joi, 22 iunie 2023

RECENZIE - Gallant de V.E. Schwab

Când Olivia ajunge în sfârșit la Gallant, în urma unei scrisori misterioase primite de la unchiul său descoperă un întreg univers plin de secrete și fantome. Chiar de la sosire, ea află trei lucruri importante: unchiul său a murit de multă vreme, nu are voie să iasă afară după apus și, orice s-ar întâmpla, nu trebuie să treacă de partea cealaltă a zidului vechi care străjuiește locul.

Dar Olivia este hotărâtă să descopere adevărul despre istoria familiei sale, chiar dacă, pentru a reuși, trebuie să exploreze un întreg tărâm bântuit unde o așteaptă însuși maestrul întunecat…

Aveam "Gallant" pe TBR atât pentru că suna bine, dar și pentru că până acum Schwab nu m-a dezamăgit vreodată.

Singurul minus al cărții este că deși are ~300 de pagini, mi-a luat mult mai mult decât speram să o citesc. Însă cred că-i mai mult subiectiv; deoarece în primul sfert mi-a luat ceva să mă obișnuiesc cu stilul abordat aici, cu personajele și mai ales cu procentul foarte mic de dialog. Dar apoi după ce m-am obișnuit și povestea a devenit și ea mai interesantă și lucrurile au început să se miște un pic mai repede, am devorat capitolele și aș mai fi vrut.

Aș zice că "Gallant" mi s-a părut atât un fantasy, cât și un basm - poate datorită firului narativ sau al Oliviei, ori al personajelor pe care le întâlnim și al atmosferei, poate datorită scrisului și metaforelor, descrierilor pline de imagini vii și al finalului. Recunosc că încă nu știu dacă-mi place cum s-a încheiat, dar nu-i o mare problemă.

"Gallant" nu-i noua mea carte preferată de la autoare, însă e cu siguranță una ce merită citită, savurată și recomandată mai departe. Cred că indiferent de vârstă ar putea să-ți placă și o să ai parte de o călătorie pe cinste - la Gallant, în alte locuri ce par vii, locuite, pline de secrete și care încă-mi umplu mintea, dar și cunoscând alți oameni și alte... ființe.

Alt aspect ce mi-a mai plăcut e că deși personajele nu-s așa multe, mai ales în a doua jumătate, nu simți că lipsește ceva și chiar dacă nu-i cunoaștem pe toți îndeaproape, ai senzația că îi înțelegi și că sunt foarte bine creionați, aproape imposibil să-i confunzi sau să-ți pară că-s acolo doar să avanseze plot-ul.

Mă gândesc deja să o recitesc cândva și poate data viitoare o să fie cu o înghețată alături sau ceva dulce.

4/5