marți, 30 ianuarie 2018

RECENZIE - Partea întunecată a magiei (Partea întunecată a magiei #1) de V.E. Schwab

Într-un univers guvernat de magie există mai multe Londre: Roșie, Cenușie, Albă și, în trecut, una Neagră.

Kell este ultimul dintre Antari, magicieni care pot călători între lumile paralele. A crescut în Londra Roșie și este mesagerul oficial pentru afacerile cu sângeroasa Londră Albă și cu Londra Cenușie, cea fără de magie.

Neoficial însă, Kell e un contrabandist pasionat de artefacte din alte lumi Lila, o hoață care bântuite în travesti străzile Londrei Cenușii și visează să ajungă pirat, îi fură un obiect magic extrem de periculos. Inițial dușmani, Kell și Lila sunt nevoiți să se ajute unul pe altul când își dau seama că au intrat într-o conspirație mortală.

Am mai citit de la V.E. Schwab, deci știam că vreau s-o citesc și pe asta, dar n-am citit destul cât să nu mă mai surprindă.

Partea întunecată a magiei a fost o poveste scurtă sau a fost ea atât de bună că n-am mai știut să iau pauze. Cumva mă și duce cu gândul la celelalte cărți ale autoarei, căci are aceeași tentă de gri, n-ai bine și rău, nu există dușmani sau prieteni, ești pe cont propriu, chit că mulți par sau vor să te ajute, sau primești ajutor fix de la oamenii ce credeai că vor să te rupă în bucățele.

Lumea e foarte complexă și a fost interesant să văd toate locurile pe care Schwab le-a creat și pe care-am reușit, mai mult sau mai puțin, să le vizităm în volumul acesta. M-am simțit aproape ca-n excursie și contrastele izbitoare au oferit o imagine și mai puternică a Londrelor, ce par opuse una alteia, și-n același timp așa de asemănătoare, lăsând culorile la o parte. Tot la lume, dacă pot să mă întind, aș vorbi un pic și de personaje, care sunt destule și bogat creionate, dându-ți oarecum impresia că dacă le-ai cunoaște mai bine, oricare ar putea fi personaj principal. Schwab a avut grijă de personajele ei și pe cât de ușor te atașezi de Kell sau Lila, pe atât de ușor te atașezi de un personaj ce-l ai în doar două scene; și pentru mine asta înseamnă mult și a adăugat o doză de realism poveștii.

Kell, Lila și tot restul prietenilor și dușmanilor lor merită descoperiți de voi și, la fel ca povestea, e mai bine să nu știți prea multe despre ei. De ce? Pentru că-s niște oameni cu personalitate complexă și uneori așa de egoiști și nesuferiți, încât se descurcă singuri să facă o impresie, chiar n-au nevoie de ajutor. Și chiar sunt curioasă cum vi se vor părea și dacă e vreunul din ei ce vă place mai mult, sau nu. Or poate personajul vostru favorit va fi altul.

Din punct de vedere al suspansului și acțiunii,  Partea întunecată a magiei a fost o lectură echilibrată, zic eu, și m-am bucurat de ea atât ca roman de sine stătător, dar și ca de-un volum ce are o continuare explozivă, poate și mai bună, și pe care abia aștept să o citesc. A fost distractiv să-i urmăresc pe Lila și Kell, indiferent că erau împreună sau separat, dialogul a fost bun, am și râs, m-am enervat, uneori descrierile m-au făcut să mă pierd în spațiu și m-am trezit uitându-mă lung la pereți, căci în capul meu vedeam altceva, emoții au fost. Iar apoi finalul.

Recomand  Partea întunecată a magiei și puteți s-o citiți dacă ați mai citit de la V.E. Schwab sau dacă e prima carte de la ea. Oricum ăsta e un detaliu și vă veți bucura de poveste indiferent. Sau poate nu. Însă și dacă ați mai citit de la ea și nu v-a plăcut, atunci poate o încercați pe asta și descoperiți că totuși vă place autoarea, dar nu tot ce-a scris, or poate nu vă încântă aceasta și totuși veți vrea să încercați altceva. Orice-ar fi eu vă urez lectură plăcută, aștept părerile voastre și ca întotdeauna, luați și un prieten; când citești cu cineva distracția se dublează :).