luni, 18 septembrie 2023

RECENZIE- Orașul fantomelor (Cassidy Blake #1) de Victoria Schwab

În urma unei experiențe în preajma morții, Cassidy Blake capătă puterea paranormală de a da la o parte valul care separă lumea celor vii de lumea morților și începe să vadă fantome. Chiar își face un prieten bun, pe Jacob, fantoma care o salvase de la moarte atunci când era să se înece. Dar trebuie să învețe regulile foarte repede, deoarece orașul fantomelor este mult mai periculos decât și-ar fi imaginat.

Părinții lui Cassidy sunt „Inspiritiștii“, adică vânători de fantome, dar numai Cassidy le vede cu adevărat. Familia Blake pleacă în Scoția, la Edinburgh, pentru un show TV despre cele mai bântuite locuri. Acolo, printre morminte, castele și pasaje secrete, Cassidy începe să ajute să treacă permanent „dincolo“ fantomele care se află între lumi. Dar nu toate fantomele sunt prietenoase, viața lui Cassidy fiind pusă în pericol.

Am zis să citesc și "Orașul fantomelor", deoarece Victoria Schwab e una din autoarele mele preferate și în afară de un alt roman și o trilogie, asta era singura de care nu m-apucasem. Și ținând cont că era scurtă, am zis c-ar fi momentul perfect s-o citesc.

"Orașul fantomelor" cred că-i genul de carte ce-ar fi citită și iubită de copii și de cititorii mai tineri, fie din școala generală sau adolescenți, deoarece mie mi-a dat impresia că e prea copilăroasă pe alocuri sau povestea nu e atât de dezvoltată pe cât aș fi vrut sau totul a fost prea pe repede înainte. Însă stilul asta de scriitură se folosește de obicei când e vorba de middle-grade și categoria aia de vârstă, deci nu era vina cărții, ci am citit-o eu cam târziu. Însă chiar și-așa tot mi-a plăcut și m-am distrat alături de Cassidy și de Jacob și de toți prietenii pe care-i întâlnesc pe drum și chiar și alături de dușmani, care au fost chiar interesanți și înfricoșători.

Cred că "Orașul fantomelor" ar fi mai bine citită iarna sau toamna târziu, când vremea d-afară s-ar potrivi cu atmosfera din carte și când ai putea să te bucuri de ea cu o cană de ciocolată caldă sau de ceai alături, băgat sub pătură, și poate chiar și cu o gustărică. Și cred că dacă ai cititori mai mici pe lângă tine ar fi frumos să o citiți împreună și poate chiar să aveți discuții sau să împărțiți păreri și comentarii cât vă bucurați de călătoria oferită de carte.

Probabil c-o să citesc și următoarele volume, ținând cont că le am, și mai ales că acum știu la ce să mă aștept. Pentru mine a fost o lectură ușoară, lejeră, atmosferică și extrem de scurtă, și cred că dacă aș fi citit-o la vârsta potrivită mi-ar fi plăcut și mai tare.

3/5