miercuri, 28 octombrie 2015

Cititorul Obsedat la Kilipirim 2015


Sal'tare! : )

Va intrebam ieri sau alaltaieri pe pagina de facebook daca ati fost sau mergeti la Kilipirim, pentru ca eram nehotarata. Insa cum astazi n-am avut niciun curs si tot trebuia sa merg in oras ca sa printez ceva (uhuu, stat la camin) am zis ca n-am nimic de pierdut. Mai ales ca mi-era dor sa ma plimb printre carti si poate sa-mi cumpar ceva. Dar sa o iau cu inceputul.

Am ajuns la Mall Unirii (sau cum se numeste) si am intrat. Eu stiam ca trebuie s-ajung in aripa Calarasi, pe undeva la etajul doi, insa mai voiam niste indicatii de la fata locului. Si aici a inceput distractia! Pentru ca nicio persoana care era la casa sau prin magazin nu stia de aripa asta sau n-auzise de targ. Se uitau la mine de parca le-as fi cerut sa ajung cu scarile rulante pe Marte sau ceva :)) 

Asa ca am luat-o la nimereala pe scarile rulante si cumva am ajuns la etajul doi. Aici iar n-auzise nimeni de targ. Ma gandeam c-am gresit eu locatia, dar era imposibil! Si cum mergeam eu asa, lungindu-mi gatul si cautand vreun banner ceva, am zarit niste buline colorate. Sunt agatate de tavan si pe ele sunt reducerile scrise mare si numele targului, si toate cele. Asa ca am luat-o in directia lor (imi pare rau acum ca nu le-am facut poza, dar eram prea bucuroasa c-am gasit in sfarsit targul! :))) Cand mai merg promit sa le fac poza) si am vazut asta:


Deci bulinele atarnate mi-au indicat drumul, apoi am calcat pe aceasta sageata albastra, mai erau cateva, si in partea dreapta am zarit, in final!!! si un banner.


Apoi iar am crezut ca am gresit :)), pentru ca, de cum intri sunt tot felul de masute pline de monezi, manechine imbracate in straie populare, bijuterii lucrate manual, tablouri si tot felul de alte lucrusoare frumoase. Insa, indrazniti! Daca va plac puteti petrece timp uitandu-va la ele si poate va si luati ceva. Eu insa voiam carti, asa ca am mers mai departe. 

Si le-am gasit! Ypeee! 

Primele minute le-am petrecut uitandu-ma la standurile editurilor, am rasfoit cateva carti, m-am uitat dupa reduceri. Inca nu se facuse foarte aglomerat si la unele standuri inca se aranjau cartile, iar la altele.... ei bine, nu aveai loc sa mergi. Pentru ca oamenii se imbulzeau ca oitele! :)) Unde vedeau semn cu reduceri acolo se aruncau, indiferent ce editura era sau ce carti. Asta mi s-a parut putin... trist, sa zic asa.  Apoi m-am oprit intr-un colt si am scris postarea ce o gasiti pe pagina de facebook. Am scris-o si pentru voi, dar mai ales pentru mine, pentru ca n-aveam sa-mi amintesc toate amanuntele si mai ales reducerile. Putine cate au fost. 

Ma gandesc ca fiind prima zi nu sunt reduceri atat de mari si de multe si poate in urmatorele zile lucrurile se vor schimba. Personal n-am cu ce sa compar, deoarece este primul an in care reusesc sa ajung la targ. Dar planuiesc sa mai merg intr-o zi, vineri sau sambata, si sa vad daca este vreo schimbare. 

Acum o sa incerc in mod organizat si cat mai pe scurt sa va spun ce-am vazut la fiecare editura ce m-a interesat si pe care am vazut-o, deoarece parca nu erau toate, si sa va arat cateva poze. Insa inainte trebuie sa va zic ceva. Astazi am primit atatea priviri ciudate incat imi venea sa si rad :)) Se uitau la mine oamenii cand incercam sa fac poze si unii nu s-ar fi dat la o parte nici sa le fi spus o suta de te rog. Probabil credeau ca le fur eu cartile cu pret redus. A, si chiar si cei care incasau la standuri se uitau ciudat. Poate n-or mai fi vazut vreun cititor obsedat in libertate pana acum, caci altfel nu-mi explic privirile lor curioase sau chiar speriate. De exemplu la Curtea Veche n-am facut nicio poza, pentru ca domnul avea o privire foarte.... amabila :)) Si n-am vrut sa fiu fugarita prin mall sau ceva. 

