sâmbătă, 21 aprilie 2012

RECENZIE - Parfumul de Patrick Suskind


Descriere:

Iti poti inchipui, cititorule, o lume formata numai din parfumuri, duhori, miresme? Iti poti inchipui un om care nu cunoaste viata decat mirosind-o? Ti-ai dat seama ca vechiul si noul se pot distinge prin miros, ca orice cuta a trupului tau e un receptacul de miresme si ca totul in lume are o amprenta olfactiva? 

Stii ca fiecare om este un parfum inconfundabil, ca parfumul tau te poate face anonim sau ireversibil? A fost odata un barbat care a descoperit in distileria trupului sau un parfum trecator pe care voia sa-l stapaneasca pentru totdeauna: parfumul de tanara femeie. 

Observatia criticului: Cadrul este Franta de secol XVIII. Cartea poarta insa unul dintre semnele de recunoastere a capodoperei: iti schimba imaginea asupra lumii de azi. O imbogateste.


RECENZIE:

Tot auzisem de aceasta carte, insa nu prea avusesem sansa sa pun mana pe ea, caci in librarii ba o gaseam si n-aveam bani la mine, ba aveam si nu mai era. Dar zilele acestea cand am fost la biblioteca am gasit-o pe raft si cum tot auzisem diferite pareri am zis ca n-am ce pierde. 

La inceput am citit putin, insa nu pentru ca n-ar fi bine scrisa sau autorul are un stil greoi, ci din cauza timpului meu, dar azi am pus iar mana pe ea si nu am mai lasat-o pana n-am citit si ultimul cuvintel. Mi-a placut de la inceput si pana la sfarsit, iar asta se intampla foarte rar, caci la ce pretentioasa sunt mai nimic nu ma multumeste. 

Insa aceasta carte a avut de toate: o poveste interesanta, un personaj special si bine construit, suspans intr-o doza mica si un final la care nu ma asteptam, dar care se potriveste foarte bine atat cartii in sine cat si personajului. A fost interesant ca pe langa urmarirea de-a lungul vietii a lui Grenouille autorul a prezentat si detalii legate de prepararea parfumurilor si a diferitelor "cosmetice" sa le spun asa, fara sa faca lectura tehnica sau sa plictiseasca. 

A fost extrem de interesant sa vad cum percepe un om lumea ce-l inconjoara bazandu-se mai mult pe miros, pe arome si pe parfumuri raspandite de plante, animale, lucruri si chiar de semenii sai. Grenouille prin viata pe care a dus-o, prin tot ce-a trecut si mai ales prin mintea sa sclipitoare, "talentul" sau si faptul ca nu s-a dat de la nimic ca sa-si implineasca "visul" pentru mine este un personaj extraordinar. Eu va recomand cartea, caci merita.

5/5

5 comentarii:

Oanaaa. spunea...

Este o carte extraordinara. Eu prima oara am vazut filmul iar apoi m-am gandit sa citesc si cartea. Am citit-o foarte repede si chiar m-a impresionat. Autorul descrie intr-un mod special tot amestecul de parfumuri dar pe care Jean-Baptiste le percepe separat.. e incredibila. Chiar trebuie sa o cititi

!Melamine spunea...

Interesanta cartea. Am tot auzit de ea. Probabil o sa o cumpar si eu :d

Diana spunea...

Imi starneste curiozitate cartea asta. O lume numai din parfumuri...cu siguranta e un nou subiect de carte.

Simona spunea...

Am auzit de film si mi s-a parut interesanta ideea lui dar si scary pe alocuri. As citi cartea mai degraba :D Nu mai auzisem de carte pana acum. Draguta coperta C:
Mi-a placut si recenzia. Daca te-a absorbit lecturarea cartii inseamna ca se merita sa fie citita :D

Diana spunea...

Cu siguranta cartea bate filmul.Oricum trebuie incercate ambele.