miercuri, 18 aprilie 2012

Leapsa #3

Am "imprumutat" leapsa de pe fantasybooks-27.blogspot.com .

1. Ce carte ai recomanda unui dezamăgit în dragoste şi de ce?
Pzzike: Hm. Cred ca i-as recomanda Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi", mie mi-a placut si e o carte noncliseica, zic eu. Sau orice carte scrisa de Guillaume Musso sau Marc Levy.
Carmine: Mmmm, depinde de persoana. Daca deceptiile altora il fac sa se simta mai bine (mie mi se mai intampla) i-as recomanda "Despartirile noastre" de David Foenkinos. Dar cred ca in general i-as recomanda "Ce-as fi eu fara tine?" de Guillaume Musso. Ca sa realizeze ca daca doi oameni sunt facuti sa fie impreuna, pana si soarta va complota sa ii reuneasca. 

2. Ce carte ai recomanda iubitului/iubitei şi de ce?
Pzzike: Cum nu am asa ceva zic pas.
Carmine: N-am asa ceva. Dar daca as avea, cred ca i-as da sa citeasca "Salveaza-ma", tot de Guillaume Musso.

3. Ce carte ai recomanda celui mai bun prieten şi de ce?
Pzzike: Stiind ca citeste mai mult fantasy si thriller probabil Trilogia Cercului.
Carmine: Seria "Harry Potter", dar a citit-o deja. Probabil fiindca relatia dintre Harry si prietenii sai a depasit demult granita unei simple amicitii. Se au ca fratii si asta imi doresc si eu sa gasesc.

4. Ce carte ai recomanda unui copil de 10 ani şi de ce?
Pzzike: Cred ca Amintiri din copilarie. 
Carmine: Seria "Karazan". E cam tot ce imi doream eu sa gasesc intr-o carte la zece ani.

5. Ce carte ai recomanda unui mare aventurier/călător şi de ce?
Pzzike: Cred ca ceva de Jules Verne.
Carmine: Menajeria lui Jamrach". Poate ca i-as sugera sa incerce si Jules Verne, desi mie personal nu-mi place, stiu ca unii ii indragesc operele. Dar eu raman la opinia mea. E o carte pe care nu am sa o uit pentru mult timp de acum incolo.

6. Ce carte ai recomanda unui duşman cunoscut şi de ce?
Pzzike: Poate ceva de Caragiale; in asa fel vede si singur cum e, dar si cum il vad eu.
Carmine: Ma indoiesc ca eu as ajunge sa ii recomand unui dusman o carte. Si sincer nu stiu ce sa zic. I-as recomanda "La Medeleni", ca sa se chinuie asemeni mie. Dar lasand la o parte dorinta mea de razbunare, cred ca i-as da sa citeasca Anticrista. M-a facut sa inteleg ca uneori chiar si cei pe care ii vrem ca prieteni ne sunt, prin sfaturile pe care ni le dau cei mai mari dusmani.

7. Ce carte ai recomanda unei persoane care nu iubeşte lectura şi de ce?
Pzzike: Pai daca nu citeste i-as recomanda degeaba, insa poate ceva de Marc Levy, Guillaume Musso sau Cecelia Ahern il/o fac sa citeasca. Sunt carti scrise simplist si totusi frumoase.
Carmine: Nu stiu daca exista cu adevarat vreo carte care sa prinda pe cineva care detesta din start ideea de a citi. Nu stiu. Depinde de persoana, de ce ii place. Sa zicem ca i-as da ceva de Agatha Christie, fiind autoarea mea preferata si fiindca scrie un gen care, spre deosebire de altele, te poate tine in priza in orice moment al actiunii, in cautare de indicii. Hai sa zicem "Crima din Orient Express." Si chiar daca acestei persoane nu ii place sa citeasca, are din start tot respectul meu daca isi da seama de deznodamant.

8. Ce carte ai recomanda unuia “cu nasul pe sus” şi de ce?
Pzzike: Cred ca Gargui. E o carte care-ti arata intr-un mod subtil cat de usor poate fi omul coborat de pe piedestal si sfaramat.
Carmine: Habar n-am. Sincer, chiar nu imi vine nimic in minte. Poate "Naluca si Naucul". In ideea ca de multe ori in spatele arogantei se afla ceva mai mult, asa cum era in cazul Alonei. Poate ca l-ar mai imbuna, poate ca l-ar face sa se gandeasca la viata lui, poate sa imi spuna care e de fapt problema. Zic si eu.

9. Ce carte ai recomanda unuia care crede că le-a vazut pe toate în viaţă şi de ce?
Pzzike: Probabil Cel mai iubit dintre pamanteni sau Prins. 
Carmine: "Menajeria lui Jamrach". Pana nu a ajuns sa ia deciziile pe care le-au luat oamenii aia, nu le-a vazut pe toate, pot sa i-o promit.

Pzzike  & Carmine

O poate lua cine doreste.

4 comentarii:

!Melamine spunea...

Interesant :D Dintre toate aceasta mi-a placut cel mai mult:d Au fost cateva intrebari foarte interesante :)

Oanaaa. spunea...

Hehe, mi-au placut raspunsurile voastre

Simona spunea...

Apar lepse din ce in ce mai interesante :D Mi-au placut alegerile voastre.

Diana spunea...

Imi place primul raspuns la prima intrebare. Cred ca majoritatea au raspuns la fel.