sâmbătă, 4 noiembrie 2023

RECENZIE - Menajera (Menajera #1) de Freida McFadden

 Descriere:

„Bine ai venit în familie!”, îmi spune Nina Winchester, în timp ce îmi strânge mâna. Acest job este ultima mea șansă de a începe o nouă viață. Șansa de a mă reinventa, de a fi altcineva. Dar în curând voi afla că secretele familiei Winchester sunt mult mai întunecate decât ale mele…

În fiecare zi, fac curățenie în casa familiei Winchester. O iau pe fiica lor de la școală. Le gătesc o cină delicioasă și mă retrag în cămăruța mea de la mansardă. Încerc să ignor faptul că Nina face mizerie doar ca să mă privească cum curăț. Trec cu vederea toate minciunile absurde pe care le spune și îmi mușc buza de jos de fiecare dată când mă acuză pe nedrept.

RECENZIE:

Probabil cea mai nebunească poveste pe care am citit-o anul ăsta și n-am putut s-o las din mână până n-am ajuns la final.

După copertă și descriere "Menajera" nu pare cine știe ce carte ieșită din comun și recunosc c-am fost tare sceptică, însă când m-a lovit cu prima dezvăluire, mi-am dat seama că poate m-am înșelat. Iar apoi, cu fiecare capitol, întorsătură de situație și dezvăluire m-a surprins iar și iar și m-a șocat mai mult decât aș fi crezut c-o poate face vreodată ea sau altă carte. Însă a fost un șoc plăcut, oricât de ciudat sună, și mie mi-a plăcut enorm. 

Știu că mulți vor spune că povestea e exagerată, greu de crezut, imposibilă, iar eu n-o să-i contrazic. Căci da, te duce cu gândul la un film american în care totul ia o turnură un pic la marginea cu realitatea sau credibilitatea, dar în același timp aș zice că am auzit de povești adevărate care sunt la fel de ciudate ca asta sau ar întrece-o. Așa că pe mine nu m-a deranjat, ci chiar mi s-a părut o abordare proaspătă, oarecum originală și care chiar a transformat și personajele, ce mi se păreau doar niște clișee unidimensionale, în niște oameni cu bune și cu rele, care chiar sunt în stare de orice și o fac fără ezitare. 

 Aș zice că e o carte în care bun și rău sunt noțiuni relative, iar care are mintea mai ascuțită și sclipire de moment supraviețuiește. Nimic și nimeni nu-i ceea ce pare și trebuie să ai grijă. Altfel o să intri în casa aia, dar de ieșit nu mai e vorba. 

Recomand cartea tuturor care citesc thrillers și poate vor ceva diferit, dar și celor care vor o lectură rapidă, care te ține în priză, care te face să te gândești tu cum ai proceda în locul menajerei, care vor dramă, familii imperfecte, secrete, mult suspans și acțiune și un final de-o să-ți cadă fața.  

Abia aștept s-o citesc pe următoarea și cu siguranță mai iau cărți de la Freida.

4/5

0 comentarii: