pot spune că mi-a plăcut, în niciun caz n-am ghicit cine-a fost vinovatul sau n-aș fi crezut că suspecții aveau să fie chiar sub nasurile noastre. Cât despre scriitură și personaje nu cred că am prea multe de zis; de multe ori i-am confundat, mai ales când vorbeau toți, unul peste altul, și trebuia să-mi amintesc cine-i cine; iar faptul că e 99% dialog, în niciun caz nu arată stilul autoarei sau priceperea.

Da, "Crimă în familie" e o carte ce te prinde și dacă reușești să te obișnuiești cu formatul, atunci ai parte de-o lectură rapidă și încâlcită, cu mult suspans și dezvăluiri, cu majoritatea încercând să rezolve misterul și să-i facă pe alții să spună tot, dar fără să simtă nevoia să facă asta ei înșiși. Și cred c-ar fi bună și pentru cei care vor un roman cu toate cele, dar nu au chef să citească toate paragrafele pline de narațiune, descriere și monologuri. 

Personal, aș spune că va fi bună dacă va fi ecranizată și chiar aș curioasă să o văd. Iar dacă ai ocazia sau dorința, îți recomand și audiobook-ul în engleză, (fie separat, fie alături de carte) care are voice actors pentru fiecare din personaje și povestea e mult mai dinamică și fluidă, decât dacă doar o citești. Acum, când am citit-o eu, nu e și-n română, dar nu se știe niciodată. 

0 comentarii: