duminică, 22 septembrie 2024

RECENZIE - Hotel Magnifique de Emily J. Taylor

Toată viața ei, Jani a visat la Altundeva. Supraviețuind de pe o zi pe alta ca angajată a unei tăbăcării și având grijă totodată și de sora mai mică, Zosa, fata pare că s-a resemnat cu viața tristă din orașul-port Durc. Asta până când își face apariția misteriosul Hotel Magnifique.

Acesta este legendar nu numai pentru farmecele sale nemaivăzute, ci și pentru capacitatea de a călători, ivindu-se în fiecare dimineață într-un alt loc. Întrucât nu își pot permite să plătească prețul exorbitant al unui bilet de oaspete, surorile reușesc totuși să se alăture personalului, iar curând pornesc în cea mai mare aventură a vieții lor. Odată ajunse înăuntru, Jani descoperă curând că beneficiază de niște contracte indestructibile, iar fermecătorul hotel ascunde, de fapt, secrete primejdioase.

Avându-l drept unic aliat pe chipeșul ușier Bel, tânăra este hotărâtă să dezvăluie misterul magiei din inima hotelului și să o elibereze pe Zosa – dar și pe ceilalți angajați – de cruzimea nemilosului maître. Pentru a reuși, Jani va trebui să riște tot ce iubește, iar eșecul ar putea însemna o soartă mult mai rea decât să nu se mai întoarcă acasă.

Dacă vrei să pleci într-o vacanță magică, atunci citește cartea asta.

"Hotel Magnifique" a fost o carte atmosferică și cât am citit-o, m-a făcut să mă bucur de toate locurile unde-am ajuns alături de personaje și să mă minunez de camerele lui speciale, de lucrurile ce nu credeam că există și să mă simt fix ca un musafir care are parte de facilitățile hotelului: spectacole, petreceri, mâncăruri și decoruri ce-ți taie răsuflarea. La capitolul ăsta chiar nu am ce să-i reproșez, pentru că cine n-ar vrea măcar pentru o zi să călătorească cu un hotel magic?

Firul narativ a fost și el destul de bine scris, nu pot să zic c-am știut tot timpul ce urmează, dar au fost și momente ce mie personal mi s-au părut prea dramatice sau clișeice. Dar nu m-au deranjat așa de mult ca personajele și scriitura, ambele părându-mi doar ok și atât. Sunt foarte multe personaje și pentru că-s scrise subțire am ajuns să le confund sau să uit cine era cineva, după ce nu mai apăruse câteva capitole. În același timp, n-am simțit nicio emoție, deși cartea e plină de suspans, momente triste sau pline de pericol, clipe de iubire, dovezi de prietenie, trădări și multe altele.

Totuși, cred că pentru altcineva ar fi o poveste mai bună și s-ar bucura mai mult de ea decât mine. Sunt sigură că dacă aș fi citit-o acum câțiva ani, mi-ar fi plăcut mai tare și aș fi empatizat mai mult cu surorile și cu toți oamenii peste care dau și de care vor să fugă sau să se apropie. Așa că dacă te intrigă câtuși de puțin, dă-i o șansă.

Pentru mine a fost o carte bună, dar n-o să-mi rămână în minte ca una din noile mele preferate sau care a avut personaje de care m-am îndrăgostit sau care mi-au părut oameni în carne și oase. Dar m-am simțit bine în această călătorie, m-a ținut în priză și pentru câteva ore chiar am trăit înconjurată de magie.