marți, 19 februarie 2013

RECENZIE - LOVEBOOK de Simona Sparaco


Descriere:


Solidea îl întâlneşte pe Edoardo pe băncile şcolii şi se îndrăgosteşte iremediabil, fără a ajunge să aibă o relaţie adevărată. Cincisprezece ani mai târziu, după ce a fost părăsită în mod umilitor după o relaţie amoroasă de nouă ani, Solidea îşi conştientizează brusc condiţia: fără iubit, fără studii superioare, fără slujbă sau carieră de succes lucrând ca vânzătoare în papetăria înfiinţată de străbunicul ei. 

Totuşi, speranţa renaşte odată cu descoperirea Facebook-ului şi a posibilităţilor oferite de această vastă reţea. Graţie tehnologiei, vechea sa iubire îşi face apariţia din nou, aducând cu sine un final neaşteptat. Iar când în calea celor doi îndrăgostiţi apar obstacole reale, asemenea perfidei iubite a lui Edoardo, Claudia, e nevoie de mai mult decât de soartă şi de o reţea de socializare pentru ca cei doi să se poată reuni.



RECENZIE:

Sincera sa fiu nu ştiu ce m-a făcut sa aleg aceasta carte pentru recenzie, poate coperta dragalasa si-n culori calde sau descrierea serioasa si totusi jucausa. Cred ca simteam nevoia sa citesc ceva dulce care sa mă duca cu gandul la primavara sau la o vacanta, departe de stres si liste lungi. Insa când m-am apucat sa o citesc nu stiam la ce sa mă astept, poate ceva literatura chick-lit sau o poveste gen Romeo si Julieta doar ca acum nu mai apare balconul, ci facebook-ul. 

Citind cartea pot spune ca mi-am dat seama cat timp petrecem pe facebook si ca e mai uşor uneori sa gasesti pe cineva online acolo decat sa-ti raspunda la telefon sau sa-l intalnesti pe strada. Iar daca n-ai mai vazut acea persoana de mult timp sansele devin si mai mici, aşa si-n cazul celor doi, Solidea si Edoardo. 

Pot spune ca povestea lor e una simplista, nu foarte complicata, singurul obstacol fiind Claudia pe care as asemana-o cu o pisica ce-si scoate gherutele si face mofturi atunci când devine isterica la orice tentativa de cearta. Personaj comic si care m-a amuzat uneori cu replicile si faptele lui e si David, prietenul gay al Solideei care e nedespartit de cainele lui. 

Daca ar fi sa spun in câteva cuvinte ce cred despre aceasta carte as zice ca e una simplista, draguta, cu un aer dulceag, ca o poveste de iubire modernizata in care cei doi nu-si mai trimit scrisori, ci e-mailuri sau vorbesc pe chat. Oricum povestea, punerea in scena, personajele, replicile uneori amuzante, anumite intamplari ce m-au făcut sa zambesc sau sa chicotesc fac din ea o lectura placuta, ceva ce-ti aduce zambetul pe buze si pe care nu trebuie sa o rumegi prea tare.

Chiar daca nu sunt adepta acestor povestioare pufoase si roz pot sa zic ca aceasta mi-a făcut placere sa o citesc si nu regret cele câteva ore pierdute dand pagina dupa pagina. V-o recomad atunci când vreti sa va relaxati sau daca va plac aceste carticele dulci. 

4/5

25 comentarii:

Anonim spunea...

Pare draguta ca si lectura relaxanta pentru luat in vacanta:)
Imi aduce aminte de un film cu Meg Ryan in rolul principal :)

iri spunea...

si eu am ales cartea asta pentru valluntar :D sunt ft curioasa

MikuMyuuki spunea...

Buna....
Si eu ma gandeam sa postez recenzia pentru valluntar, dar ziceau ca se iau in considerare recenziile postate intre 24 februarie si 23 martie.
Arunca un ochi pe blogul all, nu de altas, dar ar fi pacat sa nu se ia in considerare...

Crina|| booktwist_ spunea...

Se vor lua in considerare. Pe pagina de facebook vALLuntar a spus d-na Loredana Modoran "Dragilor, este ok, impoartant este deadline-ul Toate recenziile vor fi luate in calcul." Deci e in regula.

Anonim spunea...

am citit si eu cartea asta anul trecut...cam aceeasi parere ca si tine o am:). stati linistiti ca se iau in considerare toate recenziile chiar daca au fost publicate cu cateva zile inainte de data oficiala...am intrebat ca sa fim siguri:) lumea era nerabdatoare asa ca s+a dat start la citit si scris recenzii. spor tuturor!

Ştefana Alexandra spunea...

