miercuri, 23 august 2023

RECENZIE - O nuntă (un pic) mortală de Jesse Q. Sutanto

Ce se întâmplă când amesteci (cu totul și cu totul accidental) o crimă cu două mii de invitați la o nuntă și apoi arunci un ipotetic blestem asupra a trei generații ale unei familii de imigranți chino-indonezieni? Obții patru mătușici asiatice băgăcioase care sar în ajutor!

Când Meddelin Chan sfârșește prin a-și ucide din greșeală partenerul de la întâlnirea pe nevăzute, băgăcioasa ei mamă le cheamă în ajutor pe și mai băgăcioasele mătuși ale tinerei pentru a scăpa de cadavru. Din nefericire, sarcina de a face nevăzut trupul se dovedește a fi mult mai dificilă decât își imaginau – în special când cadavrul este ascuns, deloc inspirat, într-un frigider pentru prăjituri de la nunta de miliardari pe care Meddy, mama ei și mătușicile o organizează pe o insulă din largul coastei californiene. Este cel mai grandios eveniment pe care a pus mâna firma protagonistelor, și nimic, nici măcar un leș dezgustător, nu va sta în calea elaboratelor flori din cremă de unt de pe tortul nupţial.

Lucrurile devin din neplăcute un adevărat coșmar când marea iubire din liceu a lui Meddy – și, totodată, băiatul căruia i-a frânt inima – apare pe neașteptate în mijlocul haosului de la nuntă. Este oare posibil ca tânăra să scape de acuzaţiile de crimă, să își recucerească fostul iubit și să organizeze o nuntă de poveste, toate într-un singur weekend?

Descrierea promitea ceva amuzant, mult umor negru și un strop generos de suspans, așa că am făcut o excepție. Și nu regret.

"O nuntă (un pic) mortală" eu zic că-i o carte pentru aproape toată lumea. Mai ales dacă ești fan al comediilor romantice ori doar al poveștilor de dragoste cu un pic mai multă acțiune, ca să mai ia din dulceață. Da, poate multe momente par trase de păr sau lucrurile se rezolvă prea simplu, ori reacțiile personajelor sunt nerealiste, dar cred că astea sunt mai mult calități și crează o lectură savuroasă și care te va face măcar să zâmbești.

Nu vă spun cum și dacă Meddie și familia ei reușesc să supraviețuiască și s-o scoată cu toate la capăt, dar o să vă zic că dau dovadă de multă ingeniozitate, ambiție și arată cât de mult înseamnă familia pentru ei; chit că se contrazic sau ai avea impresia că ar face orice altceva decât să fie împreună tot timpul.

Pe lângă scriitura simplistă, colorată și spumoasă și situațiile (un pic) ridicole, Jesse Q. Sutanto ne oferă niște personaje care se simt ca o gură de aer proaspăt și dintre ele cred că Meddie mi-a plăcut cel mai mult; și nu pentru că e personajul principal. Ci pentru că, deși e prinsă într-un scenariu oarecum ridicol, faptele și gândurile ei nu sunt lipsite de logică și cum necum reușește să-și mențină calmul și să rezolve problemele și tensiunile; fie că țin de munca ei, de familie sau au legătură cu viața ei amoroasă.

"O nuntă (un pic) mortală" e un amestec de romance, mister, satiră și destule informații legat de cultura chino-indoneziană, atât legat de nuntă și obiceiuri, dar și despre viața de zi cu zi. Iar toate astea sunt combinate perfect cu dinamica familiei lui Meddie, felul unic al fiecărei mătuși și faptul că mare parte din acțiune are loc pe o insulă, cadrul perfect pentru un 'closed circle mystery'.

Dacă orice am menționat te-a făcut curios sau vrei doar să râzi puțin și să vezi cum se termină totul, atunci îți recomand cartea. N-a fost genul meu, dar mă bucur că am citit-o. Chiar sper s-avem și următoarele volume cât de curând!

4/5