RECENZIE - Toți suntem malefici de Amanda Foody, C. L. Herman

TE-AI ÎNDRĂGOSTIT DE ÎNVINGĂTORII JOCURILOR FOAMEI.
ACUM, PREGĂTEȘTE-TE SĂ-I ÎNTÂLNEȘTI PE MALEFICII VĂLULUI SÂNGERIU!
Luna Sângerie răsare. Vălul Sângeriu cade. Începe turnirul!

În fiecare generație, la răsăritul Lunii Sângerii, șapte familii din izolatul oraș Ilvernath numesc câte un campion pentru a concura într-un turnir în care se luptă pe viață și pe moarte.

Premiul? Control exclusiv asupra unui izvor secret de magie înaltă, cea mai puternică resursă din lume, despre care se credea că este de mult secată.

Anul acesta însă, o carte scandaloasă scoate la iveală secretele turnirului și îi aduce pe cei șapte noi campioni în centrul atenției la nivel mondial. Volumul oferă, de asemenea, informații valoroase pe care participanții din anii anteriori nu le-au avut la dispoziție, respectiv o perspectivă asupra strategiilor, secretelor și punctelor slabe ale celorlalte familii. Și, cel mai important, le dă posibilitatea de a alege: să-și accepte soarta sau să-și rescrie moștenirea.

Sincer m-așteptam la mult mai mult de la cartea asta, dar cred că-i vina mea. Căci după ce-am citit descrierea am zis că va fi o competiție aprigă, întunecată, cu personaje ce-o să facă orice să câștige, mult suspans, acțiune, și magia ce era destul de interesant descrisă în prima parte a cărții avea să-și arate adevărata față și toate complexitățile. Și mânuită de acești oameni va oferi un spectacol pe măsură.

Însă... pentru mine a fost dezamăgitor. Începând de la faptul că toate perspectivele s-au citit aproape la fel, personajele mi s-au părut de carton, ambițiile lor s-au topit cu fiecare capitol, culmea, în loc să devină forța care să-i propulseze în turneul ăsta, și-n foarte puține momente ei erau mai mult decât niște clișee și făcând ceva ce voiau; și nu pentru că povestea sau ceilalți îi împingeau și trebuiau să reacționeze. Nu m-am atașat de niciunul, nu i-am înțeles și nu mi-a păsat nici de momentele așa vrute romantice sau între prieteni vechi, sau de toate dramele și conflictele ce mie mi s-au părut exagerate sau nerealiste. Dar știu că alții o să aibă o părere diferită și nu vreau să opresc pe cineva din a o citi și, de ce nu, din a-i plăcea!

A fost atmosferică și chiar m-a transportat acolo, unele momentele mi-au plăcut și atunci chiar părea că o ia pe drumul bun, iar magia și toate regulile ei chiar m-au prins. Însă minusurile au fost în număr mai mare și aș fi vrut ca povestea să se concentreze mai mult pe aspectele ce făceau povestea asta diferită și bogată. Iar dacă ar fi făcut-o, alături de niște personaje și voci mai bine șlefuite și s-ar fi concentrat pe turneu și pe așa zisele lupte pe viață și pe moarte, atunci ar fi fost mai bună. Pentru mine.

Nu regret c-am citit "Toți suntem malefici", dar nici nu mi se pare că am primit ce mi s-a promis. Însă cred că e una din situațiile alea când e vina mea și nu a cărții, iar ea o să-și găsească cititorii în alte persoane. Până la urmă e "vina mea" că m-așteptam la ceva și n-a coincis cu ce-am găsit în carte.