miercuri, 18 iunie 2014

RECENZIE - Ratacire (Damnare #2) de Lauren Kate

Dragostea nu moare!

Iadul pe pamant... cam asta inseamna pentru Lucinda Price sa fie departe de iubitul ei Daniel. Le-a luat o vesnicie sa se regaseasca, dar acum el trebuie sa o abandoneze din nou, tocmai pentru a o proteja.

La Shoreline, o scoala privata exclusivista de pe coasta de nord a Californiei, Luce are parte de experiente inedite, dar se afla de fapt, in mijlocul unui razboi in care sunt implicate toate fortele raului. Intr-un decor cu totul nou, dar la fel de periculos, ea invata sa foloseasca umbrele ca fereastra catre vietile anterioare si descopera cu ajutorul lor ca Daniel nu i-a dezvaluit adevarul intreg. Ii ascunde ceva - ceva extrem de periculos.

E oare posibil ca Daniel s-o fi mintit? E oare posibil ca destinul ei sa fie, de fapt, cu totul altul? Cate vieti trebuie sa traiesti pentru a gasi pe cineva pentru care merita sa mori?

Am citit primul volum anul trecut si mi s-a parut ok, insa finalul m-a facut sa continui seria. Asa ca acum am zis sa continui si poate ca zilele astea sa termin si urmatoarele doua volume.

Recunosc ca nu mi se pare o serie geniala cu vreo idee originala, dar are anumite lucruri diferite pe care nu le-am mai intalnit, o noua abordare asupra ingerilor si demonilor (sau mie mi se pare noua, tinand cont ca nu prea am citit asa ceva) si stilul autoarei; toate acestea te fac sa-ti placa, sa dai paginile si sa te cufunzi in poveste, fara sa mai tii cont de non-originalitatea ideii centrale.

Eu o consider o serie, pana acum, de nivel mediu - nu-i proasta, dar nici extraordinara, are parti bune si mai putin bune, personajele cred ca abia acum incep sa iasa din zona de cliseu si sa se individualizeze un pic. Si sper sa nu se opreasca, pentru ca altfel seria iar ar cobora in amalgamul ala de serii comune, cu aceeasi idee, dar doar cu numele si decorul schimbat. Si nu prea mi-as dori asta.

Nu va vorbesc despre ce se intampla in carte, pentru ca e volumul doi, dar si pentru ca descrierea da mult din casa. Iar aici v-as recomanda ceva - nu cititi descrierea inainte sa v-apucati de carte, e mai bine sa nu stiti ce urmeaza sa se intample. Asta daca vreti cumva sa-i dati si cartii sansa sa aiba o doza de mister, care momentan ii cam lipseste sau nu e foarte bine dozata si organizata.

Despre personaje am sentimente amestecate, pentru ca asa cum ziceam mai sus, mie mi se pare ca abia acum incepe fiecare sa-si arate fata si caracterul, asa ca nu-mi ramane decat sa astept si sa sper ca urmatoarele volume sunt mai bune. Fiecare personaj incearca sa fie diferit si sa aiba propria voce, insa foarte putin am vazut eu, diferenta asta. As fi vrut ca autoarea sa indrazneasca mai mult si nu doar sa ii construiasca asa cum ar trebui - asa cum ar fi x-tip de personaj intr-un roman de genul. As vrea mai multa originalitate in cazul asta.

Si singurul motiv pentru care am dat un rating asa de mare cartii nu-i in niciun caz pentru personaje, ci pentru actiune, pentru micile idei ce i-au mai dat originalitate celei centrale, pentru clipele in care am ramas surprinsa si m-au facut sa cred ca se poate. Exista si sansa ca seria asta sa fie buna, dar doar daca autoarea vede si vrea sa iasa din stereotipii. Vreau sa intelegeti ca nu-i o serie rea, nu e un volum rau - dar sunt doar bune. Eu voiam mult mai mult si inca vreau.

5/5