vineri, 25 martie 2016

RECENZIE - LEGENDA (Legenda #1) de Marie Lu

Lumea s-a schimbat definitiv. Statele Unite s-au scindat; partea de vest ocupată acum de republică, o naţiune mereu pe picior de război cu vecinii săi. June şi Day sunt doi adolescenţi care vin din medii radical diferite.

Născută într-o familie republicană bogată, June se pregăteşte pentru o carieră de succes în armată. O imensă conspiraţie face ca destinul ei să se intersecteze cu acela al lui Day, cel mai căutat infractor din republică.

Trădări, torturi, asasine - Orice devine permis pentru ca tinerii să nu poată ajunge la sursa tuturor minciunilor.

Cum această trilogie a devenit aşa de populară şi mulţi o numesc favorită lor am decis să o încep şi eu. Pentru că trebuie să recunosc, în ciuda recenziilor bune şi a laudelor, că sună foarte bine, te atrage datorită coperţii, a ideii şi mai ales a tonului. Căci poţi să-ţi dai seama din descriere că nu vor fi nişte personaje tipice, că acţiunea va fi explozivă şi suspansul îţi va mânca nervii până la ultima pagină. Iar genul asta de carte e ceva ce eu iubesc.

Nu o să vă povestesc nimic din acţiune, pentru că vreau să o citiţi, să nu ştiţi ce urmează să se întâmple, să staţi ca mine cu ochii mari de fiecare dată când se mai întâmplă ceva, să faceţi tot felul de supoziţii şi mai ales să încurajaţi personajele. Bine că nu era nimeni prin preajma când am citit-o, pentru că de multe ori chiar am fost foarte activă, muscandu-mi buzele pe aici şi vociferând :)). Însă aşa e cartea asta, e plină de suspans şi de acţiune, de la început până la sfârşit, faptul că e scrisă din două perspective, Day şi June, o face să fie şi mai alertă, iar tu nu poţi decât să dai pagină după pagină.

Mi-a fost destul de greu să iau o mică pauză ca să scriu recenzia, pentru că neuronii mei deja voiau următorul volum. Dar am vrut să vă spun părerea mea, pentru că mi-ar plăcea şi mi-aş dori să o citiţi şi voi. E o carte de acţiune, relaţia dintre cei doi se formează uşor, nu nimic grăbit. Aş zice că prima dată prietenia se sudează şi încrederea, iar apoi iubirea, ceea ce foarte rar se întâmplă în cărţile ce genul.

Day şi June sunt speciali amândoi, diferiţi şi atât de asemănători, amândoi încearcă să-şi rezolve problemele şi să lupte împotriva Republicii, din diferite motive. Sunt curioasă cum vor evolua lucrurile între ei şi sper ca relaţia să fie la fel bine construită, şi iubirea să nu-i orbească în vreun fel. Aştept să văd ce se întâmplă şi cu Republica în continuare, cu restul personajelor şi sper să-mi găsesc răspunsuri la tot ce-mi zbârnâie acum prin cap.

Dacă vreţi o trilogie distopică atunci puteţi să o începeţi pe asta. Dacă vreţi ceva plin de suspans şi acţiune, cu intrigi şi secrete şi trădări, cu unii ce-ar face orice ca să-şi atingă scopul, ajungând să şi ucidă. Cu un sistem corupt, dar care pare aşa strălucitor şi drăgălaş. Unii compară seria cu altele, distopice, însă eu n-o compar, mie îmi place şi mai mult.