joi, 2 ianuarie 2020

cititul în 2020 sau ce planuri au cărțile pentru mine


Sal'tare! Ce mai faceți și, mai ales, ce mai citiți? :D 

V-ați gândit deja ce cărți vreți să citiți anul acesta? (poate din acelea pe care le tot amânați, dar știți că vor fi tare bune) Sau câte? :)

Eu am zis c-o să încerc să citesc cât mai multe cărți, mai ales din cele pe care le am, atât în format fizic, cât și pe kindle, de foarte mult timp. Căci m-am săturat să se tot holbeze la mine, iar eu să le ignor.  Și așa o să aflu și dacă-mi plac sau nu ne, mai, potrivim. 

Voiam și să vă spun că recenziile de pe blog nu or să se înmulțească dacă citesc mai mult. Pentru că, așa cum a fost și anul trecut, o să scriu recenzii doar cărților ce m-au impresionat sau m-au făcut să simt ceva sau au fost speciale. Plus că-s foarte multe cărți ce le citesc fără să mă gândesc că vreau să spun ceva despre ele sau am ce să zic; și vreau doar să mă bucur de conținut. Dar pe goodreads o să notez tot ce citesc, câte stele, 2-3 rânduri sau o să scriu o recenzie, dacă e cazul, ce va apărea și pe blog; sau nu. 

Așa că dacă vreți să fiți la curent cu tot ce citesc, chiar tot :)), vă invit pe goodreads. Unde, momentan, sunt cel mai activă și  unde găsiți (tot) ce citesc, ce cărți mai adaug pe lista mea, mai postez și citate care-mi plac sau pe care nu vreau să le "pierd".

Puteți să mă urmăriți acolo doar dacă vreți. Nu e obligatoriu și poate unele cărți nu vor fi pe gustul vostru. (ținând cont că citesc atât în română, cât și-n engleză, dar de la YA, middle-grade și până la non ficțiune, adult, thrillers, romance etc)

Legat de goodreads challenge, sau câte cărți vreau să citesc în 2020, momentan am ales să pun 50. Anul trecut am citit 72, ceea ce a fost ok, dar a fost și mult mai puțin comparativ cu alți ani. Deși am avut mult mai mult timp liber, comparativ cu anii trecuți. Așa c-am zis să fiu realistă și nici să pun un număr mare, să n-am chef, iar apoi să citesc forțat sau doar să ajung la acel număr. Dar dacă voi ajunge la 50 de cărți, atunci pot foarte ușor să modific și, poate, să aleg o cifră mai mare. Oricum acest challenge e mai mult orientativ și chiar nu țin neapărat să-l ating sau să mă laud cu el; e un fel de întrecere cu mine însumi și o încercare de a citi cât mai multe cărți din cele ce stau pe lista mea de cel puțin 3-4 ani și pe care, încă, mă întreb de ce nu le-am devorat deja.

Nu am un top cu cele mai bune cărți citite anul trecut, dar nici unul cu cele ce mi-au plăcut mai puțin sau cărți ce le-am urât sau mi-au displăcut sau cărți ce m-au dezamăgit. Însă am în plan, poate, să fac toate astea pentru anul acesta. Dacă o să citesc într-atât cât să am cu ce să umplu acele locuri. :))

Dar dacă voi aveți unul din aceste topuri sau liste, atunci puteți să-mi spuneți, căci întotdeauna sunt curioasă să aflu recomandări. 

În același timp, am încetat, chiar și pentru mine, să mai fac TBRs sau să-mi aleg la începutul lunii ce cărți vreau să citesc, pentru că nu funcționează și, în funcție de stare, citesc cu totul altceva. 

Cam atât de la mine. 

Sper s-aveți un an cât mai bogat și plin de cărți care să vă surprindă, de personaje care să vă facă să râdeți sau să plângeți, și sper să găsiți locuri cât mai interesante. :)

0 comentarii: