duminică, 15 octombrie 2023

RECENZIE - În derivă de Trish Doller

De când și-a pierdut logodnicul, Anna a fost copleșită de durere. Dar își aduce aminte de o călătorie pe care au plănuit să o facă împreună și, dintr-un impuls, pleacă pe mare cu barca ei cu pânze, în încercarea de a face singură voiajul.

După o noapte când a fost cât pe ce să se scufunde, își dă seama că nu se poate descurca singură și îl angajează pe Keane, care este marinar de meserie, să o ajute. Aidoma Annei, și Keane se află în fața unui viitor pe care nu l-a plănuit. Iubirea crește precum nivelul mării la flux, iar cei doi descoperă că nu e niciodată prea târziu să-ți alegi un nou drum.

Dacă aș fi scris recenzia de îndată ce-am terminat de citit "În derivă" aș fi spus că-n primul rând m-a făcut să simt foarte mult, atât prin intermediul personajelor, dar și pentru că au fost momente care au atins ceva din mine și m-au pus pe gânduri sau m-au făcut să zâmbesc sau să mă întristez. Și chiar și-acum după câteva zile aș spune același lucru, faptul că m-a făcut să simt atâtea emoții și să mă pierd cu adevărat în pagini, e un plus pentru cartea asta și probabil ceva ce-o să-mi rămână în minte pentru mult timp.

"În derivă" nu-i carte complexă și complicată din punct de vedere al firului narativ, n-are suspans neapărat sau întorsături de situație, dar are personaje ce mie mi s-au părut realiste și imperfecte, uneori chiar prea pline de defecte, impulsivitate și poate și-un pic de naivitate, însă vreau să cred că asta a făcut povestea mai bună. Plus că, de ce-aș judeca așa de rău personajele și să le pun într-o lumină negativă, dacă oamenii în general sunt așa?

Și pe lângă personaje, aș zice că toți oamenii pe care-i întâlnesc în călătoria lor, locurile, insulele, momentele care-i fac să se schimbe, să evolueze, să aibă discuții cu sine și să-și dea seama ce vor cu adevărat, să se apropie de alții și să-ncerce să își croiască o nouă viață, deși totul e instabil și-n continuă mișcare ca toată apă care-i înconjoară, adaugă și ele la farmecul cărții și la cât de mult mi-a plăcut.

Recunosc că nu m-așteptam să-mi placă așa de tare, mai ales că după copertă m-așteptam la ceva prea lejer pentru gustul meu, iar descrierea n-o ajută deloc, deși nu e greșită. E doar vina mea că sunt un cititor de romance greu de mulțumit, dar îmi și place când mi se dovedește că n-aveam de ce să mă îndoiesc. Așa că nu va lăsați înșelați de copertă sau de descriere și citiți-o! Da, se citește repede, scriitura o să vă prindă imediat și sincer, dacă treceți de primele capitole ce poate o să vi se pară un pic prea clișeice, dramatice sau or să vă facă să spuneți că Anna ar face mai bine să stea acasă decât să plece undeva, la cum se simte și ce decizii ia, o să dați peste o carte bună. Și aș spune că devine tot mai plăcută, emoționantă și o să vă atașați de ea dacă citiți mai mult.

Căci la final, uitându-vă în urmă, sau când vă opriți la un pasaj sau capitol sau paragraf ce vă place, o vedeți că nu-i așa rea, ba dimpotrivă. Și poate suntem noi reticenți sau vrem să stăm departe, deoarece e prea reală sau măcar emoțiile sunt... și fix ce nu înțelegem sau nu vrem să acceptăm la Anna sau la Keane sau la altcineva, regăsim și-n noi. Iar de cele mai multe ori oglindirea asta nu-i plăcută sau întâmpinată cu zâmbetul pe buze; dar ajută, în timp.

"În derivă" e o carte pe care trebuie s-o citești că să o înțelegi, să o simți, trebuie să faci călătoria pe cont propriu și să vezi cum te simți, dacă-ți plac peisajele, mâncarea, oamenii, dacă tu ai face altfel, dacă ai merge până la final sau te-ai întoarce ori poate nici măcar n-ai pleca. Aș spune că e o carte perfectă pentru vară sau vacanță, însă aș zice și că e bună de citit când tu vrei o vacanță și pentru câteva ore vrei să pui viața pe pauză și să te relaxezi un pic. Toți avem nevoie de asta și... poate că această călătorie va fi mai interesantă decât crezi.

Eu i-am dat 4 stele și cu siguranță o să mai citesc de la autoare.