Aşa că e o povestee de iubire în ziua de azi, plină de influenţa internetului.
Sincer nu pare genul meu de carte, dar aş citi-o numai să văd modul prin care e evidenţiată povestea de iubire.

Crina|| booktwist_ spunea...

Nici genul meu de carte nu este, dar mie mi-a placut:). Poti incerca, nu ai ce pierde si se citeste usor.

Anonim spunea...

nu pare genul meu de carte, nu prea sunt adepta intalnirilor pe net, dar daca are umor cred ca mi-ar placea sa citesc aceasta pufoshenie! imi place la nebunie coperta. sper ca o sa se planteze multi copaci cu ajutorul aceastei campanii!!!

Cristina's World spunea...

Pare o lectura usoara, cat sa se relaxeze neuronul intr-o vanacanta :)

Anonim spunea...

Pare o carte frumoasă pe care sincer, aș citi-o. Îmi plac cărțile de dragoste, cu final imprevizibil.
Din păcate azi, Facebook-ul e mai important, mai căutat, mai utilizat.
Dar pare și o cale bună de a te reîntâlni cu cineva drag, cu marea dragoste de odinioară ...

pictura spunea...

Multumesc editurii ALL pentru campania Cartea calatoare, pentru ca astfel mi-a ajuns cartea in maini si am lecturat-o. Cu mare drag, chiar! Intr-o dimineata de duminica si-apoi spre seara. Delicioasa, dar nu ceva foarte siropos. Situatii neprevazute, gafe, situatii limita, toate din viata de zi cu zi. Poate doar Eduardo este mai greu de gasit...
O recomand cu drag tututto celro care vor sa se destinda cu o lectura placuta, deloc ieftina!

Radu spunea...

Și eu am trecut cu privirea peste cartea asta atunci când mi-am ales ce să citesc pentru vALLuntar, dar fiindcă povestea era prea modernă, prea cu facebook nu m-a atras deloc.

Crina|| booktwist_ spunea...

N-as spune ca facebook-ul ocupa mare parte din carte, ci ca este un element de legatura intre cei doi. Cartea nu prea seamana cu o lectura chick-lit, dar nu o poti compara nici cu carti serioase, e o carticica romantica ai putea zice.

Simona spunea...

Mi-a placut recenzia ta. Nu am citit cartea insa si eu simt ca este una destinata relaxarii, o poveste de dragoste modernizata.

Cosmina spunea...

Interesanta cartea asta, ma intreb de ce nu am ales-o si eu! pare usor de lecturat, inteles si relaxanta. Sper sa mai fie pe stoc, o s-o comand ca e exact ce imi place mie sa citesc. :)

Ana spunea...

Nu cred ca mi-ar place foarte mult genul asta de carte, in care nimic concret nu se intampla, nu exista o actiune acolo, ceva suspans. O iubita geloasa ofera prea putina tensiune :)))

Ada Angharad spunea...

Pare o carte buna de un weekend ploios si deprimant. De pus pe lista!

Anonim spunea...

Ar ieşi o comendie romantică haioasă din cartea asta. Morala: viitorul îţi rezervă mereu surprize şi, chiar dacă uneori unele lucruri par absolut imposibile, ele se pot întâmpla când te aştepţi mai puţin; de multe ori tot răul e spre bine; nici nu ştii de unde sare iepurele; niciodată să nu spui niciodată. Câte proverbe exemplifică această carte. Şi nu e doar subiect de carte. Se întâmplă zilnic în viaţa reală în toate colţurile lumii.

copilarim spunea...

"Sa dam Facebook-ului ce e al Facebook-ului" parafrazand "Cezarul" :). Adevarul este ca datorita fb m-am reintalnit cu colegi de care nu aveam cum sa mai dau in alt mod .. asa ca e si el bun:P.

Uneori mai avem nevoie si de lecturi usoare, asa ca este bine de stiut:).

nina spunea...

Am citit si eu cartea anul trecut. Mi se pare numai buna de scenariu de film pentru adolescenti.

dulceameacasa spunea...

Usor de citit, asta inseamna ca e pentru o seara racoroasa de vara...

Anonim spunea...

Dupa modul in care ai scris despre poveste pare o lectura usoara, de duminica dupa amiaza. Sper sa-mi fac timp pentru ea dupa ce termin cu Regina Matasurilor.

Unknown spunea...

Din ce ai scris, deduc că e o carte pentru care nu trebuie neapărat să mă grăbesc să o citesc. Când îi va veni momentul, o voi lectura.

Spor la citit și plantat copăcei!

Anonim spunea...

Pare o lectură ușoară, dar sunt atâtea care merită citite, așa că n-aș alege-o prea curând. Spor la plantat, pe ultima sută de metri.

Anonim spunea...

O carte pe care mi-o doresc de mult timp.
Frumoasa recenzia ta.