miercuri, 29 ianuarie 2014

Top 5 Wednesday - Accidental Books

Sal'tare!

O alta zi de miercuri, un alt Top 5 Wednesday. Stiu ca e cam tarziu, dar am fost putin ocupata azi; insa am stat si sa ma gandesc la cartile pe care le-am citit, le-am iubit, insa nu-mi zisese nimic de ele, n-auzisem despre ele si nici nu-mi fusesera recomandate in vreun fel. Poate ca stiti de ele acum, pentru ca au devenit populare, unele din ele, insa atunci eu nu auzisem sau gasisem vreo recenzie pentru ele. 

Inainte sa incep, daca nu stiti ce-i Top 5 W, este un tag care a umblat pe youtube, creat de un booktuber – gingerreadslainey (https://www.youtube.com/user/gingerreadslainey?feature=watch ) si adus in blogosfera la noi de mine. Mai multe detalii despre Top gasiti pe grup (pe facebook) aici . Acum sa-ncepem. Cartile nu sunt puse intr-o ordine, imi plac toate la fel de mult si mi-ar placea sa fie citite si iubite de cat mai multi.


 1. Prima carte de care vreau sa va vorbesc este Erebos. Daca va plac cartile pline de actiune si suspans, cu personaje interesante si cu o idee si mai interesanta atunci cititi-o. Poate ca nu va plac jocurile video, insa aceasta e o carte despre un joc, pe care mi-as dori sa-l fi putut juca in realitate. Autoarea face totul sa para extrem de real si sincer, mi-a parut rau ca nu are continuare.  Mai multe puteti afla din recenzia scrisa de mine aici .



2.


Aceasta a doua carte am gasit-o intr-o zi la biblioteca si ma bucur enorm ca n-am pus-o inapoi pe raft, ci am luat-o acasa si am devorat-o. Nici prin cap nu mi-ar fi trecut ca-mi va placea atat, ca va fi plina de suspans si atatea momente tensionate si totusi frumoase.  Chiar cred ca toti ar trebui s-o citeasca, mai ales daca iubiti lectura, librariile si bibliotecile. Este o carte despre carti, cu rafturi de carti, despre cineva care iubeste cartile. Ce-ti poti dori mai mult? Aveti si recenzia aici .


3.

Stiam de aceasta carte dinainte sa apara la noi, toti booktuberii vorbeau despre ea si mi-o doream foarte mult. Suna foarte bine, e plina de suspans, actiune, are la baza o idee originala si personaje extrem de bine conturate. Trebuie sa o cititi, mai ales ca apare filmul. Oricum e geniala si asa. Recenzia o puteti consulta ca sa aflati putin mai multe.



4.

Parerile despre Casa Noptii sunt impartite, unii cred ca-i foarte proasta, nu merita si etc, iar altii ca mine o iubesc. Da, e o alta serie cu vampiri, da, eroina se indragosteste de o multime de tipi, da exista clisee, insa conteaza si cum e scrisa. Multi spun "a, am citit primul volum si nu mi-a placut". Pai scuza-ma, da pentru o serie cu multe volume e imposibil ca-n primul sa-ti bage foarte mult, acela e doar o introducere in poveste. Asa daca vrem sa fim rai nici primul volum din Academia Vampirilor nu e genial, comparativ tot cu volumele mai inaintate, din aceeasi serie. Si vorbesc in cunostinta de cauza, pentru c-am citit ambele serii. Casa Noptii e o serie buna daca o citesti fara sa pleci cu o parere fixa din capul locului, daca n-o compari cu altele si mai ales daca vrei sa te bucuri de poveste, de personaje si de lumea creata de cele doua autoare. Eu o recomand oricui, insa depinde de voi daca o veti incerca sau nu, caci da, devine mai buna cu fiecare volum, si nu mai proasta cum zic unii. Pana la urma toti avem parerile noastre, diferite.


5. 

Vi s-a intamplat vreodata sa auziti atatea pareri rele despre o carte incat sa ajungeti la concluzia ca nu-i buna de nimic fara ca măcar s-o fi citit? - exact asa incepe recenzia mea pentru aceasta carte, pe care o gasiti aici . Am obtinut aceasta carte intr-un schimb si chiar ma gandeam sa o dau altcuiva, pentru ca nimanui nu parea sa-i placa. Insa am incercat-o, si n-am mai putut-o lasa din mana. Dupa ce-am terminat-o am stat sa ma gandesc de ce altora nu le place, dar n-am gasit nimic. Mie mi-a placut foarte mult, am iubit-o pe Dru si tot ce s-a intamplat in acest volum. Abia astept sa am timp si sa citesc si restul volumelor.


Inchei acest Top 5 spunandu-va sa nu judecati vreodata o carte sau o serie decat dupa ce ati incercat sa le cititi, si nu doar auzind pareri si rasfoind recenzii. Poate ca unora nu le place, insa voi veti iubi cartea/seria aceea, sau in caz contrar nici ei n-au auzit pana atunci de ea. Nici mie nu-mi plac toate seriile pe care altii le iubesc sau sunt populare, dar inainte sa zic ca nu-mi place ceva prefer sa incerc, chiar si primele pagini. Ca sa ma conving. 

Sper sa va placa alegerile mele si daca nu le-ati citit eu zic sa le dati o sansa!:) Pana data viitoare imi spuneti spune si voi care sunt 5 carti/serii iubite de voi, descoperite accidental.

2 comentarii:

Ale Criss spunea...

Am citit toate cartile din lista in afara de cea cu biblioteca. Chiar m-ai facut curioasa ;p

meduza spunea...

Eu am citit doar Captiv in labirint, Casa noptii si Altfel de ingeri. Erebos, nu stiu, am ceva cu coperta, desi sunt sigura ca daca as citi-o, mi-a placea mult. Cea cu biblioteca, am tot avut sanse sa o cumpar, dar mereu am luat altceva in schimb :)) Sper sa o citesc si eu cat mai curand ;;)