Asa ca m-am inarmat cu telefonul si m-am transformat intr-un paparazzi, unul mai mic asa, si care profita de orice moment de neatentie al casierilor ca sa faca o poza. Ori eu sunt paranoica, ori dansii erau tare protectivi cu cartile si nu voiau sa le invadez spatiul (al cartilor, nu al lor), ori le era teama ca unii oameni ar fi plecat cu carti fara sa plateasca.  

Incepeeeem! (Va rog scuzati pozele miscate)

Pozele sunt facute in ordinea in care sunt standurile asezate si de cum intri ai pe partea stanga standul celor de la Polirom si pe partea dreapta standul TREI. Iar pe mijloc este cel al editurii Nemira. Apoi dupa cum mergeti, in ce directie o luati, le gasiti pe celelalte de-o parte si de alta: Litera,  Humanitas si Herald sunt pe partea stanga, Corint, All si RAO pe partea dreapta. Puteti apasa pe poze pentru a le face mai mari!!! : )

Editura POLIROM

Aici era o masuta cu titluri la 10 lei si daca-mi amintesc bine, printre ele era si Cantul lui Ahile de  Madeline Miller, daca va intereseaza. 


O vedere de ansamblu a standului Polirom si sincer e singura pozitie din care am putut face o poza cat de cat, deoarece incepuse sa se aglomereze. Sper ca se vede bine si pentru a nu va suci gatul puteti sa intoarceti fotografia. Cartile aveau pret normal.


Acum sa va arat cum arata zona cu titluri la 5 lei tot de la Polirom :)) Poza arata perfect aglomeratia. 


Ca sa intelegeti ceva, o sa va spun eu. Erau o multime de carti ale lui Haruki Murakami la pret de 5 lei, am vazut si Sa nu ucizi o pasare cantatoare, destule romane hardcover, istorice si chick lit. Data viitoare cand merg poate vad mai mult. Si asa am stat in jur de cinci minute ca sa vad si asta :))

Editura Nemira 

Aici este "cutia" cu titluri la 5 lei, pe langa care m-am invartit si mai mult ca la Polirom, ca sa vad ceva :))) 


Daca vreti sa cautati in ea va recomand or sa mai veniti cu cineva, pentru ca sunt cartile pusele unele peste altele si n-aveti cum sa va uitati decat dand la o parte, si trebuie puse undeva. Ori poate aveti mai multe maini :)) Am facut cateva poze din "interior" ca sa aveti o idee ce puteti gasi, insa asa sa va spun: erau multe exemplare din seria Eu sunt numarul patru, primele trei volume, carti de Orson Scott Card, multe volume SF in format paperback. Am vazut parca si doua de Stephen King in format hardcover, Oricum sunt multe in "cutie" si daca le vreti atunci luati-le, pentru ca dispar repede si sunt inlocuite cu altele. Domnisoara de la stand era foarte draguta si te ajuta daca voiai sa gasesti un titlu anume in cutie sau aranja imediat cartile dupa ce plecau cumparatorii. Nu lasa nimic in dezordine si asta mi s-a parut foarte simpatic. Mai ales ca se intampla cam la fiecare zece minute :)) A, si am vazut si un exemplar din "Robopocalipsa" la 5 lei, insa pana am facut eu poza s-a evaporat. 

Pozele acum, putin miscate unele, insa oamenii se uitau pe sub gene la mine si era cam coada :)) Toti voiau la "cutie". 






Acum cateva poze cu restul cartilor de la standul Nemira. Aici mi-a fost greu sa le fac, pentru ca domnisoara ma tot urmarea si nu stia ce vreau sa fac :))) I-as fi zis ca-s blogger de carte, insa nu stiu daca m-ar fi crezut. Cartile, atat noi aparitii cat si restul, aveau 30%.








Tot la Nemira la stand am vazut si aceste postere si nu m-am putut abtine sa nu le pozez putin :)


Editura Humanitas 

Aici a fost aglomerat mai tot timpul si n-am putut intra sa fac o poza mai buna. Asa ca am facut doar doua de pe margine si-am mers mai departe. Reduceri la carti n-am vazut deloc, poate erau sau poate nu, insa ori acei oameni sunt cititori pasionati or stiau ei de ce nu mai pleaca de la stand :))



Editura Herald

Nu m-as fi oprit, pentru ca n-au titluri pe gustul meu, insa aceste coperti si titluri mi-au sarit in ochi. Asa ca macar am zis sa le pozez. Atat ele cat si altele aveau reduceri de 10 si 20%.


Asa am vazut ca aveau si aceste carti la 3 lei. Poate intereseaza pe cineva :)


Editura ALL

Dupa cum vedeti la All erau reduceri de 30-50%, o multime de carti pentru toate gusturile, insa in mod ciudat era unul din standurile cele mai goale. Poate cititorii apareau mai tarziu. Si din cauza acestei goliciuni domnisoara de la casa imi studia fiecare miscare si fiecare rasuflare :)) I-am zis in gand ca revin in alta zi sa cumpar ceva. 




