marți, 16 ianuarie 2018

RECENZIE - Fata din coșmaruri (Anna în Veșmânt de Sânge #2) de Kendare Blake

Au trecut câteva luni de când fantoma Annei Korlov a deschis o uşă către iad în subsolul din casa ei şi a dispărut prin ea, dar vânătorul de fantome Cas Lowood nu îşi poate găsi liniştea. Prietenii lui îi amintesc mereu că Anna s-a sacrificat pentru ca el să trăiască, nu să bântuie de colo-colo, pe jumătate mort.

Dar el o vede peste tot: uneori în coşmaruri, alteori în viziuni înfricoşătoare. Şi totuşi, nu sunt doar halucinaţii… Anna suferă, pare a fi torturată, iar de fiecare dată când Cas o vede este mai chinuită.

Băiatul nu înţelege ce s-a petrecut când a dispărut în iad, dar ştie că nu merită ceea ce i se întâmplă.

Anna i-a salvat viaţa de mai multe ori, iar acum a venit momentul să-i întoarcă favoarea.

De când am terminat primul volum am știut că vreau să văd ce se-ntâmplă în continuare și, că imediat ce voi pune mâinile pe următorul volum, adică acesta, îl voi citi dintr-o suflare. Așa că, de dimineață când mă gândeam dacă să-mi iau vreo carte la muncă, să am ce citi în pauze, ochii mi-au căzut pe Fata din coșmaruri. Am băgat-o în rucsac și restul e istorie. De ce? Fiindcă tocmai am mâncat-o în câteva pauze de zece minute și-n pauza de masă. Dar nu vă faceți griji, este teafără. Eu nu prea sunt, dar nu cred că-i pasă cuiva :)).

Sincer, n-aș putea acum să m-apuc să vorbesc foarte mult despre roman sau despre serie, căci aș da prea mult din casă și nu vreau. Plus că, după mine, trebuie să citiți volumele astea fără să șțiți prea multe, ca să vă bucurați cu adevărat de ele. Cu cât știți mai puține, vă vor lovi surprizele și toate întorsăturile de situație, vei descoperi cât de complexe sunt și devin personajele și mai ales cât de ușor trec unele din ele linia dintre bine și rău; asta dacă există așa ceva în lumea creată de Blake. Iar dacă nu v-ați apucat de ele pentru c-așteptați să aflați mai multe păreri sau nu știți dacă sunt pentru voi, eu v-aș spune să încercați. Nicio părere nu va fi mai obiectivă și mai sinceră ca a voastră, și dacă ai citit zece sau o sută de pagini din prima carte și nu te-a prins sau simți că nu e deloc pentru tine, atunci poți pur și simplu să o închizi. Sau să mai încerci. Doar nu mai pierde timpul.

Fata din coșmaruri a fost o continuare pe măsură și, deși n-am avut așteptări, a reușit să mă surprindă și să mă bucure. Oricât de mult ar putea să te bucure o astfel de poveste; aici referindu-mă la faptul că are un ton întunecat și violență, nimănui nu-i pasă cât rănește pe ceilalți atâta timp cât obține ce vrea, etc.

Kendare Blake a îndesat bine în romanul ăsta destul suspans și acțiune cât să mulțumească și pe pretențioși, a conturat și mai bine personajele, oferindu-ne și mai multe detalii și ocazii să descoperim cum sunt, chiar și pe cele secundare sau episodice. Tot în Fata din coșmaruri am găsit și umor, sarcasm, dialog bine scris și o dinamică realistă între personaje, fie c-a fost vorba de familie, prieteni sau dușmani. Iar această dinamică aș lega-o de relațiile ce se rup în acest volum sau devin și mai puternice. Vedem prieteni foarte buni ce se îndepărtează sau persoane ce nu se suportă cum decid să lucreze împreună; ceea ce mie mi-a plăcut și a dat un aer realist poveștii.

Nu zic de multe ori asta și nu pentru multe cărți, însă atât primul volum cât și acesta mi-au rămas în minte, ca atmosferă, personaje, replici și toate emoțiile ce m-au scuturat binișor, și aș recomanda seria oricui. Fie că citeșți romane pentru adolescenți sau îți plac poveștile mai întunecate, fie că vrei o lectură rapidă sau o carte fără personaje ce se îndrăgostesc imediat ce se văd și fără dulcegării. Plus că stilul te prinde bine, de la primele cuvinte, vocile puternice te atrag și te cuceresc, și sincer nu prea-ți mai pasă neapărat dacă sunt de partea binelui sau nu. Ajungi să empatizezi cu mulți, chiar și cu personajele "negative" și o să te întrebi de ce; poate te va deranja asta. Sau dimpotrivă, îți va plăcea. Iar eu zic că-i vina cărții și a lui Blake, care se joacă așa cu noi, iar nouă ne cam place.

Dacă n-ați citit seria deja, adică cele două volume, eu le recomand cu cel mai mare drag și cu tot sufletul meu mic și negru! N-aveți ce pierde, însă, oho, câte n-aveți de câștigat! Iar dacă ați citit deja primul volum, atunci ce așteptați? Să vină Anna să vă roage? Sau poate nu vă place să citiți singuri... sunt sigură că aveți un prieten pe care-l puteți corup... invita să devoreze aceste bunătăți cu voi. Așa că, nu mai pierdeți timpul!