RECENZIE - Lista de invitați de Lucy Foley

Dușmănii din trecut
Familii fericite
Invidii ascunse
Treisprezece invitați
Un cadavru
Unul dintre invitați nu va pleca viu de la nuntă…

Decorul e pregătit pentru nunta lui Jules Keegan cu Will Slater. Peisajul e spectaculos, planificarea minuțioasă, atmosfera încărcată de nostalgie în timp ce invitații închină în cinstea cuplurilor celor mai longevive.

Totuși sub aparența fericirii, secrete întunecate încep să se ivească și dușmănii vechi ies la suprafață. Iar tortul de nuntă abia a fost tăiat, când cineva este găsit mort.

O furtună se dezlănțuie asupra insulei, ținându-i pe toți captivi – în timp ce ucigașul umblă nestingherit printre invitați.

Începe cu o petrecere.
Se va sfârși cu o crimă.

Cartea asta cu siguranță mi-a plăcut mai mult ca "Petrecerea de vânătoare" și mi s-a părut și mai bine scrisă, iar suspansul, minciunile, drama, acțiunea, dezvăluirile și întorsăturile de situație au fost mai multe, mai puternice și a reușit să mă facă să-mi pun întrebări pe tot parcusul cărții.

I-am dat tot 3 stele, dar hai să explic de ce. Personajele au fost un pic mai bine scrise ca în cealaltă carte, dar tot mi s-au părut prea multe și mi-a fost greu să rețin numele tuturor sau să-mi amintesc toate detaliile despre ei. Ceea ce înseamnă c-au fost în mintea mea mai mult ca niște pioni umblători umplând spațiul și trăgând sfori că firul narativ să se întâmple sau reacționând așa cum autoarea plănuise. Nimic n-a fost realist din punctul ăsta de vedere și am simțit o detașare totală față de toți, chiar și când sau mai ales când s-au aflat în pericol.

Încă nu mă înțeleg cu stilul autoarei și felul în care scrie, pentru că îmi dă impresia că citesc un scenariu sau e telegrafiat. Și asta e o părere total subiectivă, căci nu toți vor mai multă descriere și nu pot să zic că mereu mă deranjează, dar aici nu cred că vreodată o să pic complet în vreo carte scrisă complet de ea și-mi pare rău.  Să mai sper că următoarea carte o să fie mai bună? Poate.

Recomand cartea celor care vor ceva rapid și scurt, multă dramă, atât care ține de nuntă, dar și pentru că trecutul nu stă niciodată locului. N-aș zice că e neapărat un thriller sau roman polițist, ci e mai mult un roman cu mulți oameni plini de regrete sau emoții, gata să răbufnească și să-l facă pe "vinovat" să plătească, toți strânși într-un loc frumos, dar amenințător, cu acces la alcool și alte stimulente. Cumva frumusețea insulei și a nunții, hainele scumpe, băuturile, discursurile, oglindesc, dar și ascund, durerea, frustrarea, impulsurile, țipetele mute și hăul în care mulți sunt sau către care vor să se îndrepte ori sunt gata să iasă din el doar să mai ia pe cineva.

Cred că-i o carte interesantă și merită citită, iar eu sper ca următoarea să fie mai bună, căci momentan Foley e doar ok pentru mine - îmi plac ideile ei, dar mă cam lasă oftând cu punerea în practică.