Editura RAO

La Rao gasiti pe aceste rafturi rotunde si invartite :)) titluri la 7 lei, la 9 lei si la 15 lei. Atat romane pentru copii, volume din seria Goosebumps, cat si horror si thriller/mystery. 



Restul cartilor de pe rafturi aveau pretul intreg, insa tot le-am pozat putin. Si aici doamna de la casa era cu ochii pe mine, insa am avut noroc cu acele rafturi rotunde si m-am mai ascuns :))




Poza aceasta e facuta cand plecam de la stand si n-as fi facut-o, de aceea e asa foarte miscata, insa dupa cum vedeti langa A 16-a luna, cea galbena in stanga, pe al doilea raft de sus, varianta tie-in, este si volumul doi din serie. Care a aparut, dar n-a aparut. Adica l-am vazut in librarie si acum la targ, insa editura nu zice nimic de el. Cam ciudat.



Editura LITERA

Aici n-am facut poze, pentru ca doamna de la stand tocmai atunci mai aranja carti pe rafturi si erau cam putine expuse in acel moment. Nici preturile nu erau puse pe carti. Am vazut ca incepuse sa le puna cand am plecat de la targ. Poate fac cateva poze cand mai merg. Oricum nu pareau sa fie reduceri si, asa cum am zis, nici cartile nu erau multe si standul chiar micut. Sau mi s-a parut mie asa din cauza modului in care era asezat. 

Editura TREI

Dupa cum vedeti din poze editura avea 30% reducere pentru noutati, asa ca preturile variau in functie de pretul original al cartii. N-am luat nimic, pentru ca as fi luat jumatate de stand, dar si pentru ca totusi mi s-au parut scumpe. Daca astepti o reducere mare in online le poti lua si mai ieftin. Totusi pozeeee : )







Aveau si multe volume la 10 lei: carti de psihologie, romane din seria neagra, dar si carti SF sau fantasy.




Si aici, la fel ca la editura Nemira, domnisoara de la casierie era cu ochii in patru si am putut face poze doar cand mai erau clienti sau vorbea la telefon. N-as fi vrut sa creada ca deranjez cartile sau ca as fugi cu standul. Bine, as fi luat eu standul la spinare, dar :)))

La Grup Editorial Corint/Leda

Un stand destul de aglomerat, poate din cauza cartilor pentru copii sau a clasicilor, deoarece la cele pentru adolescenti nu se ingramadea nimeni. Cred ca erau reduceri, adica am vazut la cartile de adolescenti preturi de 30 lei, 27 de lei. Insa asa, nu era nimic afisat.




Am gasit si cosul, tot la acest stand. Parca in el erau titluri la 5 si 10 lei, dar nu-s sigura. Adica, nu-s sigura daca erau la 5 sau doar la 10 lei. Gasiti atlase, dictionare, carti pentru copii, dar si cateva pentru adolescenti. Ma gandesc ca-n alte zile poate cartile din cos vor fi altele, deci tine de noroc.


Am zarit in fuga si cele doua carti de colorat pentru adulti. Le-am pozat repede si usor miscat, pentru ca erau fix langa casa de marcat si a fost putin ciudat :))



Cam atat din prima zi de targ. Una peste alta, mi-a placut ca am mers, cu tot cu aglomeratie, cu faptul ca l-am gasit greu si mai nimeni din mall nu stia ca acest targ este acolo, dar si cu acei oameni ce cumparau cartile doar pentru ca erau reduse. Atentie! Nu ma refer la cititorii care luau cartile la reducere, caci n-am nimic cu ei, sunt si eu unul. Ci ma refer la acei oameni care le luau indiferent de gen sau editura, ci doar pentru pret. 

Ma bucur ca am mers, ca m-am plimbat printre carti, ca le-am rasfoit si le-am pozat si poate zilele urmatoare cand merg, inca nu stiu cand, o sa reusesc sa mai fac poze. Si pe la Litera chiar trebuie sa trec, deoarece d-acolo n-am nimic. De asta asta poate gasesc si preturile.  

Sper ca v-a placut articolul meu, ca v-au placut pozele si ca ati rezistat sa cititi pana la sfarsit. Astept sa-mi spuneti daca ati fost sau veti merge la targ si ce v-ati luat sau ce vreti sa va luati. Sper sa n-aveti parte de aglomeratie si sa gasiti sa va luati tot de doriti! : )

Lectura placuta si la cat mai multe carti!


Crina @Reading Addict

0 comentarii: